beren (hoe gevaarlijk)

  • Svenn

    Ja inderdaad op de camping. Avond van te voren was een beer op afval afgekomen, wat uiteraard niet netjes was opgeruimd door een klas scholieren. Dit afval zoals verpakkingen en etensresten hadden ze in een fire-pit gesmeten. Die jongeren hebben gezamelijk geprobeerd de beer weg te jagen en toen is de beer een tent ingerend. Dat was gelijk z'n doodvonnis. De beer werd gevangen en gedood :(. Deze beartrap stond naast onze tent.

  • Jet

    Dat is wel gelijk een rigoreuse maatregel, zeg ! Jammer toch weer dat mensen de schuld hebben aan de beer zijn dood…… jammer ook dat ie geen 2e kans kreeg……..maar misschien had 'ie die al een paar keer gekregen……

    Zo'n lijst met 'dood door beer“ zou er ook andersom moeten zijn ”beer dood door menselijk toedoen", welke zou langer zijn ??

  • camperdutch

    Nou Jet ik durf te wedden op de laatste. Wij vinden ons eigen ras dan misschien wel de meest slimste maar ik twijfel daar toch wel eens aan. Maar die laatste waarschuwing van Svenn die is wel erg leuk, hij is al oud maar ik moet er steeds weer om lachen. Bedankt voor het posten Svenn :)

  • linnas79

    Gerko Jansen Schreef:

    > Als je de bergen in gaat voor een outdoor tocht,

    > is het handig om te blijven praten (zo horen de

    > beren je aanwezigheid).

    Dit kom ik vaker tegen als tip, maar wat ik me nu afvraag; niet alleen de beren horen je aanwezigheid, dus hoe groot is dan je kans om uberhaupt nog wildlife te spotten als je ‘lawaai’ maakt? (Wij wandelen met kleine kinderen dus stil zullen we hoe dan ook niet zijn :D )

  • Katleen

    Als ik jou was, zou ik toch maar opteren om ‘lawaai’ te maken als je gaat wandelen in de natuur.

    Langs de kant van de weg zie je ook behoorlijk veel wildlife. Wij wandelden ook altijd met twee kleine kinderen en maakten dus redelijk veel kabaal en toch kwamen we op onze tochten nog herten tegen.

    Dus je zal zeker wel dierente zien krijgen.

  • Hans en Amanda

    UIteraard zijn beren wilde dieren n moet je altijd uitkijken en vooral weten wat je moet doen of niet moet doen als je een beer tegenkomt. Vooral de plotselinge en onverwachte ontmoetingen geven vaak de problemen. de beer schrikt dan ook net als wij en dat geeft wel eens problemen.

    ook moet je eigenlijk wat weten hoe beren kunnen reageren op je aanwezigheid en wat je kunt doen in geval van agressie van en beer.In de eerste plaats moet je weten dat het gedrag van en Black bear en een grizzly beer verschillend is. Bv bij een (zeldzame) aanval van een black bear behoef je niet in en boom te klimmen, iets wat je nogal eens leest. Een black bear is een uitstekend klimmer en klimt sneller een boom in dan jij(hij klimt je wel voorbij en wacht je boven in de boom wel op,grapje)Bij een volwassen grizly bear is dit wel een optie. Wel hoger dan 4 meter klimmen dan. Bij en grizzly attact is een optie om “dood”te gaan liggen,knien opgetrok-ken en handen gekruist in je nek (ook wel feutish houding genoemd) Dit geldt echter niet voor en aanval van en black bear. in beiden gevallen je groter maken door bv een jas of shirt op een stok boven je hoofd houden kan ook helpen. Je lijkt dan groter. In folders staat alles wel omschreven. Wel is het zaak om de beren te herkennen dus, betreft het en grizly of een black bear. Ik heb wel eens een discussie gehad met een Nederlander, welke in het Jasper nat. Park naaast mij kwam staan. Wij keken naar een black bear met twee cubs die in een boom zaten bladeren te eten. de nen cub was zart van kleur en de ander bruin, dit komt rgelmatig voor.

    Het bruine beertje verliet de boom en liep wat uit het zicht. De man naast mij vertelde mij dat dit een grizzly bear was. Ik zei hem dat het de tweede cub van de black bear in de boom was.

    Hij werd eigenlijk een beetje boos op mij en deelde mij mede dat het en grizzly betrof en zei en bruine beer is en grizzly bear. Ik heb nog geprobeerd hem te overtuigen van niet, maar staakte die poging al snel gezien de reactie van de men. Ik hoop voor hem dat hij nooit en confrontatie krijgt met een beer. Je begrijpt wel waarom. Er zijn ook veel volwassen “Bruine”Black beren

    (vooarl gezien in het Wells gray Park)Meer weten mail me Maar js.zuidw@zonnet.nl

  • sybille

    Een parkwachter zei ons : "if it's black, fight back, if it's brown (grizzly) stay down :S

  • annath

    Moet je de lunch in een trommeltje mee nemen of is dat niet nodig ?

    Groeten Anna.

  • chrisje

    Hoi,

    Afgelopen zomer stonden we met tig anderen te kijken naar een beer, een bruine, met een mooie “hoge schouder” grizzly dus, werd er geroepen, zelfs door de ranger die alles in de gaten hield.

    Echter, toen we later de foto's terugkeken, zagen we toch duidelijk de kop van een black bear.

    Zo zijn er ook zwarte grizzly's en witte black bears “in omloop”, hetgeen de identificatie er niet makkelijker op maakt.

    http://94.100.118.251/1093050001-1093100000/1093092601-1093092700/1093092680_16_lHEU.jpeg

    http://94.100.122.153/1093050001-1093100000/1093095201-1093095300/1093095236_16_uh4U.jpeg

    http://94.100.122.96/1093050001-1093100000/1093094901-1093095000/1093094915_16_OYB2.jpeg

    http://94.100.114.78/1093050001-1093100000/1093093001-1093093100/1093093044_16_bayt.jpeg

    De onderste 3 zijn duidelijk grizzlies, maar de bovenste??

    Allen zijn gemaakt in Yellowstone.

    En tot slot nog een black bear, zoals we hem kennen..

    http://94.100.122.104/1093050001-1093100000/1093099501-1093099600/1093099579_16_-F24.jpeg

  • sybille

    Een parkwachter in WellsGray park vertelde ons dat heel veel mensen denken een grizzly te zien. Hijzelf had in de 15 jaar dat hij parkwachter was nog maar 2 maal een grizzly gezien.