Mag je overal fietsen in Ierland?

Ik heb al wat gegoogled, en het enige wat ik vond was dat er geen fietspaden zijn en dat je overal mag fietsen. Maar dat was meestal in verband met fietsvakanties, nu weet ik dus niet of het dan alleen gaat om grote steden of echt overal. Bijvoorbeeld, mag je van Louisburgh naar Westport fietsen? Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, je mag in Ierland net als in Nederland niet fietsen op de snelwegen, autowegen en wegen die alleen voor motorvoertuigen bedoelen. En verder je mag ook niet op voetpaden en trottoirs fietsen. Let dus goed op verkeersborden.

Met deze uitzonderingen mag je op alle openbare wegen en paden fietsen in Ierland.

In de bron kun je meer over regeltjes voor fietsers in Ierland lezen.