Maria schreef:
>
> Kaka,s afscheid heeft persoonlijke redenen en met voldoende
> toelichting gegeven, Brenda neemt het erg persoonlijk op.
Nou, dat ben ik niet zonder meer met je eens.
Kaka heeft haar afscheid omkleed met persoonlijke redenen en indirect Canadarc de schuld gegeven van haar vertrek.
Ik vond dat ze vooral erg persoonlijk reageerde door te vertellen over hoe moeilijk ze het heeft met haar zoontje en Canadarc's reactie.
Ze heeft het over dat het haar teveel wordt ná de manier waarop Canadarc reageerde.
Dan vindt ik dat Kaka één en ander behoorlijk persoonlijk opneemt.
Er zijn hier meer mensen met op dit forum die zware tijden beleven.
Dat hebben we gelezen.
En ieder gaat daar op z'n eigen manier mee om.
Ik persoonlijk ben blij dat ik eens zonder rekening te houden met persoonlijke/huiselijke omstandigheden, kan reageren, zonder ontzien te worden, “want ze heeft het toch wel erg zwaar, dus….”. Zonder al dat wat er op de achtergrond meespeelt.
Ik ga en zal daar niet over uitweiden, dat gaat jullie niks aan, maar dat het minstens zo zwaar is, daar mag je rustig vanuit gaan.
Ik voor mij vindt die anonimiteit van het internet in dit geval een zegen, want iedereen is gelijk en wordt ook dusdanig behandeld.
En dat is goed.
Ik las één en ander vandaag nog eens door en toen zag ik dat het vooral een verschil van perceptie is.
Van diegene die van de buitenkant tegen Nelson aankijkt, als bezoeker en van diegene die er vlak bij woont.
De bezoeker ziet de leuke huisjes en de fraaie ligging (ik noem maar wat, want ik vond Nelson ook drie X niks) en degene die er in de buurt woont ziet de rotzooi, de shit en de ellende.
En ander huis lijkt altijd schoner dan dat van jezelf, zeg maar.
Maar als je daar wat van zegt is het huis blijkbaar te klein.
Ik vind het jammer dat Brenda weggaat.
Een aantal mensen hebben blijkbaar het idee dat ze levensgevaarlijk gewond raken van een stevige discussie, een goede woordenwisseling of een fiks meningsverschil. Maar niets is zo dodelijk als de consensus.
Brenda zegt tenminste waar het op staat, zonder dat nep-vriendelijke om elkaar heen gedraai.
Blijkbaar kunnen sommige mensen er niet tegen om te horen waar het op staat.
Lang leve de dodelijke concessie-mentaliteit…….