afscheid

• Cor

Beste Kaka,

ik ben geen groot schrijver en alles wat ik zou willen vertellen is door de vorige schrijvers al gedaan en beter. Je kan onbedoeld wel eens iemand beledigen, door verkeerde woordkeuze maar nooit tig keer achter elkaar. Ik kan je alleen sterkte toewensen in je privé omstandigheden en hoop je toch weer terug te zien op dit bord.

Groetjes Cor

• noortje

Sorry Kaka ik vergeet het voornaamste BETERSCHAP met je zoontje

En maak svp die site

Groetjes en sterkte Noortje

• Anja

Beste Kaka,

Allereerst een welgemeende wens van beterschap!

Net als Karin reageer ik niet vaak, maar lees alles! Ik wil mij graag aansluiten bij alle reacties op jouw bericht! Het is echt verschikkelijk zonde als je je bijdrage's aan dit prikbord gaat staken. Maar…. ik kan je besluit heel goed begrijpen.

Het is niet erg als er kritiek op iemand word gegeven, maar in dit geval wordt de kritiek op de man (vrouw) gespeeld, en dat is toch nergens voor nodig!! En helaas komen dit soort reactie's vaak voor. Kennelijk is het voor een aantal mensen nodig zich op deze manier te profileren. Erg jammer!

Kaka, heel veel sterkte, en hopelijk tot ziens op het prikbord!!

Groetjes!

Anja

• Ada

Allemachtig Kaka, wat een naar bericht. In de eerste plaats leef ik met je mee om je zieke zoontje en wil je daarmee heel veel sterkte toewensen.

Wat mensen die menen dat ze altijd alles moeten kunnen zeggen niet aanrichten. Ze weten waarschijnlijk niet half hoe ze een ander er mee kwetsen. Je bent inderdaad niet in je waarde gelaten en ik kan mij goed voorstellen dat je er geen plezier meer aan beleeft. Het vervelende en de andere kant van het verhaal is dat de horken hiermee meer aandacht hebben gekregen dan goed voor ze is. Beter om negatief gedrag te negeren, zodat ze geen aandacht krijgen. Maar ik heb de laatste tijd weer gemerkt hoe lastig dat negeren is, ik werd soms zo boos om die lompe opmerkingen en het gebrek aan respect dat ik toch reageerde. Waardoor ik ook weer de kous op mijn kop kreeg. Ja natuurlijk, olie op het vuur voor ze. Ik vind het heel jammer dat je het even niet meer ziet zitten en ook ik hoop met iedereen mee dat je op je besluit zult terugkomen als het weer wat gesleten is. Dat je ze niet het plezier gunt je weggepest te hebben en gewoon weer gezellig terugkomt bij ons met al je waardevolle adviezen.

Ik wens je veel sterkte, Ada

• Pieter

Wel Kaka, dat is een triest bericht, een triest verhaal. Ik sluit me aan bij de aardige, meelevende woorden van de anderen. In plaats van meer tekst voeg ik maar een foto toe, een ground squirrel geloof ik. Kop op, lijkt het beestje uit te drukken….

Pieter

• Ann B.

Lieve Kaka,

Ik vind het jammer dat we hier zullen moeten missen op het forum, want jij bent echt een bron aan informatie. Ik respecteer je beslissing en hoop dat het je goed zal gaan in deze moeilijke tijden! Zo'n route in het oosten zou wel erg interessant zijn om op een website te zetten, ik hoop dat je dat idee nog niet helemaal hebt opgegeven! Dit houdt je misschien wat bezig in de drukkere en moelijkere tijden in je leven.

Laat nu en dan toch maar iets horen en als je graag in contact met me wil zijn dan kan je dat doen via abadjura@gmail.com (moet natuurlijk niet, he). Kaka, ik wens je het beste toe en heel veel sterkte voor jou en je zoontje en iedereen er rondom!

Vele groetjes uit Vancouver,

Ann :)

Ik zal je op dit forum missen!

• Saska

Alle goed voor je zoontje en uiteraard jezelf.

Het is jammer dat een forum waar je ontspanning hoopt te vinden je juist het tegenovergstelde blijkt te bezorgen.

Big hug voor je zoontje.

• Ada

Vanmorgen was ik veel te vroeg wakker en meteen sprong de onverkwikkelijke gebeurtenis op dit forum in mijn hoofd om er vervolgens niet meer uit te willen. Ik moet er dus blijkbaar nog iets mee, vandaar dat ik nog een keer terug kom op het onderwerp respect, onbeschoft gedrag etc. En met name tegen Kaka zou ik nog graag het volgende willen zeggen.

Je hebt emotioneel gereageerd op het getreiter van Canadarc (wat ik puur als een vaststelling bedoel en wat heel begrijpelijk is) door afscheid te willen nemen van iets wat je graag en goed doet. Over emoties wil ik nu zo graag het volgende kwijt. Emoties hebben we niet alleen nu eenmaal, we hebben ze niet voor niets, ze hebben zelfs een functie. We kunnen daarmee o.a. zaken verwerken en onze behoeften leren kennen, onszelf dus. Alleen het lastige met emoties is dat je onder invloed er van nooit juiste beslissingen kunt nemen, want je verstand laat zich op zo’n moment gemakkelijk onder sneeuwen. Het vervelende voor jou Kaka is nu dan ook dat je uiteindelijk op deze manier dubbel op de dupe van de omstandigheden bent.

Je laat je namelijk een stukje afleiding afpakken die je in jouw omstandigheid waarschijnlijk juist hard nodig hebt om overeind te blijven. En dat vind ik zo naar voor je. Het getreiter van een ander heb je niet in de hand, wel je eigen reactie daarop. Misschien kun je beter het nemen van een beslissing uitstellen tot je gevoel van geraakt zijn weer over is, zodat je als een duikelaartje weer overeind kunt komen en de draad weer op kunt pakken. Ik vind het namelijk een prachtig plan om een route in Oost Canada te maken à la Ann, gat in de markt zou ik zeggen. Je zou er, behalve jezelf, veel mensen een groot plezier mee doen. Alsjeblieft, laat niemand je zo iets leuks afpakken. Verder wil ik ook nog even terugkomen op wat er gezegd is over wel of niet reageren door diversen op onbeschoft gedrag. In principe is het beter negatief gedrag te negeren, maar ik wil niet altijd passief blijven, want ik vind het ook belangrijk om grenzen te stellen zodat er zo nu en dan een signaal wordt afgegeven dat we onbeschoft gedrag niet accepteren. Want anders wordt het een olievlek die zich ongebreideld kan uitbreiden.

Kaka, ik hoop je gauw terug te zien op dit prikbord.

Groetjes, van Ada

• Sjaak

Namens mijn vrouw Sharon en mijzelf wens ik jou en je naasten heel veel moed en sterkte in de strijd die jullie samen met je zoontje voeren.

Vele mensen hebben het reeds genoemd maar de afgelopen 1,5 jaar hebben wij ter voorbereiding op onze reis van juli/juli jongstleden veel gebruik gemaakt van de vele tips van iedereen…En daarbij was de nickname “Kaka” een instituut met vele tips en altijd bereid tot het beantwoorden van vele vragen van iedereen…

Ikzelf heb de afgelopen weken ook weleens geprobeerd de discussie aan te gaan met een aantal mede-prikborders, maar dat is gewoon onbegonnen werk…

Persoonlijke vetes en frustraties zijn geen goede voedingsbodem voor een gezonde discussie en ik heb besloten om deze discussies niet meer te voeren.

Oprechte vragen van mede-Canadafans (in spé) zijn leuk om te lezen en te beantwoorden met de ervaring van jezelf…

Andere zaken laat ik langs me heen glijden…

Ik hoop dat jij, Kaka, dat op korte of lange termijn ook kunt…want uit eigen ervaring weet ik dat je tips meer dan welkom zijn..

Greetz

Sjaak & Sharon

• Louise

Ik hoop dat je WEL weer op dit prikbord terug komt en horken gewoon kunt negeren, hoe moeilijk het ook is. Ik irriteer me ook mateloos om deze mensen en snap hun negativiteit niet om zo'n leuk onderwerp als Canada. Meningen verschillen gewoon, maar hun argumentatie vind ik de verkeerde kant opgaan. Klopt het dat het inderdaad altijd twee dezelfde mensen zijn?

Heel veel sterkte met je zoontje en ik hoop dat je toch een ander prikbord of onderwerp kunt vinden die je afleiding kan zorgen als je toch besluit hier niet meer te posten.