Kamperen 2-secondetent (aanschaf spullen)

  • Jet

    Dat laatste zal vast geen probleem zijn.;)

  • John

    Hoi Frans,

    een opmerking als 'ik denk' kan erg verwarrend zijn, denk ik ;). Is de MEC nu echt beduidend goedkoper dan Rent-a-Tent ….. of juist niet?

    Ik heb zelf afgelopen zomer zelf enkele tenten gehuurd bij Rent-a-Tent en die waren van de beste kwaliteit (MSR, North Face) en 1 was geheel nieuw zelfs, de service (o.a. opsturen e.d.) was ook gewoon heel erg goed. Hun paketten zijn erg kompleet.

    Zelf ben ik enorme MEC-fan en kom / koop er geregeld, maar je zult altijd je gehuurde spullen in desbetreffende winkel op moeten halen. Kan ik huren in Calgary en inleveren in Vancouver (of .v.v.)?

    Ik weet dat Rent-a-Tent one-way rentals aanbiedt en ze bezorgen zelfs op het vliegveld of in je hotel …….. dat zou een e.v.t. duurdere huur mogelijk ook al goed maken.

    Verder vind ik de discussie over het huren van kampeerspullen t.o.v. het kopen altijd erg leuk om te volgen en begrijp ook best dat dit overwogen wordt. Aan de andere kant, nagenoeg niemand overweegt om een camper voor 3 - 4 weken te kopen :). Het huren van campeerspullen, bij wie dan ook, kost overigens maar een fractie t.o.v. het huren van een camper en zie ik als een prima budget vriendelijker alternatief. En ik ben een voorstander van her- en langdurig gebruik t.o.v. de ‘wegwerp-cultuur’, en daar past huren natuurlijk ook prima bij als je voor slechts 1 vakantie spulletjes aan het zoeken bent.

    Groetjes,

  • Vivianne

    Hoi,

    Ik zou het terugkoppelen als ik antwoord had. Bij deze.

    Bij A.T. mag je naast 1 stuks persoonlijke bagage 1 stuks kampeerartikelen met max 20 kg meenemen. Dat kan dus 1 tent zijn, nadeel is dat als je deze dus niet in een tas doet (de opgooitenten zijn rond en passen dus niet), je niets anders meer kunt meenemen. Als je met z'n 2-en bent, kan het dus wel, dan neemt persoon 1 de tent mee en persoon 2 een grote tas met de rest. Afmetingen zijn hetzelfde als gewone bagage.

    Als je alleen reist, moet je de afweging maken, wat je meeneemt, óf een opgooitent, óf overige kampeerspullen (of dat je kampeerspul in je gewone tas erbij past, maar dat lijkt mij eerder onwaarschijnlijk). De andere keuze is ipv een opgooittent een kleine lichte trekkerstent.

    Op veel plekken de oude tentmodellen 2012 in de uitverkoop, en die passen wel in een grote reistas. Met een kleine slaapzak en wat andere benodigdheden zou je dan de duurdere dingen al zelf kunnen meenemen en hoef je ook niets voor éénmalig gebruik te kopen (vind ik ook altijd zonde) of te huren.

    Dit geldt dus alleen voor Air Transat, voor andere maatschappijen gewoon even op internet kijken of de customer service bellen.

  • Chrisje

    Vivianne Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    > Ik zou het terugkoppelen als ik antwoord had. Bij

    > deze.

    > Bij A.T. mag je naast 1 stuks persoonlijke bagage

    > 1 stuks kampeerartikelen met max 20 kg meenemen.

    > Dat kan dus 1 tent zijn, nadeel is dat als je deze

    > dus niet in een tas doet (de opgooitenten zijn

    > rond en passen dus niet), je niets anders meer

    > kunt meenemen. Als je met z'n 2-en bent, kan het

    > dus wel, dan neemt persoon 1 de tent mee en

    > persoon 2 een grote tas met de rest. Afmetingen

    > zijn hetzelfde als gewone bagage.

    > Als je alleen reist, moet je de afweging maken,

    > wat je meeneemt, óf een opgooitent, óf overige

    > kampeerspullen (of dat je kampeerspul in je gewone

    > tas erbij past, maar dat lijkt mij eerder

    > onwaarschijnlijk). De andere keuze is ipv een

    > opgooittent een kleine lichte trekkerstent.

    > Op veel plekken de oude tentmodellen 2012 in de

    > uitverkoop, en die passen wel in een grote

    > reistas. Met een kleine slaapzak en wat andere

    > benodigdheden zou je dan de duurdere dingen al

    > zelf kunnen meenemen en hoef je ook niets voor

    > éénmalig gebruik te kopen (vind ik ook altijd

    > zonde) of te huren.

    > Dit geldt dus alleen voor Air Transat, voor andere

    > maatschappijen gewoon even op internet kijken of

    > de customer service bellen.

    Dit is niet zo, je mag pp 1 koffer max 23 kg meenemen, maar kampeerspullen mag je ook in een flightbag doen, dus met tent, slaapmatjes en slaapzakken enz. Dan is het totaal dus 1 pakket aan kampeerspullen van max 20 kg. Zo hebben wij het de voorgaande keren gedaan. En staat ook zo op de site van AT.

  • Vivianne

    Hallo,

    Het antwoord wat ik gekregen heb van A.T. was:

    1 koffer pp à 23 kg (genaamd persoonlijke bagage)

    1 stuks bagage à 20 kg aan kampeerspullen. Ook per persoon! Of dat een losse tent of heel veel spullen in een flightbag zijn, is om het even.

    Totaal dus 4 stuks bagage.

    Waar gaat het hier dan volgens jouw redenering fout? Ik ben nu namelijk even lost…

    Wellicht halen we het aantal stuks kampeeruitrusting in relatie tot aantal reizigers door de war? Ik had in mijn verhaal als voorbeeld mijn situatie en Kim haar situatie vergelijken

    Wij: 2 reizigers = 4 stuks bagage. Dus 2x persoonlijk, 1xopgooittent, 1x tas met rest.

    Kim: 1 reiziger = 2 stuks bagage. Dus 1x persoonlijk, 1x kampeeruitrusting, maar als ze de opgooitent als extra/los zou meenemen, komt ze over het 2 stuks aantal heen omdat die verder handige tenten te groot zijn voor een flightbag. Vandaar het idee dat als de opgooitent meegaat als kampeeruitrusting, de rest in de persoonlijke bagage moet. (Waarbij als kanttekening, het voorgaande nvt voor Kim-specifiek is, omdat ze niet met A.T. reist), conclusie was eigenlijk dat je als alleenreiziger beter geen opgooitent kon nemen, maar een kleine lichtgewicht tent die ook in een grote tas/koffer/flightbag past.

    Oké heb al bijna moeite om het zelf nog te volgen…

  • Kim

    Hoi Hoi,

    Ik vlieg inderdaad met britisch airways. Een licht gewicht tentje zou een optie zijn. Al lees ik uit alles dat een goed airbed en slaapzak ook raadzaam is!

    Om dit alles mee te nemen voor mogelijk maar 1 week is wel veel gedoe. Dan kan ik beter toch bij rent a tent alles huren voor 200 euro (per week).

    Dat scheelt een hoop regelzaken en dan heb je alles van goede kwaliteit. Alleen leen je het dan, koop je zelf alles kan je het thuis in nederland nog gebruiken.

    Ik zoek nog eens na de slaapmogelijkheden in Campbell river en/of omstreken.

    Thanks voor alle tips!!!!!!!!!

    Groetjes Kim

    Voor degene die carnaval vieren, Alaaf!

  • Chrisje

    In Campbell river heb je camping elk falls, erg mooi!

  • Chrisje

    Opgooitentje past toch makkelijk in een flightbag? Doe er een slaapzak en mat bij, en je kunt overnachten, en het is in totaal toch maar 1 stuk bagage.

    Zou ter plaatse wel een zeil kopen om evt boven de tent te spannen. Zelf nemen we altijd een eetsetje mee, maar geen kookstel, bij elke kampeerplaats is een firepit waar je de lekkerste steaks op bakt, als je ervan houdt ;-)

  • Mariska

    Wij zijn vorig jaar ook gaan kamperen in Canada. We vlogen met KLM dus we mochten ieder 22 kilo mee. Wij hadden van huis meegenomen aan kampeerspullen: lichtgewicht tent, slaapzakken, pannenset. Bij de Walmart hebben we een luchtbed gekocht (40 dollar voor tweepersoons) en kussens (4 dollar per stuk) en een koelbox. Verder een simpel dun stuk plastic als grondzeil (die je moet vouwen en na de vakantie weg moet gooien, 10 dollar). Toen we weggingen, was mijn backpack 16 kilo en die van mijn vriend 14 ofzo. Verder kan ik aanraden: pollepel oid, touw en wasknijpers.

    De koelbox wilden we mee terug nemen als handbaggage maar dat mocht niet. Die is dus achtergebleven op het vliegveld. Het luchtbed en de kussens hebben we op de laatste camping achtergelaten bij het winkeltje, voor anderen die het graag wilden gebruiken.

    Dus als je denkt dat je nog vaker gebruikt gaat maken van je kampeerspullen, kun je ook overwegen om het vooraf al mee te nemen. Anders is het idd wel duur.

  • Liv

    Ik weet niet of juni nu zo'n goede tijd is om tussen Calgary en Vancouver te gaan kamperen. Het kan koud zijn (bij Calgary en in de Rockies zit je flink wat meters boven de zeespiegel), maar bij Vancouver en op VI kan het heel erg regenen. Het ligt er maar net aan wat voor zomer we hier hebben, maar er is nog tijd genoeg om dat te ondervinden.

    Wat ik hier veelal zie zijn goedkope tenten van Canadian Tire waar ze voor de zekerheid nog een zeil over heen spannen.

    Voor goedkope spullen kun je ook Army & Navy proberen.