internationaal rijbewijs

• Canadarc

Weet je wat v.Lunteren: Weet het maar lekker beter! Ik weet er niks vanaf, is ook zo…….. Alleen is het allemaal zo gek dat ik als Internationaal vrachtwagenchauffeur het nooit nodig heb gehad, ook in Oost-Europa niet, hier niet nergens niet! En waarom niet, omdat je het zelf al zegt: Het is alleen maar een VERTALING!!!!! En gezien er al een tijdje symbolen op het rijbewijs staan, is een vertaling overbodig!

• Brenda

Lieverd, ik WOON hier. Ik heb nog NOOIT problemen gehad met mijn NL rijbewijs. Niet toen ik mijn auto ging verzekeren, en niet toen ik mijn Canadese rijbewijs voor auto of motor ging halen.

Het NL rijbewijs IS een internationaal rijbewijs, en IS goedgekeurd door de EU (ga er maar vanuit dat het dan DUS ook is goedgekeurd doormiddel van een UN treaty). Als je GOED leest op je rijbewijs, staat er in 10 talen op dat het een rijbewijs is. Ik weet niet op hoeveel slakken je nog meer zout wil leggen…

Maak het nou niet moeilijker dan het is, het is gewoon NIET nodig.

• v. Lunteren

Nogmaals, Brenda, schat van me en Canadarc, for the hard of understanding among us, NIET mijn woorden!! Dit is een citaat van de site van de Canadese Ambassade, maar goed, als jullie het beter weten,……..'t is mij om het even, hoor.

• Canadian Moose

Het is geen beter weten, het is de ervaring uit de praktijk……….

Vroeger………… toen ik nog jong en onschuldig was nam ik ook altijd netjes een internationaal rijbewijs mee, totdat ik er achter kwam dat het een compleet overbodige luxe is en je meer dan genoeg hebt aan je Nederlandse rijbewijs.

Scheelt toch weer de nodige eurotjes en dus een paar extra overheerlijke donuts bij Tim extra in de maag……

• v. Lunteren

Er zijn in het dagelijks leven zeer veel regels en regeltjes, die in de praktijk niet of niet goed worden gehandhaafd, cq. toegepast. Dat betekent echter niet, dat die regels niet meer bestaan en in principe zou je daar dan ook op ieder willekeurig moment op kunnen worden aangesproken. Een document als het I.D.P. bestaat en heeft een (wellicht overbodige) functie. Als iemand op een forum als dit daar naar informeert, lijkt het mij zinvol de feitelijke situatie weer te geven, los van hoe men daar als individu mee omgaat. 12,70 Euro op een vakantiebudget voor een reis naar Canada lijkt me geen onoverkomelijke horde.

• Brenda

Ik geloof dat je je punt genoeg hebt doorgedramd, mijn liefste.

Laat iedereen het lekker voor zichzelf weten, en het fijn in zijn album plakken als hij weer terug is, als (opnieuw) een bewijs van sponsoring van de NL-se staat.

Whatever floats your boat, babe!

• v. Lunteren

Beroepsdeformatie, my sweet.

Als de studenten het niet meteen begrijpen leg ik het gewoon nog een keer uit en nog een keer……en nog een keer…….

It's a gas, gas, gas.

• Canadian Moose

En dan de vraag van de week: ligt dat aan de studenten of aan degene die hen het probeert uit te leggen :-)

• v. Lunteren

Daar kan ik heel kort over zijn: Aan de studenten.

• Ankie

regel nr 1: Meester heeft altijd gelijk.

regel nr 2: bij twijfel zie regel nr 1.

Ja hoor, echt waar, meester heeft altijd gelijk, leerde ik al op de kleuterschool.