Oost t.o.v. West-Canada

  • Ada

    Hallo Esme,

    Wij hebben zowel in het oosten als in het westen van Canada gereisd en John verwoordde al wat ik ook wilde zeggen. Het is als appels met peren vergelijken. In het westen tref je veel meer bergen en ruige rivieren, in het oosten is het allemaal wat lieflijker en glooiender maar oh zo mooi ook. Je moet denk ik gewoon het idee loslaten dat je meer van hetzelfde wilt zien, het is anders maar zeker de moeite waard om een keer gedaan te hebben. Ik heb een hele poos geleden een antwoord op dit forum gezet over oost Canada, misschien kun je eens zoeken of je het tegen komt. Daarin heb ik diverse tips genoemd die jullie wellicht kunnen gebruiken. Mocht je het niet kunnen vinden laat het dan weten dan wil ik wel helpen zoeken.

    Succes en groetjes,

    Ada

  • loes

    wij hebben vandaag de knoop doorgehakt en hebben gekozen voor oost. geboekt bij KLM en vliegen naar montreal om eerst nog wat noordelijker te rijden richting st lawrence rivier/baai. dan weer zuidelijk om uiteindelijk vanaf toronto weer huiswaarts te vliegen. we vetrekken 30/9 en hopen nog wat van de indian summer mee te pikken. kennen dit kleurspektakel van de vakanties is new england en hoorden vertellen dat het zomaar op een dag in canada begint en zuidwaarts rolt. de grote meren zullen de route een beetje bepalen en ergens moet ook een grens over gegaan worden voor wat winkelen in de vs. verder wordt het alleen maar genieten en hopen we dat de canadezen in het oosten even aardig zijn als hun landgenoten aan de westkant. dat is toch wel iets wat ons het meest bijblijft van de vakanties aan de “ändere” kant. franse invloed zal mischien een rol spelen. maar nu de tickets geboekt zijn, kan de voorpret weer beginnen.

  • Lowie Vossen

    1halouw het is de bedoeling dat wij in twee duizentwaalf naar Canada

    gaan maar wij willen van oost naar west maar met een auto of camper

    wat is aan te raden en waar zijn mooien plaatsen of beziens waard digheden

  • Ton

    Wij zijn vorig jaarnaarNova Scotia en PEI geweest, een eerste klas aanrader.

    zie www.truton.info Canada 2010

    Ton

  • Marina

    Goedendag Hans en Amanda,

    Probeerde jullie mail adres maar dat werkt niet. Dan maar zo

    las hier op het Canada forum dat jullie naar Oost Canada zijn geweest wij willen volgend jaar mei 10 dagen met de camper vanaf Toronto.

    Wij houden niet van steden alleen van de natuur. Zijn al 5x naar West canada en Alaska geweest.

    Zelf ben ik gek op beren is deze kant dan wat voor ons? Hebben jullie eventueel tips welke parken wij moeten zien.

    Het moet natuurlijk wel berijdbaar zijn( in 10 dagen dan ) bedoel ik.

    Zouden jullie ons hier wat over kunnen vertellen?

    Dank alvast,

  • Maria

    Zie mijn posting op jouw dezelfde posting:)

  • Hidde

    Wij hebben een paar jaar geleden ook door oost Canada en Novas Scotia getrokken. Inderdaad het is daar de moeite waard. Er is 1 probleem, je kan namelijk nergens eens heel lekker eten, ook niet gewoon lekker. Ze kunnen er gewoon niet koken. Ze weten zelfs de kreeften niet lekker te bereiden en dan eet dat snel tegen. Oesters, de malpec-oesters, zijn wel heel lekker. Die kon je in sommige kroegen m.n. op Prince Edward island, gewoon gratis bij wijze van borrelhap gewoon pakken.

  • Mark

    Hallo,

    Wij zijn afgelopen zomer in, voornamelijk, Ontario geweest.

    Het volledige reisverslag is nog niet klaar: Je kunt hier wel even de foto's bekijken:

    http://www.flickr.com/photos/markmonsma/sets/72157625239343401/

    Wij vonden het geweldig.

  • Hans en Amanda

    Hallo

    Waarom ons mailadres niet werkt weet ik niet, maar hier is voor de liefhebber een andere amandasmits@hetnet.nl. Hopelijk lukt het dan nu wel.

  • Bert en Esme

    Hey Mark,

    bedankt hiervoor. Ga de foto`s zeker bekijken! Plannen zijn door omstandigheden even op een laag pitje gekomen, maar hopelijk kunnen we dit over een paar weken weer oppakken en dan definitieve plannen gaan maken. Ik hoop het in ieder geval, ik kijk er eigenlijk nu al naar uit.

    Niet dat jullie denken die meld zich ook nooit meer…