Heeft iemand ervaring met 10' Truck Camper with Tent ?

• isabel

Wij zijn ons aan het orienteren voor een reis naar BC samen met onze 2 kids.

In dit forum lees ik overal van de hoge (benzine) kosten van een camper.

Nu zag ik deze truck waar volgens mij het gebruik een stuk zuiniger is (1 op 8 ??)

En ook de huurprijs is goedkoper.

Maar…..is dit iets ??? Wie heeft ervaring met dit soort campers ?

• Maria

10 ft ? geef een type nummer svp

10 ft=3,3 m1 lijkt me erg klein voor een stel met 2 kinderen (*_*)

• isabel

zie:

http://www.fraserway.com/content14.asp?nav=107417&

het is een 4 persoons truck camper

• Cor

Beste Isabel,

ik persoonlijk heb geen ervaring met een truck camper maar een kennis van me heeft er net een paar weken mee gereden (zonder tent) en hij kwam op een gemiddel gebruik van 1 op 6 dus meer dan jij in gedachten had (de rijstijl zal ook van invloed zijn).

Groetjes Cor

• v. Lunteren

1 : 8 Zit er niet in, ben ik bang. De Pick-up truck waarmee je rijdt herbergt dezelfde motor (V8, sommigen V6)) als de Motorhomes. Het verschil in verbruik zit hem voornamelijk in het gewicht. Je kunt ook truck campers huren die op diesel rijden. Daar is misschien nog wel wat winst te behalen.

• isabel

Waarin zit de winst dan als ie op diesel rijdt? Ik dacht dat diesel in Canada net zo duur is of zelfs iets duurder dan in NL .

In deze Truck camper zit ook een diesel motor (v8)

• John

Hoi Isabel,

bedenk ook dat je beduidend op je vervoers - en verblijfkosten kunt besparen als jullie gaan kamperen en een (zuinige) auto huren. En mocht het weer dan eens een dag of nacht niet meewerken dan kunnen jullie altijd nog kiezen voor een vast dak boven je hoofd in de vorm van hostel, B&B of motel.

Neem daarnaast dan eens de tijd om wat langer (meerdere dagen) op 1 plek te blijven zodat je niet elke dag enkele honderden kilometers aflegt. In mijn ogen ervaar je op die manier veel meer van Canada dan er voor een (groot) deel van de dag slechts doorheen te rijden.

Ik snap best dat je in een vakantie van enkele weken echt alles gezien wilt hebben maar in vele gevallen geldt: ‘minder juist veel meer’.

Succes met jullie reisplannen en gegroet vanuit een (al weken) zonnig Powell River,

John.

• v. Lunteren

De dieselprijzen zijn soms wat hoger, soms wat lager. De winst, die je kunt behalen ligt in het verbruik. Een diesel rijdt doorgaans wat zuiniger.

De huidige benzineprijzen kun je vinden op:

www.gasbuddy.com

• John

Hoi Hoi!

het is in deze tijd natuurlijk erg lastig om te speculeren wat de benzine / dieselprijzen voor volgende zomer gaan doen.

Gaan ze omlaag of omhoog? En hoeveel dan? De trent in de zomer is zowiezo dat de prijzen altijd hoger liggen (zeker in BC) dan gedurende de winter.

Ik denk dat als je goedkoper uit wilt zijn op dit soort kosten het alleen loont om beduidend minder afstand af te leggen. Ik zou mezelf bijvoorbeeld prima drie tot vier weken lang kunnen vermaken langs de Icefields Parkway tussen Banff en Jasper, op Vancouver Island of zomaar ergens er tussenin (en dan sprrek ik slechts over BC en een stukje Alberta).

Met de de bespaarde reiskosten kun je mogelijk kiezen voor een interessante whale watch excursie of een mooie begeleide gletcherwandeling enz. Ik spendeer liever $100 aan de (lokale) Canadese economie dan aan een olie multinational (ondanks dat ze mooie schelpjes in hun reclames stoppen :-)).

Cheers!

John.

• double dutch

Als je nou dat hele kostenplaatje qua benzine eens naast je neer legt.

Zo'n vakantie naar Canada kost toch al een vermogen, zeker met 2 kids.

Benzinekosten zijn op de rest (bijv. vliegreis),even zwart/wit gesteld, te verwaarlozen.

Als ik die tent zie wordt ik niet écht enthousiast.

Laat ik voor het gemak maar aannemen dat je in de zomer gaat…..maar ook dan kan de dag/nacht temperatuur behoorlijk groot zijn (vooral als je hoog zit, dus noordelijk en qua bergen) en dan lijkt me zo'n open gedeelte in je camper verrekte koud.

Even ter orientatie: wij hadden in Canada eind mei ‘s ochtends het ijs op de autoruiten staan, bevroren waterleidingen en ’s nachts in bed heel veel aan…..:s

Ik ben geen bangerd, maar als het donker is (gitzwart!) en je hoort vreemde geluiden buiten (gescharrel), dan lijkt me zo'n tent-ding ook niet echt lekker slapen.

Ik slaap dan liever achter de stevige wand van een camper :D;)

Allemaal suggestie natuurlijk….zo'n wandje is veredeld bordkarton, maar toch……

Ik zou me nog 's achter de oren krabben.

Double Dutch