camperen

  • doortje

    Even een vraagje over camperen.

    We zitten er over te denken om te gaan camperen, maar hebben een paar vragen.

    Is het beter om alle spullen in Canada te kopen of in Nederland ?

    Is het echt veel goedkoper dan een camper huren als we alle campeer spullen moeten kopen ?

    Als je gaat camperen moet je volgens mij toch een beetje auto bij hebben om alle troep mee te nemen lijkt mij zoals een koelbox, stoeltjes enz.

  • Petra68

    De reden dat wij met een camper gaan is niet de kosten drukken maar gewoon opstaan ontbijten deur dicht en gas geven . Het niet op hoeven ruimen van je zooi elke keer , mijn man heeft rug problemen en ik reuma en een dochter van 12 kun je niet alles op haar nek laten nemen dus vandaar en het bevalt prima

  • arlette

    Lekker kamperen. Is idd veel voordeliger. Bij de canadian store kan je stoeltjes voor $ 10 kopen. Als koelbox koop je bij een hardware winkel zo'n witte box voor $ 7,95 IJs is onderweg overal te koop. Tent had ik zelf meegenomen. Daar brandertje kopen want campinggaz bijna niet te koop. Bestek, borden etc meenemen. Ik had ook slaapzak en matje bij me. Je mag p.p. 2x 20 kg meenemen. Als je plunjebaal koopt zit je ook niet probleem van de koffers.

  • elsbeth weert

    Ik sluit me aan bij Petra. Hoewel ik een echte kampeerder ben, vond ik de camper echt helemaal geweldig. Het hangt er misschien een beetje vanaf met hoeveel je bent. Wij zijn een gezin met 4 kinderen, dan is het camper echt ideaal, en inderdaad duur. Ik vond het heerlijk om aan te komen, deurtje open, fikkie stoken, ijsje tijdens het rijden, volgende dag deurtje dicht, rijden maar. nergens omkijken naar, altijd lales bij je. Parkeren is geen enkel probleem, het land is helemaal ingericht op grote campers.

    Succes met je beslissing.

    Groet Elsbeth

  • Ceetje

    dit is een fijn antwoord op de vragen van doortje :-S

  • Ceetje

    Kamperen is veel voordeliger dan het huren van een camper. Zelfs met een beetje auto… ik haat het als ik tijdens het kamperen steeds iets moet oppakken en iets ergens onderuit vissen, dus de laatste keer hadden we een minivan. Geen sexy auto, maar wel heel praktisch. Met een huurauto ben je veel flexibeler dan met een camper en geen gedoe met betaalde miles … denk ook even aan het benzineverbruik van een camper: dat is niet misselijk en hoewel voor ons de benzineprijzen nog steeds een lachertje zijn “daar” als we dat vergelijken met “hier”; campers lusten wel een slokje. Het kamperen in Canada is heel anders dan in bv. Frankrijk. Meestal sta je 1 of 2 nachten op een plek en je leeft vanuit de auto. Ook wel handig ivm de beren en ander wild. Je hebt dan minder spullen nodig. Een tentje, luchtbed, slaapzakken , een koelbox, een brander en wat kookgerei en eetgerei. Ik neem aan dat je al een kampeerder bent, dus dat je al wat spullen hebt: gewoon meenemen. Je mag 2x23kilo aanspullen meesjouwen. Vraag je af wat je werkelijk nodig hebt en neem dit mee. In Frankrijk gebruiken we veel meer bestek dan in Canada/V.S. In principe heb je geen stoeltjes nodig, want op elke plek heb je -naast een firepit- ook een picknicktafel. Wij kopen alleen een koelbox in Canada of in de V.S. en twee stoeltjes en verder nemen we de andere spullen mee. We hebben ooit een klein tentje gekocht en dachten 'm weg te gooien na de eerste vakantie, maar het heeft 3½ vakantie overleeft en nu hebben we wel een nieuwe. Ons favoriete adres voor kampeerspullen is de Walmart en in Canada ook Canedian Tire.

    Nog een paar voordelen van een tent t.o.v. een camper:

    -meestal lagere kosten voor een overnachtig op een camping

    -als een campground vol is, is er meestal nog wel een plekje voor een tent. Dit hebben we nu al vaak meegemaakt.

    Neem wel de eerste en de laatste nacht een motel; de eerste om even te acclimatiseren en de laatste om op je gemak je rotzooi weer te hergroeperen in je tassen. Een heel fijne vakantie toegewenst!

    Tuurlijk zijn er ook nadelen, maar die gaan de mensen die met een camper reizen wel vertellen ;-)

  • Kendra

    Canadian Tire heefte een aantal kampeer'combo's' samen gesteld in verschillende prijsklasses. Goedkoper dan een camper huren, maar een camper is natuurlijk comfortabeler.

    http://www.canadiantire.ca/browse/product_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474396674303&bmUID=1213555073870&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524443280755&assortment=primary&fromSearch=true

    http://www.canadiantire.ca/browse/product_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474396674303&bmUID=1213555073899&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524443296355&assortment=primary&fromSearch=true

    http://www.canadiantire.ca/browse/product_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474396672304&bmUID=1213555073906&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524443303872&assortment=primary&fromSearch=true

    en dan zou je dit er extra bij kunnen kopen:

    http://www.canadiantire.ca/browse/product_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=1408474396672290&bmUID=1213555073833&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524443291375&assortment=primary&fromSearch=true

  • Kendra

    oh en voor ik het vergeet: voor bestek en potten en pannen en dergelijke kun je prima terecht bij een Dollar Store. Persoonlijk is Dollarama mijn favoriet, maar die zit niet overal, maar vrijwel elke plaats heeft wel minstens 1 Dollar Store.

  • alex

    kamperen met de tent.

    we doen het in 2010 weer op dezelfde wijze als afgelopen zomer in canada.

    voor ons echt geen camper maar een minivan waarin genoeg ruimte is voor je benodigdheden.

  • doortje

    Om eerlijk te zijn hebben we geen campeer spullen. Dit jaar gaan we met de camper naar Vancouver Island.

    Maar we liepen dit weekend bij een outdoor store en waren voor de gein bij de tenten gaan kijken en toen kregen we een idee dat we ook wel eens een keer in Canada wilde gaan camperen.

    En we vroegen ons af of het kwa prijs veel uitmaakt als je alles nog moet aanschaffen en een auto moet huren of dat je een camper gaat huren.

    Het lijkt me wel weer veel avontuurlijker om met de tent te gaan.