spullen over?? Geef het door.

• vivke

Nog 2,5 week voor we vertrekken. We hebben er zin in. Zeker met alle verhalen die hier op het forum te lezen zijn.

Nu lees ik dat veel mensen die ter plekke zaken kopen cq weer afgeven/weggooien.

Mocht er toevallig iemand rond de 24ste/25ste vanuit Calgary naar huis vertrekken en spullen over hebben….

Wij willen nog wel wat spullen overnemen (Koelbox, kookspullen, baerspray ;-)) etc)

Het grootste deel van de campingspullen nemen we zelf mee, maar een aantal zaken zijn niet handig om mee te nemen en toch ook redelijk prijzig als je het nieuw moet kopen.

Wij vertrekken overigens de 16de weer vanuit Vancouver en bieden dan uiteraard hetzelfde aan. Ik ben niet zo'n fan van weggooien.

Ik denk dat ik voor mezelf eigenlijk al wat te laat ben, en dat het natuurlijk altijd maar net moet passen met schema's,

maar wellicht willen anderen dit draadje voor hetzelfde doel gebruiken?

• Mariska

Hey,

Goed plan!

Wij hebben onze spullen weggegeven aan een Leger des Heils, op weg naar de luchthaven in Vancouver. Al heb ik wel geprobeerd met een collega af te spreken die ook naar Canada zou komen. Dit was toch lastig, omdat het maar op 1 dag kon, de dag dat wij naar huis gingen ivm het luchtbed waar we op sliepen. Zij konden toen niet naar de luchthaven komen halverwege de dag omdat zij die dag alweer op weg waren naar Vernon. Leger des Heils neemt trouwens geen kussens aan, dus die hebben we moeten weggooien. Ook aangebroken flessen ketchup ed nemen ze natuurlijk niet aan. Maar verpakte noodles wel!

Goedkope kampeerspullen haal je het beste bij de Walmart, als je toch naar de winkel moet. Luchtbedden, koelboxen, inklapbare stoeltjes en slaapkussens kun je daar voordeliger krijgen dan bij bijv de Canadian Tire. Voor 100 dollar kom je dan al een heel eind! (Luchtbed = 30, koelbox= 30, 2x kussens=10, 2x stoeltjes =20).

Ik weet niet of jullie kamperen met de tent of met de RV, maar je kan bij de Walmart ook terecht voor: hamer (voor de haringen), plastic zeil (onder de tent), veger en blik, gasje, marsmellows (Walmart merk worden lekker dik bij het kampvuur, die van Jet-Puff minder).

Voor verse groente en fruit kun je dan naar een Save-on-Foods, Thrifty of IGA gaan (soort AH onder de Canadese supermarkten, lijkt veel op de supermarche's in Frankrijk).

Wij hebben trouwens geen bearspray gekocht. Nu waren wij niet in de Rockies, maar wel in Manning, Whistler en VI (waar ook beren zijn). Geen beer gezien! Maar het gezonde verstand hadden we gelukkig wel altijd mee ;).

• JohanAnnick

Ook wij vertrekken binnen 1,5 week (:P)

Moest er iemand die huiswaarts gaat en die Koelbox, Bearspray,… heeft en in Canmore of Banff zijn tussen 19/09 rn 21/09, dan hebben wij zeker interesse in dit over te nemen.

Nog een dikke week voor we vertrekken (:D

• John

Goed idee!

En mocht het zo uitkomen vanwege bijv. tijdsgebrek of overlapping: iedereen mag gerust bij ons wat spullen achterlaten die dan (later) weer door een ander worden opgehaald.

No problem :) .

Cheers,

• Svenn

bij de Walmart ook terecht voor: hamer

Je kan misschien beter een handbijltje kopen, daar kun je tevens het brandhout mee klieven.

• Mariska

Handbijltje? Hebben wij de afgelopen jaren niet nodig gehad, hoor. Meestal zit er wel wat klein hout bij om het vuur mee aan te maken. Of mijn vriend is een vuurkoning ;)

• Marina

Je hebt helemaal geen bijl nodig, gebruik een stuk berkenbast en je vuur doet het geweldig!!

Deze tip gekregen van een canadian en werkt super goed!!

Wij doen niet anders meer.

Marina