Ik ben toevallig ook een aantal dagen in Halifax geweest in augustus.

Gezellig stadje, niet heel groot. In een flinke dag rondlopen heb je alle hoogtepunten wel gezien.

Bezoekje aan de Alexander Keiths brouwerij (leuke geanimeerde rondleiding met acteurs, let wel op met de 2 pinten die ze aanbieden: het is stevig doordrinken).

Maxwells Plum is een goede kroeg, 60 verschillende bieren op tap en nog eens 120 op fles. Gek genoeg zit Duvel er niet tussen, maar als toerist moet je natuurlijk wel al het lokale goed proberen. Maaltijden zijn zeer beperkt, maar te doen.

Irish Pub Pago Fado heeft diverse goede maaltijden.

Er is een restaurant (Tony's New York Diner of zoiets, in Grafton Street) die de hele dag en nacht door ontbijt serveert, behalve… om ontbijttijd (gesloten). Voor de rest kun je er van 11:00 tot 04:00 terecht (uit mijn hoofd). Zeer grote teleurstelling als je vroeg ergens ontbijt zoekt, omdat je vroeg wilt vertrekken: alleen sommige hotels hebben een degelijke hap, anders wordt het Starbucks of Tim Hortons (niet bepaald mijn favorieten).

Pier 21 is het immigratiemuseum.

Het gebied tussen de MacDonald Bridge en Cunard Street is niet iets waar je midden in de nacht alleen over straat wilt. Halifax kent veel armoede en er zijn aardig wat mensen die tot een hoop in staat zijn voor wat geld.

Backpackers Hostel is een grote aanrader voor backpackende jongeren: simpel, maar goedkoop, alles wat je nodig hebt en een supersfeer!

Mocht je een verblijf tijdens het Busker Festival in kunnen plannen: DOEN!! Ik heb afgelopen zomer een aantal superartiesten gezien!