internationaal rijbewijs

• Brenda

Het is zo grappig… Ik heb altijd een hekel gehad aan leraren… Ik weet nu weer waarom…

Ze vonden altijd dat ze het beter wisten, hoewel ik over het algemeen gelijk had… (Ik weet het V.Lunteren, ik was de student waar jij ook zo'n hekel aan hebt, omdat ik jou kan vertellen dat je BS praat, en ook nog waarom…LOL)

Anyway, als je het nodig vindt, neem het lekker mee, zonder kan het ook.

Iedereen veel plezier op vakantie in het prachtige Canada!

• v. Lunteren

Ga jij maar even op de gang staan…………………..

• Canadarc

Typisch een leraar, altijd het laatste woord willen, b.s. kletsen en niet vertellen waar de preciese info vandaan komt d.m.v. links. Ga mij eens vertellen waar welke Canadese ambassade zegt dat Nederlanders een rijbewijsvertaling nodig hebben…..

• Gerard -W

ik ben even aan het googlen geslagen en vond op

www.traveldeals.nl/page.aspx?pageid#rijbewijs_Canada het antwoord.

het is niet verplicht. maar het mag wel.

• Gerard -W

klik op veel gestelde vragen.

• jack

Wettelijk is het internationaal rijbewijs is nodig wanneer je langer dan 3 in dezelfde provincie verblijft en je Nederlands rijbewijs niet wil inruilen. In realiteit geldt dit dus alleen voor mensen die met een tijdelijk werkvisum voor minimaal 6 maanden naar Canada gaan. Voor toeristen uit Nederland is het niet wettelijk verplicht.

• Canadarc

Jack, wat je zegt klopt niet. In ieder geval niet voor BC.

http://www.icbc.com/licensing/lic_renew_replace_index.asp

If you're a non-resident (such as a tourist), you can drive in B.C. for up to six months if you hold a valid driver's licence from another province, state or country. This does not apply once you ordinarily reside in B.C.

• jack

Er zat even een vinger verkeerd.. het is 6 maanden en dat geld voor elke jurisdictie in Canada. Na 6 maanden moet je óf je rijbewijs omwisselen, óf een internationaal rijbewijs hebben.

• Brenda

Gelukkig mag je niet langer in Canada verblijven dan 6 maanden achtereen zonder stempel (of visum) in je paspoort…

Ik wilde trouwens dat omwisselen zomaar ging… Helaas, in BC moet je je rij-examen(s) opnieuw doen! En ook dat kan weer niet zonder visum…

• Sophia

Hallo allemaal, ik zit op dit moment in deze situatie, ik heb nu net mijn PR binnen… dus nu heb ik 3 maanden om het om te zetten naar een Canadees rijbewijs. Ik woon ook in BC, kan iemand vertellen of ik mijn Ned bewijs kan houden? Ik heb namelijk bijna alle rijbewijzen en die wil ik toch niet graag kwijt… bedankt!

Ik had al begrepen dat ik opnieuw theorie/praktijk examen moet doen… zucht. Leuk, na bijna 20 jaar dagelijkse internationale rij-ervaring :(