Waar vind ik elanden/Moose

  • Karin

    Hallo Chrisje,

    Ik woon zelf in calgary en zie heel regelmatig moose/elanden. Maar nooit overdag in july en augustus. De reactie van Eric is helemaal correct. Ze zitten echt overal, maar je moet er echt opuit in de drukke zomertijd. er is geen reden voor de moose om dichtbij de weg te zijn of laag in de gebieden. Heel vroeg in de morgen heb je de meeste kans; en echt, ze zitten overal. In de herfst (oktober) heb je meer kans, omdat ze door voedselgebrek vaak wat dichter bij de bewoonde wereld uithangen.

  • MarcelD

    Wij hebben met onze huurauto ook een bezoekje gebracht aan “Moose Valley Provincial Park”. De weg ernaar toe is enorm lastig. Eerst is het nog een dirtroad (logging) maar je moet nog een keer rechtsaf slaan en dan wordt het echt een weg waar je bijna alleen maar met een 4x4 kunt komen. Hoe eigenwijs wij ook waren met onze gewone auro :) Maar op een gegeven moment konden we echt niet verder en moesten we het laatste stuk lopen. We hebben daar paar uur rondgekeken maar op een paar vogels na verder geen enkel wildlife gezien daar.

    Ik kan maar 1 plek noemen waar je voor 95% zeker elanden gaat zien en dat is een vlakte bij Engadine Lodge, zo'n 35 kilometer te zuiden van Canmore. Te bereiken via de geweldige (eveneens dirtroad) Smith-Dorien Trail waar je onderweg heel grote kans hebt om ook ander (groot) wild tegen te komen.

  • eric

    (tu)

  • Svenn

    Niet het antwoord waarnaar je op zoek bent, maar overal zitten ze. Hoe groot ze ook zijn, in de zomer zie je ze niet vlug. Het bewijs dat ze er zijn is overal aanwezig. Hun herkenbare poep kom je echt overal tegen zelfs vrij hoog in de bergen.

  • Astrid (Canada)

    Wij hebben ze in ons bos achter op het land zitten, maar zoals al vermeld, zomers zie je ze eigenlijk nooit.

    Behalve helemaal up north, waar mijn man en zoon deze zomer aan het werk waren, zagen ze er heel veel…zwemmen om verlost te zijn van de enorme hoeveelheid paardevliegen die hun letterlijk aanvielen.

    Maar goed hier heb je weinig aan, ik woon in de verkeerde provincie ;-)

  • ikke

    Wij hebben een Eland gezien met jong in NP Waterton. Grens Alberta - BC dat dan helaas weer wel.

  • Adiantum

    Misschie een domme opmerking maar waar ligt Lime Kiln?

  • Jos

    Lime Kiln ligt op San Juan Island .