campgrounds juli 2013 wel of niet vastleggen ?

  • johan en angelique

    hoi sybille,

    we nemen daar 20 dagen de tijd voor, zoals die overigens ook in de reisfolders staat beschreven.

    Hoezo, als e vragen mogen ?

    groetjes

  • Pim

    Maria wat jullie doen is niet echt kamperen op private campgrounds, met all voorzieningen, dat noemen ze RVing, dan sta je hutje op mutje, eigen klein lapje netjes gemaaid gras, water, stroom, riool, cabel TV, en mischien een firepit, van een ouwe wasmachine trommel of auto velg gemaakt en geen prive

    Als je in National Parks, Provincial Parks wil kampeeren op een juiste datum dan leg die vast en je moet dan “Reservation fee” betalen.

  • Jet

    Ik wilde het niet zeggen, maar you are so right Pim !

  • Maria

    Jet Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik wilde het niet zeggen, maar you are so right

    > Pim !

    Is er iets mis mee op campings met een hookup te zitten???, bij de NP zoeken we bewust een camping buiten het park op voor de rust

    engels en nederlands wordt vaak door elkaar gehaspeld :)

  • Jet

    Nee er is weinig mis met het staan op een camping met hook-up, deze heb je echter ook in de Nat Parken.

    En ik zie zoals eerder gezegd niet in waarom je “uiteraard op prive campgrouds” zou willen staan en ook niet waarom je voor de rust buiten een Nat Park een camping zou zoeken. De campgrounds die jij bezoekt heten waarschijnlijk ook vaker “…..campground en RV park” en dat zijn meestal niet het soort campings waarvoor menigeen in Canada gaat kamperen. Men gaat kamperen in Canada vanwege de overweldigende natuur en om midden in de natuur te staan, omdat dat vrij uniek is. Het soort gecultiveerde campings of rijtjes asfalt met picknick bankje waar jij blijkbaar de voorkeur aangeeft, kan je in heel Europa vinden. Als jij daar wel wilt staan, prima, scheelt weer een plek op de Nat Park campsites.

    En tenslotte zoals Pim aangeeft heet het staan op het soort campings waar jij het over hebt in de Amerikaanse en Canadese volksmond geen camping maar RV-ing en vandaar dat ik het met de uitspraak van Pim eens ben.

  • Ada

    bah wat een flauwe discussie zeg. Laat iedereen toch lekker zijn eigen ding doen en eigen voorkeuren hebben. Waarom zou iemand op een privé campground niet een prettig gevoel van kamperen kunnen ervaren? Niemand hoeft toch voor een ander in te vullen wat nu echt is en wat niet en waarvoor we met z'n allen naar Canada gaan. Ik ben ook niet zo'n raskampeerder om in een tentje in de middle of nowhere te gaan staan, maar geniet geweldig van het kamperen in een camper, ook in de prachtige natuur. En ook op privé campings kun je prachtige plaatsen middenin de natuur treffen, dat hutje mutje hebben wij nog nooit meegemaakt. Ieder zijn meug zou ik zeggen, als je er maar van geniet.

    Ada

  • digger

    Inderdaad Ada laat iedereen op zijn eigen manier op vakantie gaan., daarbij vroegen Johan en Angelique , die met een CAMPER rondreizen alleen of men RV Campings cq Campgrounds moet reserveren. Ik vind wel dat sommige forumleden altijd proberen om dat wat hun doen een ander ook op willen dringen en wie zijn zij dan om te bepalen als je niet onder een doek op de grond in het bos overnacht beter in Europa kunnen blijven. 5 sterren hotels en luxe campings vindt je over de gehele wereld en als iemand daar de voorkeur voor heeft moet je dat respecteren.

    digger

  • digger

    Inderdaad Ada laat iedereen op zijn eigen manier op vakantie gaan., daarbij vroegen Johan en Angelique , die met een CAMPER rondreizen alleen of men RV Campings cq Campgrounds moet reserveren. Ik vind wel dat sommige forumleden altijd proberen om dat wat hun doen een ander ook op willen dringen en wie zijn zij dan om te bepalen als je niet onder een doek op de grond in het bos overnacht beter in Europa kunnen blijven. 5 sterren hotels en luxe campings vindt je over de gehele wereld en als iemand daar de voorkeur voor heeft moet je dat respecteren.

    digger

  • sybille

    Jullie route lijkt me een lange route om te doen in 20 dagen. Wij hadden ook eerst deze route gepland maar werd me hier op het forum afgeraden wegens te lang voor 20 dagen Inderdaad in vele reisbrochures wordt deze voorgesteld om in 20 dagen (of zelfs minder) te doen. Onze route ging als volgt : Calgary - Banff -Jasper - Clearwater - Whistler - Vancourver Island : Ucluelet en Campbell River - Sunshine Coast - Vancouver. Wij hadden 3200 kilometer op 20 dagen en vonden dit meer dan genoeg. Wij hadden wel 3 tieners aan boord. Maar ook voor onszelf zou ik nooit meer dan deze afstand willen afleggen. Onthou één ding wanneer je op vakantie gaat in Canada : “less is more !!”

  • johan en angelique

    Hoi Sybille,

    wij willen sowieso ook de inside passage nemen om daarna op vancouver island de orca's te gaan zien.

    In de reisfolders staat deze reis met dubbele overnachtingen in banff en jasper, maar tevens wordt vermeld dat de icefield parkway de mooiste route is, zodat we eigenlijk voornemens zijn om langs deze route wat meer te blijven hangen.

    We horen graag of iemand suggesties voor ons heeft (wetende dat de inside passage inmiddels is vastgelegd)

    groetjes