Tufted or Crested Puffin (VI of PrRu omgeving)

  • sunblade

    Hallo lezers,

    ik las ergens dat er op Vancouver Island of West kust omgeving van Canada zgn Tufted Puffins voorkomen. Heeft iemand die wel eens gezien? Weet iemand waar de kans het grootst is om ze te zien ?

    Groet,

    Frank

  • John

    Hoi Frank,

    ik heb zelf 1 keer Puffins gezien, dit was op de Brooks Peninsula, noord-west Vancouver Island. Brooks steekt als een ‘dikke duim’ uit in westelijke richting en maakt het een ideale lokatie voor puffins. De Brooks Peninsula is nagenoeg ontoegankelijk, wij hebben ons destijds met een watertaxi laten afzetten op het meest westelijke puntje en zijn in meerdere dagen over de stranden terug gehiked richting bewoonde wereld ……..

    Mogelijk zijn er ook andere lokaties aan de kust, maar deze ken ik zelf (nog) niet.

    Groetjes,

  • Jos

    Tijdens mijn whaletour vanuit Tofino in Juni 2011 hebben we ook Puffins gezien.

    Ik heb er eentje van redelijk dichtbij kunnen fotograferen en verderop hebben we er nog een paar gezien op grotere afstand.

    Ik heb begrepen dat ze daar vaker gespot worden.

    Jos

  • sunblade

    Bedankt John en Jos voor jullie reacties !

    Aangezien ik niet uitgebreid de tijd heb om te hiken, denk ik dat ik heel veel geluk moet hebben … misschien ook met de excursie vanuit Tofino! :)

  • Svenn

    Als je ze echt graag wilt zien…. Afhankelijk van wanneer je gaat en of het druk is, zou je natuurlijk in Tofino aan de schippers kunnen vragen “take me there”. Ik denk dat als je een willekeurige tocht doet dat je heel veel geluk moet hebben dat je de plek passeert waar deze vogels zitten.

  • sunblade

    Svenn, dat zou ik kunnen proberen, hoewel de overige passagiers dan wel zullen tegenstribbelen en zeggen dat ze beren en walvissen willen zien….ipv puffins :)

  • eric

    Sunblade ,

    echte puffin plaatsen zijn eigenlijk in het oosten van Canada ( oa op Newfoundland ) , en meer richting het noorden ( Alaska ).

    Maar , je zou er zo maar een paar kunnen tegenkomen langs de kust van BC of VI. Zoals John al aangeeft ( en die jongen die kanoot wat af daar in het westen van Canada ! ) heeft-ie er maar zelden 1 gezien. Wij hebben er hopies gezien , alleen niet in het westen….Succes met spotten !

    Gr. Eric http://www.ericencarin.nl

    Deze puffin's hieronder spotten we in NFL , 2012 , en in de Prince William Sound , Alaska 2009….

  • Jos

    Tofino 2011:

    http://www.foto-jos.com/gallerytwo/main.php?g2_itemId=6747

    De Tofino Whale Centre heeft Bird en Pelagic tours waar er speciaal wordt gezocht naar de dieren buiten de Whales en Orca's om en dus ook naar de Puffins.

    Jos