vraagje, wat is de mooiste weg

  • elly

    Zijn al volop bezig met onze voorbereidingen voor onze reis naar West Canada vanuit Calgary , willen van hier reizen naar het Waterton Park, vraag is nu wat is de mooiste route, hebben als optie via de Cowboytrail weg 22 of via een stukje 24 en verder over de weg nr.23.

    ben erg benieuwd naar de reactie`s, zodat we onze 1ste camping kunnen gaan reserveren, en onze route verder vast te leggen.

    groetjes

  • luongo

    De 23 is saai. De 22 is een veel mooiere route met mooie landschappen en uitzichten.

    De mooiste route is natuurlijk via de 40 (Kananaskis Trail), maar die zou je natuurlijk

    ook kunnen nemen als je weer noordwaarts gaat en niet van plan bent zuidwaarts de VS

    in te trekken.

  • Elly

    hebben in gedachte om vanuit het Waterton Park richting Fort Steele - Golden - Lake Louise en terug naar Calgary, hebben hier 20 dagen voor om dit te reizen met een camper, had nog niet aan de weg 40 gedacht, maar kan ook nog een optie zijn voor onze heen weg.

    Hoor graag jullie reactie , ben benieuwd.

  • Ine

    Hoi Elly

    Vorig jaar zijn we vanuit Calgary over de 22 richting Waterton park gereden, vonden we een mooie route. Links liggen de Rockies, besneeuwd en wel en het heeft gewoon wat (voor Nederlanders).

    Groet, Ine

  • Elly

    Hallo Elly,

    De 22 is geweldig mooi, maar niet altijd open. Als je in mei nog vertekt moet je wel even nakijken of de weg al helemaal open is.

    Veel plezier met de voorbereidingen en een fijne vakantie.

    Groetjes

    Elly

  • Gerard

    Wij hebben bijna dezelfde route gereden in 2007, ik kan je de 22 dan ook van harte aanbevelen. We hebben een aantal leuke foto's van deze route op onze vakantiesite staan, www.onzevakantiefoto.webs.com (mapje 1) . Als je even kijkt dan kun je sfeer alvast proeven. In mapje 2 staan foto's van Red rock canyon in Waterton park, ook zeer de moeite waard om te bezoeken!

  • Kendra

    Ik ga even kinderachtig doen, maar de Rockies liggen rechts als je van Calgary naar het zuiden rijdt! ;)

    eerlijk gezegd heb ik nooit gehoord dat hwy 22 in mei is afgesloten, wat niet uitsluit dat het nooit gebeurd is. Over het algemeen is hwy 22 gewoon het hele jaar open. Highway 40 is een ander verhaal, ik weet niet of je met een camper het gravel gedeelte mag rijden. (ik heb geen ervaring met camperhuur)

    Als je van vlaktes en prairies houdt, dan is hwy 23 en 24 een optie, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan highway 22, vanwege het prachtige uitzicht op de Rockies. En 20 dagen is meer dan genoeg tijd voor deze route! Trouwens, Fernie is een leuk plaatsje, als je bij Crowsnest Pass BC in gaat en ze hebben daar ook een mooi Provincial Park waar je kunt kamperen. (geen elektriciteit)

  • MarcelD

    Kendra Schreef:

    ——————————————————-

    > Highway 40 is een ander verhaal,

    > ik weet niet of je met een camper het gravel

    > gedeelte mag rijden.

    Welke gedeelte is preceis onverhard als ik vragen mag?

    Ik dacht dat alleen de Smith-Dorrien-trail onverhard was, maar dat is geen weg 40 volgens mij

  • Elly

    Sorry, ik heb de 22 en de 40 verwisseld. Het is inderdaad de 40 die afgesloten kan zijn.

    Groetjes

    Elly

  • Ine

    Hoi Kendra en Elly

    Je hebt natuurlijk gelijk met waar de Rockies liggen, was even in de war met aan welke kant mijn duim zat en zo (:P) (tu)

    Groet, Ine