Kosten west-canada

  • EvelienK.

    Hallo allemaal,

    Komende zomer ga ik 3 weken naar het westen van Canada, inclusief Vancouver Island. Kan iemand mij vertellen waarop ik ongeveer kan rekenen qua kosten?

    * Wij zijn met twee personen

    * Wij huren een auto (we denken aan SUV) + benzine

    * Wij overnachten in motels en hotels

    * We gaan dagelijks uit eten, maar dan niet megaluxe

    * We doen boodschappen in ketens zoals Walmart of Safeway

    Groetjes, Evelien

  • Gerrit

    Het is erg moeilijk te zeggen , met welke maatschappij ga je vliegen? waar huur je de auto ,hoe en welke verzekering neem je hiervoor zijn km inclusief . Eet je in het hotel/motel of zoek je iets goedkoops 1x of 2x per dag ja en ga zo maar door. je kunt wel veel zelf vinden natuurlijk. of je boekt een kompleet verzorgde reis dan weet je waar je aan toe bent.

  • Peter W

    >Kosten per dag

    Ik heb eens een kosten-staatje neergezet maar kan dat niet meer vinden. Canada is dik €200 tot €240 per dag + vliegtickets. Ongeveer net zo duur als Australia. 2 keer zo duur als Thailand en duurder dan de USA.

    Maar als je het wilt zien, heb je weinig keus. Wij gaan ook weer terug.

  • Reimer

    3 Weken is niet veel voor West-Canada én Vancouver Island. Zeker als er nog twee vlieg-dagen afgaan en misschien nog 2-3 dagen voor verblijf in

    b.v. Vancouver of Calgary aan begin/eind van de reis.

    Een SUV. Leuk, maar duur en nodig is het niet. Een gemiddelde midsize rental is veel goedkoper, rijdt comfortabel en is veel zuiniger.

    Motels/motels/B&B´s is voor iedereen verschillend. Wat wil je er voor uitgeven? Wat is het je waard? Het kan voor $ 100 per nacht, het kan ook voor $400.

    Megaluxe eten is sowieso geen optie voor het grootste deel van de reis. Wat je tegenkomt zijn de bekende fast-food ketens, pizzeria´s en hier en daar een steakhouse of een lokale bakery met wat lekkernijen. In grote(re) plaatsen als Vancouver, Kelowna, Calgary, Banff zijn wel goede restaurants.

    Haal bij de customer service van Safeway een klantenkaart. Kun je van de aanbiedingen profiteren en krijg je korting op benzine als er een tank/station op het terrein aanwezig is.

  • Kendra

    ik weet niet of jullie drinken, maar alcohol is een heel stuk duurder in Canada dan in NL, zowel in restaurants (8 tot 10 dollar voor een glas wijn) als in liquor stores.

  • Tom010

    Hallo Evelien,

    Tickets : € 2300,00 (KLM)

    Suv : € 1200,00

    Benzine: € 400,00

    Uit eten : € 1000,00

    Hotel : € 2100,00

    ——————————————-

    Totaal. : € 7000,00

    Het is een grove berekening maar dit is ongeveer het bedrag waar je op moet rekenen.

    Gr. Tom

  • EvelienK.

    Bedankt weer voor alle reacties. We hebben de tickets al geboekt voor een leuke prijs. De SUV was meer omdat m'n vriend dat graag wil, maar misschien is het dan toch beter om een zuinigere auto te nemen. Een midsize klasse. Het is de bedoeling dat we hotels/motels nemen waar we wellicht kunnen ontbijten en anders kopen we een broodje in de supermarkt. Lunchen doen we dmv picknicken met brood uit de supermarkt. 'S avonds gaan we wel ergens eten, een pizza of iets anders makkelijks. Wellicht halen we soms een salade in de supermarkt. Dat deden we ook in Amerika.

    Groetjes, Evelien

  • Jet

    Ik denk dat je met Tom's budget een heel eind komt. Voor eten/boodschappen zou ik zelf iets meer rekenen, maar drink je geen alcohol dan scheelt dat een slok op een borrel.

    Om een goed idee te krijgen wat je aan hotelovernachtingen kwijt zou zijn, kan je kijkje nemen op expedia of booking of door op google te zoeken naar “accommodation” gevolgd door de plaatsnaam.

    Vergeet in je berekening niet de kosten voor eventuele excursies en toegangskaartjes.

  • Ties B

    Hallo Evelien,

    Ik denk dat je een stuk goedkoper kunt dan sommigen hier denken. Wij zijn in 2011 met z'n tweeën geweest en dat heeft ons toen met elkaar €4500 gekost. Dat was ook 3 weken maar in juni/juli. We vlogen met Air Transat voor ongeveer €700 pp. auto huur zo'n €750. Afgelopen jaar zijn we met 7 personen geweest. Kosten €1600 pp. Dus je ziet, je kunt zo duur maken als je zelf wilt. Als je vroeg boekt, en dat kan nu al wel, kun je veel besparen. Kijk eens op WTC ofzo. Googlen kost niks en bespaart veel.

    Ties

  • EvelienK.

    Hoi Ties,

    Dat is een fijn bericht. Kan je mij misschien vertellen wat voor soort auto jullie hadden en in wat voor soort hotels/motels/b&b jullie sliepen?

    Groetjes, Evelien