Andere vakantielanden

  • NiekR

    Ik weet dat iedereen hier gek is van Canada (niet zo gek op het Canada forum), maar ik ben benieuwd waar Canada reizigers nog meer heen gaan.

    Zelf vond ik mijn reis naar Canada heel erg mooi, maar ik verwacht niet dat ik er de komende 10 jaar weer heen ga, of in ieder geval niet naar hetzelfde gebied.

    Ook al was het nog zo mooi, ik heb nog zoveel andere landen niet gezien. Ik ben benieuwd welke landen jullie al bezocht hebben en welke jullie nog graag willen bezoeken.

    Al bezocht:

    In Europa heb ik de meeste “standaard” landen wel bezocht, o.a. Frankrijk, Spanje, Portugal, Italie, Griekenland, Turkije etc.

    Buiten Europa heb ik naast Canada ook nog Mexico en Brazilie bezocht.

    Brazilie: Heel erg mooie natuur, goede sfeer in de meeste plaatsen en erg interessante cultuur. Het mooie aan dit land vind ik dat de levenstijl heel erg afwijkt van de westerse levensstijl.

    Mexico: Hier heb ik niet echt een rondreis gemaakt, maar wel een aantal mooie delen bezocht vanaf één plek. Onvergetelijk is natuurlijk de maya tempels (chichen itza) en ook de natuur, waarbij we van dichtbij dolfijnen en reuzeschildpadden zagen.

    Wensen:

    Graag wil ik nog een safari maken in een Afrikaans land (bij voorkeur Kenia of Tanzania). Momenteel ben ik hiervan de mogelijkheden aan het bekijken voor komend jaar.

    Daarnaast wil ik nog een keer naar Zuid oost Azie (Indonesie / India / Thailand) en nog een keer naar Ecuador + Galapagos.

    Benieuwd om jullie plannen en ervaringen te lezen!!

  • John

    Hoi Niek,

    Europa: Ierland (Love Ireland!), Schotland, Noorwegen, La Palma en natuurlijk Nederland :) .

    Zuid Amerika: Bolivia vond ik ook erg interessant.

    Binnen Afrika zou je ook kunnen denken aan Namibie, zijn vrienden van ons onlangs 6 weken geweest. Heel erg mooi!

    Succes,

  • annath

    Wij zijn 2 x naar Zuid Afrika geweest, geweldig !!!

    Met als hoogtepunt net over de grens bij Botswana : Mashatu ,schitterende lodge ,waar we heel veel dieren hebben gezien met de safari's.

    Bali , Thailand en Cuba ,Mexico en niet te vergeten de westkust met Bryce en Grand Canyon ,San Francisco, Las Vegas en Yosemite NP zijn erg mooi.

    Maar alle landen zijn niet met elkaar te vergelijken, wij zijn in deze verre landen geweest maar ze hebben allemaal een eigen charme.

    Groeten Anna.

  • Kendra

    ok, hier mijn input als een inwoner van west Canada:

    toen ik nog in Europa woonde, gingen we ook op vakantie in naburige landen (Duitsland, Belgie, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Engeland).

    Een hoop immigranten gaan terug naar NL op vakantie, maar dat doen we niet meer, hooguit een keer in de 5 jaar of zo. De winters hier in Canada zijn lang en koud en een groot aantal Canadezen trekt dan ook naar het zonnige zuiden voor een week of een paar weken en die gewoonte hebben wij ook opgepikt. Zo zijn we in Mexico, Jamaica en Cuba geweest (samen met de Dominicaans Republiek en Hawaii de meest populaire vakantiebestemmingen vanaf hier), en ook in Barbados, St. Lucia en Costa Rica.

    Vorig jaar zijn we naar Ierland geweest en zijn daar samen met famileleden geweest die nog in NL wonen. Dat was een goede oplossing: we waren toch allemaal op vakantie en het was een leuk weerzien. Wellicht doen we dat nog een keer in Schotland of ergens anders.

    Hoog op mijn lijstje staan Panama, Belize, Australie en Thailand en ook de oostkant van Canada!

  • Jos

    Hallo allemaal ,

    Binnen Europa al veel landen bezocht en het meest speciaal waren de eerste jaren na de val van de muur in Tsjechië en mijn bezoek van vorig jaar aan de Azoren .

    Buiten Europa was mijn trip naar Hong Kong erg bijzonder ( toen nog een Engelse kolonie ) en ik ben nu bezig aan mijn derde Canada reis .

    Op mijn verlanglijstje staan nog Nieuw Zeeland , Curaçao/Sint Maarten en IJsland en deze laatste staat in klad reeds opgeschreven voor 2014 .

    Vietnam, Laos en Cambodja zijn ook nog een stille wens voor de toekomst .

    Jos .

  • Vin.

    Ga nooit naar Nieuw Zeeland, uit ervaring kan ik zeggen dat elk land dat je erna bezoekt redelijk tegenvalt ;)

  • maryde

    Naast Canada gaan wij heel graag naar de USA, waar we inmiddels heel wat staten bezocht hebben, Oregon, New England en Colorado waren toppers. In Europa gaan we graag naar Duitsland en Frankrijk . Stedentripjes binnen Europa zijn altijd leuk, waarheen dan ook.

  • Gerard

    Ik ga sowieso graag naar bergachtige gebieden. Zuid Duitsland en Oostenrijk zijn daarbij favoriet omdat dit met de auto redelijk vlot te doen is. Probeer wel variatie aan te brengen.

    Ben in Europa al in diverse landen geweest. zoals bovengenoemde en verder o.a Frankrijk, Portugal,Polen, Italié en niet te vergeten Belgié en Luxemburg. Verder staan op mijn lijstje nog Schotland, Noorwegen en Ierland, en dat is binnen Europa.

    Buiten Europa ben ik in 2007 voor de eerste keer in Canada geweest en in 2011 op Curacao. Volgend jaar ga ik dus voor de 2e keer naar Canada, en hoop ik ook Amerika nog een keer aan te kunnen doen. Mijn diepste wens is om ooit een keer Australié , Nieuw Zeeland en Indonesié te bezoeken. Dit laatste land vanwege mijn vader, Hij is daar geweest tijdens de politionele acties als militair. Zoals m,n vader altijd over dit land vertelde….dat met gewoon een belevenis zijn, hij beschouwde het als z'n 2e vaderland. Gelukkig heeft hij en mijn moeder het in 1994 nog een keer kunnen bezoeken. Verder heb ik niks met Aziatische landen.

  • loes

    voor ons ieder jaar in feb, zuid afrika omdat mijn roots in cpt liggen. dan ieder jaar in sept/oct vsa met af en toe een combinatie van canada en vsa. daar is new england definitief mijn favoriet - gewoon dat nette, kneuterige trekt mij. mede daarom is engeland ook favoriet. over 3 weken gaan we naar madeira omdat ik een bloemen/plantengek ben. verder australie/tasmanie 2x. thailand, maleisie, indonesie, maar het klimaat kan ik niet goed meer verdragen. verder per schip al veel vreemde plaatsen aangedaan (vanwege het beroep van mijn echtgenoot). seychelen, mauritius en madagascar - heel mooi. costa rica staat nog op mijn lijstje. in west europa is onze missie om vanaf zweden tot portugal al langs de kust te rijden en missen alleen het stuk setubal zuidelijk naar de spaanse grens nog. tijdens onze vakanties willen we wel graag zee zien..

    zo te lezen zijn we nog steeds een reislustig volkje

  • Jet

    "zo te lezen zijn we nog steeds een reislustig volkje"

    Wij maken dan ook altijd de opmerking: Men zegt dat Nederland 16 mln inwoners heeft, ze vergeten echter de andere 16 mln die op vakantie in het buitenland zijn.

    Ook wij vinden onszelf behoorlijk reislustig, ook al is de bestemming de afgelopen jaren vooral West-Canada met stukken West Amerika geweest.

    Ook van de Oostkant van Amerika hebben we veel gezien tijdens (en na) de periode dat we er woonden. De treinreis New York - Chicago - Denver - San Francisco - Seattle (terug vliegen) was een bijzondere ervaring, vooral omdat ik die met een vriendin maakte en in de ogen van vele (conservatieve) Amerikanen was het op zijn minst vreemd, zo niet “not done” dat

    2 getrouwde vrouwen (vriendin was nota bene niet getrouwd maar van samenwonen hadden ze toendertijd nog nooit gehoord) zonder hun man zo'n reis maakten.

    Hoewel best al veel stukken/steden in Europa gezien, hebben we de neiging Europa op te schuiven naar de toekomst in de zin van “dat kan altijd nog”.

    Meest memorabele reizen in Europa: per Interrail (wie kent het nog?) naar Griekenland, voor het eerst met de eigen auto naar Spanje en Portugal, met de eigen auto/ferry naar Griekenland,

    rondreizen per openbaar vervoer door Turkije toen het nog geen doorsnee vakantieland was (en je nog gewoon naar de grens met Syrie kon).

    Buiten Europa: St Petersburg, sowieso mooi, extra bijzonder tijdens de midzomernacht, Beijing en Chinese muur was erg indrukwekkend, 6 weken rondreizen Australië was geweldig, safari Kenia en Tanzania prachtig veel wildlfe, rondreis Peru met hoogtepunt Machu Picchu zonder hordes toeristen.

    Op verlanglijst(je): rondreis China, liefst per trein (Trans-Siberie Express), met de ferry naar Alaska, de Zuidpool, met de Hurtigruten naar hoge noorden, per boot naar New York, de Hymalaya, Nieuw Zeeland………………genoeg verre wensen, maar ook dichterbij is er nog genoeg te wensen: nog een keer met de auto naar Griekenland, en de steden Wenen en Valencia staan hoog op het lijstje.