autohuur: Avis of Alamo?

  • Mariska

    Hoi allemaal,

    De knoop is doorgehakt: ook dit jaar gaan wij wederom naar Canada, maar ipv van Oostkust gaan we naar de Westkust. Ik heb net op de valreep nog redelijk goedkope tickets kunnen krijgen (onder de 1900 euro voor 2 personen) en ben nu op zoek naar een kleine SUV om te huren.

    Ik ben twee opties tegen gekomen maar ik twijfel:

    Avis

    Ford Escape of soortgelijk

    1205.59 euro

    500 CAD eigen risico

    inleveren met volle tank

    Alamo

    Ford Escape of soortgelijk

    1211.55

    300 CAD eigen risico

    inleveren met lege tank (kosten voor volle tank komen erbij bij aankomst)

    Heeft iemand goede (of slechte) ervaringen met Avis of Alamo? Vorig jaar reden we met Thrifty wat op zich prima bevallen is.

    Alle advies is welkom!

  • Xander

    Het enige advies dat ik hier kan meegeven, is dat je een huur auto met een volle tank inleverd.

    Het klinkt leuk dat je 3-5c per liter korting krijg, maar ze vergeten te vertellen dat ze je laten betalen voor de volle tank die aangegeven staat in het boekje.

    Mijn ouders hebben dit ook een keer gedaan, en betaald voor 110 liter in een Chev Tahoe. elke keer als de tank bijna leeg was (minder dan 40 km op de board computer). elke keer minder dan 100 liter getankt.

  • Frans

    Gefeliciteerd! met het nieuwe avontuur, maar waar twijfel je precies over?

    Avis en Alamo zijn beide grote verhuurders met goede reputatie. Avis is onderdeel van dezelfde groep als Budget, dat op

    de vluchthaven van Vancouver nogal onder vuur heeft gelegen wegens al of niet vermeende oplichtings-praktijken. Avis is

    echter wel een geheel onafhankelijk opererende verhuurder en had daar ook niets mee te maken.

    Beide verhuurders wel eens gebruikt, altijd zonder problemen.

  • Jet

    Bij Avis kun je als je wettig echtgenoot/echtgenote bent van elkaar, zonder extra kosten, beide bestuurder zijn.

    Bij Alamo moet je extra betalen voor een 2e bestuurder.

  • Tom010

    Hallo Mariska,

    Zelf huren wij normaal gesproken bij Alamo, dit jaar huren we bij Hertz omdat die voor een midsize suv (Ford escape) het goedkoopst is. Als ANWB lid krijg je daar met de (CDP) kortingscode 504224 extra korting. Mocht je bij Hertz gaan huren wordt dan eerst ff gratis lid van Hertz #1 club gold, daar zitten ook weer voordelen aan vast.

    Gr. Tom

  • Jet

    Bij Hertz geldt overigens ook dat je als wettig echtgenoot/echtgenote zonder extra kosten de auto mag besturen.

    LET OP: Dit is alleen het geval ALS JE EEN HERTZ #1 GOLD CARD of PLATINUM CARD hebt. (ZIE BERICHT HIERONDER VAN CEES A) !

  • Mariska

    Dank voor alle reacties!

    Ik ben ondertussen nog even verder gaan kijken en ik kan via drivecanada.de bij Hertz een auto huren, voor 1100 euro. Van Hertz weet ik dat ze betrouwbaar zijn, dus nu neig ik daar naar. Vanavond zal ik de knoop doorhakken!

    Ik moet trouwens wel alles alleen rijden, want mijn vriend heeft geen rijbewijs, dus we hebben geen extra bestuurder nodig.

  • Cees A

    Sorry dat ik je even tegenspreek Jet, maar bij Hertz mag volgens mij alleen de echtgenote of partner van een #1 Gold of Platina clubcardhouder zonder kosten als extra bestuurder optreden.

    Uit de voorwaarden van Hertz:

    Authorized Operators

    Acceptable Authorized Operators are automatically covered on the Rental Agreement.

    Authorized Operators are:

    - The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).

    - The spouse or domestic partner of Hertz Number One Club Gold or Platinum members.

    - Authorized Operators do not have to be present at time of rental.

    - There are no fees for Authorized Operators.

    Additional Authorized Operators

    - Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above need to be approved by Hertz after completing an “Authorized for Additional Operator” form.

    - An applicable driving record will be performed - Additional Authorized Operators can be added at time of rental or at any renting location.

    - Renter and each Additional Authorized Operator must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card (debit cards not acceptable) or current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must meet the same minimum age requirement. .

    (The credit card or round-trip ticket requirement does not apply to a spouse or domestic partner).

    Additional Authorized Operators Fees

    CAD 13.00 per day, maximum CAD 91.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.

  • Tom010

    Mariska Schreef:

    ——————————————————-

    > Dank voor alle reacties!

    >

    > Ik ben ondertussen nog even verder gaan kijken en

    > ik kan via drivecanada.de bij Hertz een auto

    > huren, voor 1100 euro. Van Hertz weet ik dat ze

    > betrouwbaar zijn, dus nu neig ik daar naar.

    > Vanavond zal ik de knoop doorhakken!

    >

    > Ik moet trouwens wel alles alleen rijden, want

    > mijn vriend heeft geen rijbewijs, dus we hebben

    > geen extra bestuurder nodig.

    Waarom via drive Canada?, ik ben via hertz nederland omgerekend ongeveer € 975,00 kwijt voor vier weken.

    Gr. Tom

  • Jet

    Oke, Cees, goed dat je dat even recht zet, dan heb ik dat te snel geroepen zonder te verifiëren. Dan zal mijn ervaring daarmee nog berusten uit de tijd dat mijn man een #1card had.

    Is alweer een tijdje terug dat ik bij Hertz huurde, tegenwoordig altijd bij Avis.

    Ik zal mijn berichtje even aanpassen.