tickets en camper boeken

• laluna

Hallo,

Volgend jaar (mei-juni) willen mijn vriend en ik een rondreis door canada maken.

Eerst willen we een paar dagen naar toronto, omdat wij daar kenissen hebben wonen. Dan willen we met een binnenlandse vlucht doorvliegen naar Calgary om daar ongeveer nog 2 tot 2,5 week te reizen door de Rocky´s.

Nou heb ik ergens gelezen dat het verstandig is om je tickets plus vervoer al vroeg te boeken omdat dit goedkoper is. wij zijn dan ook van plan om onze tickets en huurauto (voor toronto) en camper (voor de rocky´s) al vroeg te boeken bijv. eind augustus. en dan later dit jaar nog bepalen wat we allemaal gaan bezoeken.

Wat is het verstandigst qua boeken, via internet of via een lokaal reisburo??

Hebben jullie nog tips waar ik het het best kan boeken?

En dan heb ik ook nog een vraagje mbt tot de camper, bij het vragen van een offerte op internet vragen ze wat voor extra´s je wilt hebben zoals airco, vrije doorlop etc en ook dingen zoals vroeg ophalen, ophaal transfer etc. Wat is handig om wel of niet bij te boeken??

Mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik het graag!!!

groetjes!

• margret

Hoi,

Vroeg boeken loont inderdaad. Wij boeken altijd bij wereldcontact vlucht en motorhome.

de motorhome is van cruise canada in calgary, voor ons komt dat verhuurstation als goedkoopste uit de bus. De motorhome is altijd goed geweest, voldoende spullen erin, beddengoed enz. Cruise canada verhuurt met alle verz. erbij, hoef je niet te zoeken of vragen welke je echt wel, en welke overbodig zijn.

Kijk gewoon welk type motorhome je wilt hebben. Voor 2 is een 22 f al ruim genoeg, en heb je een toilet, douche enz. aan boord. Ook een doorloop van de bestuurderskabine naar achter. wij vinden een 25 f. altijd heerlijk, iets duurder pd. (dacht 2 of 3 euro, maar slurpt ook iets meer)

Verder zijn de vroegboekkortingen (bv gratis earley burd, of km.) ook altijd heel interessant, kijk bij de verschillende buro's welke voor jullie het voordeligst is.

Verder handel ik alles altijd via de tel. met wereldcontact af.Ook het op vragen van de offerte. Dat vindt ik makkelijk, kun je van alles vragen tijdens het gesprek.

Handig is als je belt om even een briefje te hebben.

Hoeveel km denk je ongeveer te rijden ivm te kopen km pakket.

Wil je vroeg vertrekken of km. pakket gratis of one way gratis?

veel wordt je gevraagd tijdens zo'n gesprek, maar het wordt je allemaal wel duidelijk.

Vraag ook verschillende offerte's aan bij verschillende reisburo's, dat kan ook nogal eens wat schelen. Veel succes groet Margret

• A&A

Laluna, wat Margriet vertel is inderdaad waar, zelf hebben wij ook heel vroeg geboekt. Dit scheelde ons nu op een C30 van CC bijna 3000 Euro voor 4 weken. Wij hebben onze reis bij TUI geboekt in Nieuwerkerk a/d IJssel in WC Dorrestein, Wij zagen namelijk op internet bij www.Travelhome.nl deze aanbieding, maar het reisbureau heeft dit voor ons geboekt met de vliegreis en hotelkamer voor één nacht. Als je aan komt met het vliegtuig, moet één nacht in een hotel overnachten alvorens je de motorhome mee krijgt.

A & A

• mirjam

Wij zijn net een week terug van onze vierweekse reis door West Canada. Deze hebben wij vorig jaar augustus al geboekt bij Travelhome. We hadden verschillende offertes aangevraagd, ook bij WRC en Wereldcontact, en Travelhome kwam er op dat moment het goedkoopst uit. Hier hebben wij zowel de tickets geboekt, als de camper en het hotel voor de 1e overnachting. De tickets hebben wij zelf via internet nergens goedkoper kunnen vinden, wat betreft het hotel moet ik eerlijk zeggen dat deze via hun duurder was dan dat wij zelf rechtstreeks hadden geboekt, maar dat ontdekte we pas later.

Zelf hadden we een 25ft camper van Fraserway. Het was voor ons de eerste reis met een camper en het is ons prima bevallen. Wat betreft de vragen over airco en vrije doorloop……..Een airco zal over het algemeen niet nodig zijn, afhankelijk van de periode wanneer je gaat. Wij hadden in de Rocky's 28 graden en zelfs toen hebben we geen airco gebruikt. Een vrije doorloop is echt een persoonlijke voorkeur, wij vonden het in ieder geval wel prettig.

Heel veel plezier met de voorbereiding en alles keuzes die je moet maken!

• Sjaak

Ook wij zijn sinds afgelopen woensdag terug uit Canada. We hebben een camper gehuurd van Fraserway via Travelhome. Niets dan lof hierover, gloedjenieuwe camper (2000 KM op de teller). We hadden een C20 voor twee personen en dat is prima bevallen, vrije doorloop en alles goed verzorgd.

Cruise Canada hebben wij bewust niet genomen. We hebben van te voren negatieve verhalen gehoord over CC en zusje Cruise America. Wat ons opviel tijdens onze reis was dat de campers van CC in ieder geval een stul ouder en meer versleten/gebruikt waren dan de campers van Fraserway…

Daarnaaast heb ik geen trek om als rijdende reclamezuil voor CC rond te touren, maar dat is een gevoelskwestie.

Als je meer wil weten laat het dan maar horen…

TIP: in september verzorgt Travelhome open dagen op diverse plaatsen in Nederland. Wij hebben daar onze eerste persoonlijke contacten gelegd en dit als als prima ervaren…Succes.

• monica

He das toeval…

wij zijn 2 weken terug hadden een 20 ft camper van fraserway en ook helemaal nieuw ( 80 km. op de teller)

helemaal mee eens wij houden er ook niet van om in een rijdend schilderij te rijden en hebben daarom voor fraserway gekozen ipv cruise canada deze zijn inderdaad wat ouder en zien er minder verzorgd uit. Het verschil zit ook in de pers. inventaris bij fraserway uitgebreider dan c.c. t is maar net wat je nodig hebt.

Wij hebben zelf een offerte gemaakt ( 20 ft camper, tijd, verz., aantal km., enz.)

Deze aan diverse maatschappijen verstuurd en kijken/ vergelijken wat je terug krijgt.

Wij hadden van sommige helemaal geen antwoord die vallen gelijk af en als laatste hadden we de keus tussen Askja en Travelhome beide heel goed maar t is Askja geworden. Is erg aan te bevelen.

groetjes Monica

• Maria

Vreemd, vorig jaar hadden we juist slechte ervaring met Fraserway: matige service na panne en afwikkeling ervan, 3 uur bezig geweest on de camper in ontvangst te nemen en weg te rijden. Een gepimpte camper maakt mij niets uit, C Cruise is nog zo slecht niet( prijs-kwaliteit verhouding), Canadream is een goed alternatief

• Sjaak

Maria schreef:

>

> Vreemd, vorig jaar hadden we juist slechte ervaring met

> Fraserway: matige service na panne en afwikkeling ervan, 3

> uur bezig geweest on de camper in ontvangst te nemen en weg

> te rijden. Een gepimpte camper maakt mij niets uit, C Cruise

> is nog zo slecht niet( prijs-kwaliteit verhouding), Canadream

> is een goed alternatief

Het blijft een momentopname en iedereen heeft zijn eigen ervaringen…Da's ook prima toch? Houden de verhuurders elkaar een beetje scherp.

Ik schreef eerder dat er in September bij Travelhome open dagen worden georganiseerd, dit moet November en December zijn…Excuses hiervoor…

• Maria

Sjaak schreef:

Het blijft een momentopname en iedereen heeft zijn eigen ervaringen…Da's ook prima toch? Houden de verhuurders elkaar een beetje scherp.

Ik schreef eerder dat er in September bij Travelhome open dagen worden georganiseerd Sjaak wrote

Dat geldt dus ook voor reisburo,s annex verkopers,Travelhome organiseert het eea tegen een beperkte betaling , de bezoekers worden na een algemene opening geselecteerd in aspirant kopers en in toehoorders, de toehoorders komen er verder bekaaid af (*_*)

• Sjaak

enigzins off-topic…

Maria, waar baseer jij dit op? Insite information of jouw eigen visie?? wij hebben het op die dag niet als zodanig ervaren, sterker nog wij werden geholpen door medewerker die haar pauze liet schieten omdat wij al even hadden moeten wachten…

Overigens is het in de marketingwereld (waarmee ik vrij bekend ben)vrij normaal om een inschatting te maken tussen aspirantkopers of geïnteresseerden…het is de kunst om hier de klant niks van te laten merken…Dat was in ons geval bij Travelhome overduidelijk het geval…Dus wat ons betreft een pluim voor Travelhome.