Kamperen 2-secondetent (aanschaf spullen)

  • Kim

    Hoi Hoi,

    Ik ga in juni alleen naar Canada om daar rond te trekken. Mijn laatste weekje wil ik lekker gaan kamperen op VI campbell river. Browns bay resort heb ik mn oog op laten vallen als camping

    Nu heb ik contact gehad met rent-a-tent in vancouver/banff (dan krijg je alles erop en eraan!) wat gerund word door een nederlander Timo. Hij is erg behulpzaam en mee denkend!

    Nu adviseerde Jet mij om zelf in Canada bij canadian tire de tent spullen aan te schaffen, ik heb even een optelsom gemaakt en dat scheelt voor mij een hoop.

    Ik heb bedacht dat als ik het in calgary aanschaf ik onderweg altijd de keuze heb om de kamperen of te overnachten in een hostel.

    Nu heb ik gekeken naar een 1 persoons 2-secondentent van quecha (+/- 35 euro) iemand ervaring mee of deze in een reistas past?

    Dan kan ik deze evt meenemen die kant op. Koop ik luchtbed, slaapzak, koelbox en bbq daaro. Ik zat te denken canadian tire in calgary te mailen of ik spullen kan reserveren en klaar laten leggen…wie weet doen ze dat wel?

    Mochten jullie nog verder kampeer tips hebben dan hoor ik ze graag!

    Thank u!

    Groetjes Kim

    Owja voor alle nederlandser die nu in canada wonen. Wees blij! Hier staat nederland op zn kop omdat de koningin gaat aftreden….wat een onrust!

  • Peke

    zal niet in een reistas passen denk ik omdat het van die platte ronde schijven zijn van een cm of 50.

    typ google secondent ent van quecha en dan afbeeldingen dan zie je ze wel.

    edit:

    afbeelding voor je opgezocht

  • Ankie1

    Je mag toch kampeerspullen gratis meenemen in het vliegtuig? Of zijn die regels veranderd?

  • Jet

    Dat is volgens mij alleen bij Air Transat zo.

  • Jet

    Kim, ik had in het topic over het internationaal rijbewijs (grappig eigenlijk hoe je van een internationaal rijbewijs opeens op kamperen kan komen) al verwezen naar bericht van Vivianne omdat zij zo'n opgooi-tentje heeft. In dat bericht staan nog heel veel andere vragen en antwoorden waar je misschien ook wat aan hebt. De beste Vivianne heeft zich overigens in dat topic niet meer gemeld zie ik en ze had ook niet ingelogd, maar wie weet leest ze nog mee.

    Dit is het betreffende bericht: http://canada.startpagina.nl/prikbord/16246922/tent-kamperen-in-aug—sept#msg-16246922

  • Frans

    Ik hoop dat je heel mooi weer zal hebben, maar het regent best vaak hard en lang op Vancouver Island. Ik zou dan niet onder zo'n

    meuk-tent van Canadian Tire willen liggen.

    Het is best een goed plan een tent te kopen, maar dan wel liefst één waar je niet uitwaait en - bij regen - een beetje

    droog in blijft.

    Als je in Calgary iets wilt kopen kan dat heel goed bij b.v. Campers Village. The Real Canadian Superstore verkoopt ook beter spul

    dan Canadian Tire.

    Bij de universiteit, vlakbij de Olympic Oval, zit Calgary Outdoorcentre. Daar koop je heel knappe 2ehands tentjes.

    Of koop iets privé via kijiji of craigslist

    http://www.campers-village.com

    http://www.calgaryoutdoorcentre.ca

    http://www.kijiji.ca

    http://www.craigslist.com

  • klaas

    The real Canadian super store verkoopt ook allen maar zooi, als je een goeie tent wil ga naar Campers Village, of Admosphere, Canadian tire verkoopt ook best wel goeie.

    Voor potjes en pannetjes ga naar de Dollarama, of andere “dollar stores” na ge bruik smijt je dat spull in de afval bak. Zelfs Value village, of Salvation Army verkoopen gebruikte spullen.

  • Gerard

    Beste Kim,

    Ook wij hadden de intentie om dit jaar te gaan kamperen in Canada met een trekkerstentje. Wij hebben de spullen echter al in huis. Het is idd zo dat je met Air transat 20 kilo kampeerspullen gratis kan laten vervoeren. Wij hebben een lichtgewicht tentje (2.2 kilo) iglomodel. Zo'n secondententje is makkelijk op te zetten, maar inpakken? rotwerk!!!. ipv een luchtkussen hebben wij van die oprolbare matjes die zich zelf opblazen als je ze uitrolt. (wel de dop losdraaien) Ook hebben we lichtgewicht slaapzakken. Vorige week op de kampeerbeurs in Leeuwarden hebben we kleine pannetjes gekocht die je kunt gebruiken op zo'n bistrostoof. Ook stoppen we daar dan nog onze wandelschoenen en stokken bij in, alles past in een grote koffer en we komen nog niet op 20 kilo. Bijna alles klaar, alleen gaat de reis dit jaar niet door.

    mvg Gerard

  • Tom010

    Ik vraag me af of het weekje kamperen nu echt zoveel scheelt t.o.v. een hostel/motel. In Juni kan het nog behoorlijk nat en koud zijn dus een goede tent is best belangrijk, een goede slaapzak ook. Best prijzig allemaal en je neemt het niet mee terug neem ik aan, doe je dat wel dan zal je voor extra bagage moeten betalen. Ik weet niet wat BA rekent maar bij de KLM is het 70 euro. Als ik het grof bereken ben je zomaar 400 can$ kwijt voor de spullen (tent,slaapzak,luchtbed en een stove) tel daarbij op de kosten voor de camping en je zit al snel aan het bedrag wat je kwijt zou zijn voor een hostel/motel. Just my two cents

    Gr. Tom

  • Gerard

    Beste Tom,

    Ik zal niet voor een ander spreken, maar de vorige keer in Canada zijn wij van motel naar motel gereden. En in die motels valt 's avonds weinig te beleven, een kampeertrip kan dan veel avontuurlijker zijn. Misschien vindt Kim dit ook wel zo. Als je bovengenoemd stukje leest dan zie je dat Air Transat gratis tot 20 kilo kampeerspullen vervoerd. Als je het goed uitkient hoef je niet overal voor te betalen.

    mvg Gerard