Route aan het maken, hulp nodig :)

  • Bram

    hallo mensen!

    vanavond heel druk bezig geweest met het maken van een route planning voor onze 2 weken vakantie. We gaan vanuit Edmonton naar Japser, Banff, Calgary, Red Deer en weer naar Edmonton.

    Nou hebben we heel veel gehad aan de reisverslagen van Ann, maar tot Banff komen we en dan vanaf Calgary heb ik nog geen bezienswaardigheden. Is iemand in Calgary geweest, en Red Deer en zijn daar nog mooie plekkies?

    alvast bedankt, en nog 3 weekjes :)

  • Marcel

    Hallo,

    Ik weet niet of jullie kinderen (bij je) hebben, maar net voor Calgary, als je vanaf Banff rijdt, is er Calaway Park (een pretpark).

    In Calgary is er o.a. het volgende:

    Calgary Zoo

    Calgary Tower

    Canada Olympic Park

    Olympic Oval (als je wilt zien waar al die records geschaatst worden)

    Heritage Park

    Fort Calgary

    Als je van winkelen houdt, zijn er genoeg ‘malls’.

    Mocht je van natuur houden, kan je natuurlijk ook door Kananaskis Country rijden; dit is net buiten Banff National Park, op de weg van Banff naar Calgary.

    Een bezoek aan Bragg Creek is ook aan te raden.

    Succes

    Marcel

    Calgary

  • Berry

    Hoi Bram,

    In Calgary kun je natuurlijk de Calgary tower bezoeken,en Eau Claire Market,dat is een geweldig leuk winkelcentrum aan de Bow river tegenover Prince Island Park

    Het Glenbow Museum.(Geschiedenis van West canada)

    Fort Calgary Historic Park.

    Stampede Park

    Fish Creek Provincial Park

    Canada Olympic Park.

    Drumheller(Royal Tyrrell Museum)

    Dinosaur Provincial Park (twee uur ten zuiden van Drumheller)

    Red Deer:

    Koffie bij Evert.

    Waskasoo Park,aan de Red Deer River.

    Fort Normandeau (RCMP Fort)

    Rocky Mountain House.

    Raften,kajakken,kano's,hiken.

    Sylvan Lake.19 Km ten westen van Red Deer.

    Meest favoriete zomer verblijf in Alberta.

    Strand,zwemmen,parasailen,waterskieén,windsurfen,vissen.

    Lacombe.

    Dierentuin,en een bijzondere vogel boerderij.

    Ponoka.

    Ponoka is bekend om zijn rodeo's,en bijzondere first-Nations Art.

    Wetaskiwin.

    Een historisch plaatsje waar vele oude gebouwen zijn gerestaureerd.

    Spoorweg museum.

    Le Duc.

    Fred Johns Park.

    William Lede Regional Park

    Edmonton.

    Elk Island National Park,ongerept natuurgebied,half uurtje van Edmonton.

    Bizons,Wapiti's,etc.

    West Edmonton Mall

    Dit zijn maar enkele tips,maar je kunt er vast wel wat mee!

    groeten,

    Berry

  • Toon

    Hallo Bram,

    Het meeste is al genoemd. Wat ik zeker niet over zou slaan is Drumheller en omgeving, zeker als je kids bij hebt of zelf geinteresseerd bent in dino's.

    Richting Red Deer en Edmonton zijn wij niet geweest.

    Kijk anders nog eens op onze site, welllicht zit er iets leuks tussen

    Succes en greetzz

    Toon

    Rondje West Canada

    adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

  • Maria

    Toon, mooie sluik reclame :)

  • Hans

    Toon:

    Ik zag in je lijstje van dieren je je gezien hebt ook dat je een slang tegen gekomen bent. Ik ben als de DOOD voor die beesten en hoop heel erg ze niet tegen te komen.Nou heb ik dat wild life videootje van je bekeken en op de 2e video zie je dus dat beest :( Waar was dat precies? Ik ben echt doodsbenauwd voor die beesten :(

  • Toon

    Hallo Hans,

    We zijn idd een slang tegengekomen in het BC Forest Discovery Museum in Duncan op Victoria Island.

    Wel leuk om daar even rond te kijken maar geen must. Alles stond nogal verspreid en veel was verroest. En toen zagen we opeens die slang op een omgevallen boom. We konden hem rustig fotograferen en filmen hoor dus weinig engs aan.

    Trouwens, als je daar gaat kijken is de kans klein dat je deze tegenkomt dank je niet??? haha

    Laat in ieder geval je plannen er niet door beinvloeden en geniet van de mooie natuur!!

    Of slangen meer voorkomen in Canada weet ik eigenlijk niet. Misschien dat anderen dat wel weten?

    Note aan Maria: Ja natuurlijk probeer ik wel een beetje reclame te maken voor mijn site. Dat is o.a. ook de reden dat ik die gemaakt heb, om mensen van informatie te voorzien die plannen hebben om die kant op te gaan. Geld mee verdienen doe ik echter niet dus kunnen we het misschien beter promotie noemen.

    Greetzz

    Toon

    Rondje West Canada

    adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

  • Double Dutch

    Hmmmm…misschien maar beter om het niet te weten allemaal?

    Wat niet weet, wat niet deert?

    Onthou in ieder geval dat slangen altijd banger zijn voor jou dan jij voor hen en dat ze je wellicht alleen….euh….laat dat laatste maar even zitten.

    Mocht je tóch meer willen weten ( of door flooding van je fobie af willen komen :D )

    kijk dan op deze site.

    http://www.bcreptiles.ca/snakes.htm

    Waarschuwing: als je de link opent zie je gelijk 9 plaatjes van slangen die in BC voorkomen.

    Succes!

    Double Dutch

  • Canadarc

    Er zitten hier zat ratelslangen……. En niet de Black Widows vergeten natuurlijk, deze spinnen hebben een aardig giftige beet.

  • Cees

    Vergeet de Bullsnakes niet Marc :) of komen die meer bij ons voor. Ratelslangen hebben we hier een km of 60 zuid in National Park Grasslands. Heb er vorig jaar eentje gefotografeerd vanaf 2 meter. Carlien over de rooie :) maar binnen 2 feet vallen ze niet echt aan. Verder helpen cowboy laarzen wel want de rattle snake valt aan op je hiel.

    Bull Snake kan ook bijten maar is niet giftig.

    Cees