Taalreis Canada?

  • Vlinder

    Hoi,

    Ik wil graag in mei voor 4 weken naar Canada * of misschien Amerika * om een taalvursus Engels te gaan doen.

    Heb al veel goede organisaties gevonden, wel erg duur..maar goed!

    Maar ik heb nog niks besloten, dus ben nog op zoek naa tips en ervaringen.

    Zijn er mensen die zoiets hebben gedaan? Met welke organisatie? Hoe was het? hoe duur was het? Zat je in een gastgezin of residentie? Alle info is welkom!

    Tevens weet ik niet welke stad leuker is Vancouver of Toronto. Beide lijken me geweldig! Ik zou gaan in mei voor 4 weken.

    Welke stad is het meeste aan te raden?

    Jitske.

  • Ankie

    Hallo Vlinder,

    Vancouver is een hele mooie stad met vele mogelijkheden. Toch wil ik je nog een andere suggestie doen en wel in Revelstoke. Als je wat meer aktiviteiten in de natuur wil doen is dit ook heel leuk.

    http://www.englishlanguageschool.ca

    Wijzelf hebben jeugd in huis gehad uit Taiwan. Maar we hebben ook verschillende kennisen die volwassenen in huis hebben gehad. Altijd positief ervaren, de studenten waren ook altijd heel blij met hun gastgezinnen en velen hebben nog kontakt.

    Groetjes Ankie

  • Kaka

    Beide steden zijn erg mooi. Toronto is een hele grote stad met alle mogelijkheden. Aan het water met de eilanden ervoor met een oase aan rust en de beroemde CN tower. De Niagara watervallen kan je vanuit Toronto bezoeken. Ook kan je naar de bergen met auto naar toe reizen.

    Vancouver ligt heel erg mooi. Aan de ene kant de zee en aan de andere meteen de bergen. Leuk voor natuur uitstapjes. De mensen aan de westkust van Canada en Amerika (Vancouver) zijn wat liberaler en vrijer. Zijn wij Nederlanders iets meer gewend. Door de mooie ligging vind ik Vancouver 1 van de mooiste steden van de wereld.

    Revelstoke heeft als dorp niet de mogelijkheden als in een stad. Mooi in de natuur, maar niet veel hippe restaurants, uitgaansgelegenheden en dergelijke. Mijn persoonlijke voorkeur is Vancouver, maar ook Toronto is geen slechte keus.

  • Vlinder

    Hoi,

    Dankjewel.

    Ik ga toch liever voor de steden, omdat je daar toch sneller contact maakt en er net wat meer te doen is.

    Nu nog de keuze, haha. Beide lijken me wel onwijs mooi!

    Dus nog meer tips zijn welkom, haha.

    Jitske.

  • Cees

    Tsja, ik weet niet of je in een stad zoveel sneller contacten maakt. Hangt deels van jezelf af natuurlijk. Onze ervaring is toch dat je in een dorp eerder wordt opgenomen in het sociale gebeuren.

  • Ann B.

    Hoi Jitske,

    Als je graag wat meer van Vancouver wil zien, kijk dan eens op mijn foto album: http://abadjura.myphotoalbum.com/ (album 3 tot en met 13 bevatten vooral foto's van Vancouver zelf. Album 20 & 21 zijn van de omgeving waar ik woon). Ik woon ondertussen bijna 8 jaar in Canada and I love it here! :D Vancouver is een heerlijke stad met een zeer internationale flair. Je kan hier alles vinden van zovele verschillende landen. De omliggende steden zijn ook heel aangenaam om te wonen en daar is het ietsje rustiger en je bent toch vlug in de stad en ook in de natuur.

    Zelf heb ik geen ervaring met Toronto en kan ik hier niet veel over zeggen.

    Veel succes met het beslissen!

    Groetjes uit Vancouver,

    Ann :)

    http://anninbc.spaces.live.com/

  • Saska

    Nou ik weet wel zeker dat je in een stad minder snel contact maakt.

    Oh ja misschien oppervlakkig contact, als je dat zoekt zit je in een grote stad goed ;-)

    Maar goed je wilt iets doen in 4 weken, dat is denk ik weer heel anders…van iets voor langere tijd.

    Veel succes

  • Vlinder

    Hoi,

    Je zult wss minder contact maken met de bevolking zelf, maar er zijn wel ontzettend veel internationale studenten op zo'n school. Dus contact is er genoeg denk ik.

    En ik ga inderdaad voor maar 4 weken, langer kan ik niet betalen, dus dan blijft het vaak toch wel wat oppervlakkiger enzo.

    Ann, want een ontzettend mooie foto's. Hierdoor schuift Vancouver wel plaatjes omhoog, haha.

    Jitske.

  • Gerard

    Canada is juist een land waar je de leuke dingen niet altijd in een grote stad hoeft te leren.In een mooie plaats als Revelstoke leer je juist nog de leuke en zeldzame dingen van dit land.Nee gelukkig niet weer die meegaande cultuur van de grote steden.Naar Canada ga je voor de prachtige natuur,en de vrijheid die je daar nog kunt genieten.

    Vancouver en Toronto zijn steden waar je af en toe heen moet gaan!

    Gerard.

  • Vlinder

    Hoi,

    Ja, verschilt misschien per persoon. Maar vanuit Vancouver of Toronto, kun je ook hele mooie natuur zien en ontdekken. Dus wat dat betreft zit dat wel goed!

    Ik denk wel dat het Vancouver gaat worden..Al twijfel ik nog een beetje, omdat je vanuit Toronto weekend naar NewYork kunt gaan en dat is wel ook super gaaf.

    Dus ja blijft nog lastig!

    Jitske.