Beren spray

• Tom010

Wij gaan dit jaar voor de elfde keer naar Canada. We verblijven meestal vier weken in de Rockies en maken dan regelmatig korte en wat langere hikes naar meren of rivieren om op forel te (vlieg)vissen. Wij kopen elk jaar een bus bear spray, gelukkig nog nooit hoeven gebruiken maar wel al een paar keer op een meter of vijftig “encounters” gehad. Ik vroeg me af hoeveel mensen die een vakantie aan het plannen zijn het voornemen hebben om ook een bus bear spray aan te schaffen en of men er uberhaupt over nadenkt dat het tegen het lijf lopen van een beer zomaar kan gebeuren.

http://www.centerforwildlifeinformation.org/BeBearAware/BearSpray/bearspray.html

Gr. Tom

• Jos

Hoi Tom ,

Tijdens mijn vorige reis had ik een bus spray in de auto bij mij en tijdens de wandelingen in de jaszak en ( gelukkig ) nooit hoeven te gebruiken .

Bij het inleveren van de auto op de laatste dag heb ik de bus doorgegeven aan mensen die net aangekomen waren .

Dit jaar ga ik weer die kant op en zal weer een bus gaan aanschaffen ; beter mee verlegen als om verlegen zeg ik maar .

Jos

• Tom010

Hoi Jos,

Het kan zomaar gebeuren, lekker onbevangen gaan hiken en ineens een beer op je pad. Men zal snel denken hoe groot is nou helemaal de kans en zonde van het geld maar idd beter mee dan om verlegen.

Gr. Tom

http://www.huffingtonpost.ca/mobileweb/2012/09/28/banff-grizzly-bear-attack-dog_n_1924546.html

http://www.canadiantire.ca/search/search_results.jsp;jsessionid=Rn6CJRYynkWKGhnhdvpjQ89JC1znz5MspQCF1NHrz49Mg8TRQDmT!-803927927?bmForm=form_endeca_search&bmFormID=1361574434770&bmUID=1361574434770&bmIsForm=true&bmPrevTemplate=%2Fhome.jsp&bmHidden=OMNITURE_FROM&OMNITURE_FROM=Search&bmHidden=event26&event26=true&bmText=quick_search_term&quick_search_term=Bear+spray&bmSubmit=quick_search&quick_search=&bmHidden=FOLDER%3C%3Efolder_id&FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474396672077

• Rentia

Hoi,

Tijdens onze vakanties in Canada altijd bearspray aangeschaft.

En nu we er wonen neem ik regelmatig bearspray mee als ik de honden uitlaat. Ben ze al eens tegengekomen aan het eind van de straat, of ik zie de footprints op de grond! Nee geen risico!!

Gr. Rentia

Campbell River, BC

• JohanAnnick

Hallo,

wat is eigenlijk de prijs van zo'n bus beren spray? En waar kan je het kopen?

Denken er toch ook aan deze aan te schaffen in het begin van onze vakantie!

Gr Johan

• Tom010

Hallo Johan,

Zo'n bus bear spray kost ongeveer 45 dollar (€ 35,00) en is verkrijgbaar bij oa. Canadian Tire.

Gr. Tom

• Chrisje

Aangezien we dit jaar wat meer afgelegen willen kamperen, denken we erover dit keer wel een bearspray aan te schaffen.

We zijn niet echt hikers, maar je zult er maar net een tegenkomen die jou als onaangename verrassing ziet…

In de voorgaande vakanties nooit aangeschaft, volop beren gezien.

Wel eens erg benauwd geweest toen er snachts een coyote bij het kampvuur rondliep.. zaten we in een gebied zonder beren, als enige op de camping, en geen van beiden durfde de tent uit om het beest weg te jagen hahahaa!

• Tom010

Hoi Chrisje,

Het belangrijkste van backcountry kamperen is dat je geen eten in je tent bewaart, ook het bereiden van eten op de plaats waar je kampeert wordt afgeraden. Als je dat soort dingen in acht neemt verklein je het risico van een beer in de buurt van je tent al behoorlijk.

Gr. Tom

• Niek

Er zijn waarschijnlijk heel veel toeristen die bearspray aanschaffen en niet gebruiken. Wat wordt er met al die bussen gedaan, aangezien ze niet meemogen in het vliegtuig toch?

Kortom: Is er in de buurt van vliegvelden ook een soort inzamellocatie waar je mogelijk heel goedkoop 2dehands bearspray kunt ophalen en evt weer kunt inleveren?

• Jos

Hoi Niek ,

Inderdaad mogen deze bussen niet mee in het vliegtuig en ik heb mijn eigen bus aan 2 dames gegeven die net bezig waren hun auto te laden op het vliegveld toen ik de mijne inleverde .

Je kunt op 1 van je laatste stops tijdens de vakantie de bus proberen door te verkopen aan anderen , maar van een inzamel locatie voor volle bussen heb ik nog nooit gehoord (behalve in Yellowstone ) .

Volle bussen mogen niet in de afvalbak gedumpt worden en moeten eerst op een veilige plek leeg gespoten worden alvorens deze in de afvalbak mogen , en dan moeten ze eerst nog goed verpakt worden .

Doorverkopen of weg geven aan derden is de gemakkelijkste oplossing lijkt mij .

Parkwachters doe je er zeker een plezier mee .

Jos