Hallo lezers,
ik las ergens dat er op Vancouver Island of West kust omgeving van Canada zgn Tufted Puffins voorkomen. Heeft iemand die wel eens gezien? Weet iemand waar de kans het grootst is om ze te zien ?
Groet,
Frank
Hoi Frank,
ik heb zelf 1 keer Puffins gezien, dit was op de Brooks Peninsula, noord-west Vancouver Island. Brooks steekt als een ‘dikke duim’ uit in westelijke richting en maakt het een ideale lokatie voor puffins. De Brooks Peninsula is nagenoeg ontoegankelijk, wij hebben ons destijds met een watertaxi laten afzetten op het meest westelijke puntje en zijn in meerdere dagen over de stranden terug gehiked richting bewoonde wereld ……..
Mogelijk zijn er ook andere lokaties aan de kust, maar deze ken ik zelf (nog) niet.
Groetjes,
Sunblade ,
echte puffin plaatsen zijn eigenlijk in het oosten van Canada ( oa op Newfoundland ) , en meer richting het noorden ( Alaska ).
Maar , je zou er zo maar een paar kunnen tegenkomen langs de kust van BC of VI. Zoals John al aangeeft ( en die jongen die kanoot wat af daar in het westen van Canada ! ) heeft-ie er maar zelden 1 gezien. Wij hebben er hopies gezien , alleen niet in het westen….Succes met spotten !
Gr. Eric http://www.ericencarin.nl
Deze puffin's hieronder spotten we in NFL , 2012 , en in de Prince William Sound , Alaska 2009….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?