Nova Scotia

  • Henriette

    Hoi Maria

    Op een paar vragen kan ik je antwoord geven.

    Welke vliegtuigmij vliegt op Nova Scotia?. Landen op Halifax

    Wij zijn met het British Airlines van Amsterdam naar Londen gevlogen en van daaruit met Air Canada naar Halifax.

    Camperbedrijf Canadream zit erook?.

    Hier kan ik je niet bij helpen, want we hadden een auto gehuurd en deden BB en motels aan.

    Wij gingen van Nova Scotia, New Brunswick, Quebec, naar Ontario en hebben hier 4 weken over gedaan.

    Hoe lang moet daar verblijven, bv 2, 5 week of 5 weken ?.

    Wij zijn daar een 1,5 week geweest, maar je raad het al dat is veels te kort om alles lekker rustig te bekijken, we hebben dan ook niet alles van NS gezien, maar gaan zeker nog een keer terug.

    Tijdsverschil met Nederland gelijk aan Toronto ?

    Met Halifax is 5 uur verschil en Toronto 6 uur verschil

    Temperaturen in September

    Temp. Waren goed, soms hele mooie warme dagen maar ook wel eens regen gehad, wij waren in oost canada van 24 sept. tot 24 okt. hele mooie Indian Summer gezien

    Cabot Trail van plm. 300 km1 lijkt aardig

    De cabottrail is prachtig

    Wat wij ook leuk vonden is de Tidalbore bij Truro, getijde verschil van 14 meter, Bay of Fundy

    Veel plezier met de voorbereiding

    gr. Henriette

  • Maria

    Thx Henriette

    De mogelijkheden en routes beginnen enige concept vorm te krijgen, we gaan even wachten op de website van Ton en trachten een 1* opzet van de reis te maken.

    Ontaria hebben we 2 jaar geleden 4 weken gedaan, eveneens schitternd, camper ook toen gehuurd bij Canadream, Tioga is wat mogelijkheden aan het bekijken voor september 2011, vroeg boeken blijkt meestal voordelig uit te pakken.

  • Ton

    Maria,

    Net terug uit Halifax:

    mail me jouw email adres even naar : truton@home.nl

    zullen we je het verslag rechtstreeks toezenden.

    Ton

  • Peter W

    De planning voor Nova Scotia deden wij met het AAA Tourbook “Atlantic Provinces & Quebec” NB, NL, NS, PEI, QC. Met internet zoeken erbij had je niks meer nodig voor NS. 14jun reden we Moncton,NB uit Nova Scotia binnen en na 19 dagen op 2 juli de ferry Sydney > Port aux Basque,NFLD ( dik 6 uur). Zeg maar 2 dagen te kort. Wij gaan voor de technische en/of historie musea (die er in overvloed zijn). Hoogtepunten in Halifax: Pier 21 en Scheepvaart Mus (lees de Halifax explosion voor je gaat), Baddeck: Bell Mus, Glace Bay: Marconi site, Pictou: Fisheries Mus en parken zoals Louisburg zijn aardig. Als de natuur heel erg mooi is? Dan minderen we een beetje vaart. Niet te veel en niet te lang. WestenSchouwen is mooi genoeg.

    Het was koud (tot 7°C)! Debiel duur en de hotels hielden op en moesten we in B&B. Nooit weer. Dat kun je zeggen als je geweest bent. Wij vonden overigens Labrador stukken aangenamer.

  • Maria

    Ton Schreef:

    ——————————————————-

    > Maria,

    > Net terug uit Halifax:

    >

    > mail me jouw email adres even naar :

    > truton@home.nl

    > zullen we je het verslag rechtstreeks toezenden.

    >

    > Ton

    Hin Ton , het verslag met foto,s in goede staat ontvangen :), hartelijk dank, over enkele maanden heb ik onze route en vragen vezameld.

    Gr Maria

  • Maria

    AAA Tourbook “Atlantic Provinces & Quebec” NB, NL, NS, PEI, QC

    Is dit ergens te koop, zelf heb ik Navigator Canada en Lannoo,s reisgidsen ?

    Thx Maria

  • Peter W

    >AAA Tourbook …Is dit ergens te koop?

    Nee. AAA is de Amerikaanse ANWB (CAA in Canada) en al hun tourbooks en maps zijn gratis voor hun leden en gelieerde verenigingen. Zoals de ANWB. Je vraagt aan de balie de tourbooks and maps voor de staten waar je (volgend jaar) heengaat en legt dan je ANWB kaart neer. Dan zeg je: this is from the Dutch triple A. Klaar is kees.

    Er zijn speciale gidsen met campings, de “standaard” tourbooks tonen (naast de bezienswaardigheden voor elke stad) de hotels en restaurants. Op de maps staat aangegeven of er minimaal 1 camping of hotel op een locatie is.

    Ik haal die dingen altijd in de States en heb geen benul hoe dat bij de CAA geregeld is.

  • Ada

    Hallo Ton,

    Ik heb genoten van je verslag, veel herkenning ook. Wij hebben voor een groot deel dezelfde route gereden, ook hier en daar op dezelfde camping gestaan en dat is zo leuk om over te lezen. Niets te veel gezegd over NS en Pei etc. hè. Wat een prachtige provincies ook van Canada, zo'n heel eigen sfeer. Wij willen graag nog eens naar New Foundland, de verhuurder van de camper op de KOA camping even buiten Halifax kwam er vandaag en woonde er de wintermaanden. Hij heeft ons e.e.a. erover verteld en ons enthousiast gemaakt. Wie weet een volgend keer. Altijd leuk om ergens naar te verlangen.

    Groetjes van Ada

  • Ton

    Hoi Ada

    even over de KOA Halifax. er is nu een nieuwe eigenaar op de KOA, de vorige eigenaren zijn verhuisd naar PEI en hebben daar een grotere camping overgenomen. Nog geen KOA maar de verwachting van de nieuwe eigenaren is dat deze ook een KOA gaat worden.

    Ton(tu)

  • Ada

    Dank je Ton, altijd leuk om te weten.

    Groetjes van Ada