West canada met kind 3-4 jaar

  • dees79

    Hallo

    Wij willen als onze meid 3 of 4 is een rondreis in west canada gaan maken. We willen ons richten op jasper-banff gedeelte. Hebben jullie nog tips of is dit te jong wat leeftijd betreft?

  • KatleenS

    Onze jongens gaan al van heel jong (kleinste was 9 maanden de eerste keer) mee naar Canada en VS.

    Je moet je ritme misschien wat aanpassen aan je kind, maar laat je niet tegenhouden om te reizen! Het is perfect te doen.

  • Jet

    Er is over dit onderwerp al heel wat geschreven en er zijn al heel wat tips uitgewisseld, o.a. door mijzelf. In de donker blauwe balk zit een zoekfunctie. Zoek op auteur of onderwerp, scrol vervolgens bij 30 dagen naar “alle datums” en je zult de diverse berichten vinden.

  • dees79

    Bedankt Jet

  • Jet

    Heb je inmiddels het eea gevonden? Veel mensen kennen de zoekfunctie niet, dus vandaar dat ik daar maar even naar verwijs.

    Uiteraard geen probleem om verdere/specifieke vragen hier te beantwoorden.

  • dees79

    Ja gevonden. Wat ik lastig in te schatten vind is of er genoeg te doen is met kinderen. Wij hadden al een reisplanning oor 2012 maar door mijn zwangerschap ging dat niet door. De planning zal geen probleem geven. Ik vraag me af of de wandelingen geschikt zijn voor deze leeftijd? En wat het beste is auto/hotels of camper?

  • Maria

    dees79 Schreef:

    ——————————————————-

    > Ja gevonden. Wat ik lastig in te schatten vind is

    > of er genoeg te doen is met kinderen. Wij hadden

    > al een reisplanning oor 2012 maar door mijn

    > zwangerschap ging dat niet door. De planning zal

    > geen probleem geven. Ik vraag me af of de

    > wandelingen geschikt zijn voor deze leeftijd? En

    > wat het beste is auto/hotels of camper?

    een camper is m.i het aantrekkelijkste voor een peuter, voorstaande weet ik uit ervaring :)

  • Lindsey

    Echt ervaring heb ik nog niet, want wij gaan pas in september met de kindjes (2,5 en 4,5) naar Canada. Wij hebben wel al vaker verre reizen gemaakt met hen.

    Wij hebben inderdaad voor een camper gekozen. Volgens mij geeft het meer rust voor de kindjes (niet iedere nacht ergens anders moeten slapen) en heb ik ook geen zin om iedere dag bagage voor 4 personen te moeten in/uitpakken. Bovendien kunnen we dan gemakkelijker ons reisschema aanpassen wanneer het toch een te lange dag wordt voor de kindjes (of omgekeerd, als ze toch zouden liggen slapen tijdens het rijden eventueel nog wat verder doorrijden). Wij hebben wel bewust voor een 6-persoonscamper gekozen, zodat de kindjes in het “echte bed” kunnen slapen en niet in de bed/eetplaats, zo kunnen wij die 's avonds nog gebruiken als de kindjes slapen.

    Wij gaan 3,5 weken van Calgary naar Vancouver + stukje VI. Ons reisschema is tamelijk rustig, hoewel er natuurlijk altijd veel gereden moet worden. Zoals ik eerder al ergens op dit forum schreef, onze planning is zo opgesteld dat we indien mogelijk ‘s ochtends activiteiten hebben en dat het rijden eerder in de (late) namiddag gebeurd. Onze ervaring leert ons dat de kinderen dan gemakkelijker slapen tijdens het rijden. ’s Ochtends zitten ze vaak nog vol energie en willen ze moeilijker stilzitten.

    Voor de wandelingen hadden wij bij vorige reizen een rugdraagzak voor de oudste en een buikdrager voor de jongste. Nu is de jongste te zwaar om nog in de buikdrager te zitten, dus gaat zij in de rugdrager en moet de oudste zelf stappen. Vorig jaar kon hij al een km of 4 stappen, dus ik hoop nu op een kilometer of 5-6. Echt lange wandelingen kunnen we dus niet maken, maar ik denk dat dat sowieso niet zo leuk zou zijn voor de kinderen (zelfs in een draagzak). Verder gaan we uiteraard ook de warmwaterbronnen bezoeken (heel leuk voor kinderen, weet ik uit ervaring) en zal er ook wel eens een gewoon zwembad (en uiteraard veel speeltuinen) op het programma staan. En ik hoop natuurlijk ook dieren te zien. En weet je, kinderen zijn in alles geïnteresseerd, als je er zelf de indruk geeft dat het iets geweldigs is. Vorige vakantie vond de oudste het bezoek aan een oud fort het allerleukste van de hele reis. Ah, ja, in zijn fantasie (die wij natuurlijk meespeelden) liepen er ridders en was hij een brandweerridder ;) . En dat was dus leuker dan spelen op het strand.

  • Jet

    Hallo Dees,

    Wat het beste is qua vervoer/verblijf zou ik vooral afgaan op waar jij jezelf comfortabel bij voelt. Als je zelf nl. niet comfortabel bent, wordt je er meestal niet vrolijker van en straal je dat ook uit naar het kind. Sinds een volledig mislukte midweek in een huisje in Center Parcs, (want dat is zo leuk voor de kinderen), heb ik het veelgehoorde “als mijn kind het naar zijn zin heeft, heb ik het ook naar mijn zin” omgedraaid in “als ik het naar mijn zin heb, heeft mijn kind het ook naar zijn zin” en tot zover heeft dat goed gewerkt. We passen uiteraard wel ons schema aan en passen er kinderactiviteiten in, maar we gaan wel gewoon rondtrekken en niet 3 weken op een camping staan met kinderanimatie, speeltuin, waterglijbanen etc omdat de kinderen het dan meer naar hun zin zouden hebben. Nu komen ze overigens in de pubertijd en beginnen ze wel wat meer eisen te stellen, daar gaan we dan ook wel een beetje in mee/sluiten we compromissen, maar het grappige is dat je toch merkt dat de kinderen aan een bepaalde soort vakantie gewend zijn geraakt en dat nu ook in hun voorkeur naar voren komt. Zo waren we vorig jaar 2 weken in een hotel in Griekenland, ze wilden perse een keer een echte strand-luiervakantie hebben en daar hadden we zelf ook wel behoefte aan en nu zeggen ze “dat was leuk, maar wel een beetje saai om 2 weken in hetzelfde hotel te zitten”.

    Een 3-4 jarige kan uiteraard nog geen kilometers lange wandelingen maken, daar moet je uiteraard wel rekening mee houden. Een mountain terrain buggy (zo een met 3 grote wielen, easywalker oid) is heel handig om mee te nemen omdat het terrein vaak oneffen is. Dan kan de kleine daar in als hij/zij moe is. Op marktplaats staan er vast wel te koop.

    Ik heb gemerkt dat er vooral een doel moest zijn waar de wandeling naar toe gaat, zo maar een rondje lopen zien ze het nut niet van in. Vaak is het doel een waterval of uitkijkpunt. Voor iedere wandeling of voor diverse korte wandelingen in 1 park mochten ze een speldje voor op hun hoed uitzoeken als beloning.

    Op zich is er genoeg te doen voor/met kinderen, zeker als je in je schema ook ruimte laat voor een speeltuin stop, zwemmen tijdens een picknick-lunch of even een balletje trappen. Ieder dorp/gehucht heeft wel een speeltuintje of een trapveldje. Zwemmen in de meren is in de Rockies te koud, maar vanaf zo ongeveer Revelstoke richting de kust kan dat prima. In de Rockies zijn een aantal hotspring-pools en in Banff kan je evt. naar het plaatselijke zwembad.

    Koop een emmer en schepje in de 1e de beste Walmart oid, een voetbal en neem wat opblaas-zwemzooi van thuis mee (vrij prijzig daar en weegt niets in je koffer) dan vermaken ze zich al gauw.

    Onze kinderen kregen ieder zo'n klein kinder-rolkoffertje en daar mochten ze speelgoed/spelletjes/boeken in doen, vinden ze heel stoer om mee over het vliegveld te lopen en ideaal voor in het vliegtuig en in de auto, stond tussen hen in op de achterbank en daarmee vermaakten ze zich prima en zo hebben ze ook meteen wat vertrouwde/favoriete spulletjes bij zich. Af en toe een klein kado'tje uit de “tovertas” en dan waren we weer een uur verder in het vliegtuig :)

  • Svenn

    Mijn ervaring is dat kinderen van deze leeftijd het volgende antwoorden op de vraag: “Wat vond je het leukste van de vakantie?”

    Antwoord zal zijn “De McDonalds” of “Het stapelbed in het hotel” :). Lekker gaan doen wat papa en/of mama het leukste vinden. Maar het echte leuke is dat je 24 uur per dag samen kunt zijn als gezin en avonturen beleven. Duizenden kindervragen beantwoorden en je kinderen kunt laten zien wat je mooi en belangrijk vindt. Geen computers, TV, file, overwerk, maar echt samen leuke dingen doen. Met wat geluk, in Canada, heb je misschien nog een kleine kans dat het antwoord zal zijn “vuurtje stoken met papa” of “samen slapen in de camper”. Geruststelling: Vanaf 9 jaar is het antwoord: “Het wandelen”.