Heeft iemand ervaring met 10' Truck Camper with Tent ?

• isabel

Dank jullie wel voor de reacties.

We gaanalles meenemenen overwegen.

We willen ook niet zoveel afstanden afleggen maar als je net gaat orienteren wat je wilt doen in 3 weken Canada (BC) dan zie je door de bomen het bos niet meer hihihih. Een echte Tent hebben we geschrapt omdat de temeraturen zo verschillend zijn en ik met mijn reuma daarniet vrolijker van wordt.

Verder moeten we met 2 pubers rekening houden ,

op het lijstje staat in ieder geval

- Vancouver

- Vancouver Island ( incl Victoria)

- en de rest moet nog komen dus als julliesuggesties hebben wat we echt moeten zien dan hoo ik het graag.

Misschien is die Circle reis wel genoeg ??

• louisa

Wij zijn net terug van Canada en hadden een paar keer regen. Waren blij dat we niet in een tent zaten want op het laatst is dan alles nat. Het in en uitpakken van een tent die nat is lijkt me ook geen pretje.

Hadden een 20ft van Fraserway met 3 personen. Volgend jaar nemen we een 22ft want die heeft een vast bed achter.

Het nadeel van zo'n truckcamper is dat je altijd buitenom moet lopen en het is wel allemaal erg klein de tafel is ook maar voor 2 personen dus moet je om de beurt eten of 2 personen staand.

Het prijsverschil is te verwaarlozen tussen een camper en truckcamper. Zoals iemand al schreef het is toch een dure reis dus dat maakt dan ook niet meer uit.

Veel succes en plezier met het maken van je beslissing.

• Maria

Wij hebben al verschillende keren een truckcamper gehuurd:

1. Voordelig huren.

2. Benzine verbruik 1:7

3. Veel opslag mogelijkheden( koffers-golfbag etc) op de achterbank,reizen met z,n 2.

4.Achterom lopen geeft ook voordelen,geen afleiding van de chauffeur.

5.Ruimte binnen is voor 2 personen voldoende.

6.Lengte 6,6 *1,8 m1 , makkelijk te parkeren en besturen.

Uiteraard tellen de kosten mee bij onze reizen,een dollar kun je maar 1* uitgeven :)

• A B

Ik vind het leuk om de voor- en nadelen van de truckcamper te lezen.

Zelf orienteren we ons ook voor de diverse mogelijkheden en door dit soort informatie krijg je een goed beeld van de diverse campers.

Ons plan om te gaan kamperen hebben we afgezworen.

Het is inderdaad een stuk goedkoper, maar zoals al is gezegd, geeft een camper toch net even iets meer comfort. In september in de Rocky Mountains toch zeker geen overbodige luxe (tenminste voor ons)

Voor ieder daar in een keuze, hoeveel ruimte hij/zij daar bij nodig heeft. Varierend van kleine tot grote camper.

Ik geniet van alle tips en verhalen.

Ga zo door.

Tzt als het zo ver is laat ik zeker weten wat onze plannen en keuzes zullen zijn.

Groetjes van Agnes ;-)

• Petra68

Bij fraserway verhuren ze sinds dit jaar een TC10met tent die klap je uit het dinette gedeelte als ik de foto goed zie dus heb je gewoon een stuk meer ruimte. Wij hebben vorig jaar met een gewone TC10 gereden met 2 volw en 1 docher van toen 11 en geen enkel probleem gehad . Hij reed op diesel en hoe het verbruik lag geen enkel idee iemand zei 1:5,5 het zou kunnen, je hebt een vakantie de geld kost en ik kijk daar dan niet meer naar hoor. Volgend jaar is de planning vancouver eiland en met een TC10 van fraserway daar waren we heel tevreden mee. Voordeel van de capover in deze auto is dat je gewoon rechtop kan gaan zitten hoog genoeg en er zitten een paar kastjes waar je kleding in op kan ruimen .Wij hadden 2 koffers mee (1 grote en een iets kleiner) en die grote lag onder de dinette en die kleinere lag in de capover naast het bed geen last van gehad gr Petra

• louisa

Wat bedoel je met het achterom lopen geeft geen afleiding voor de chauffeur ?

Sorry maar ik begrijp dit niet echt.

• Maria

bij een truckcamper zit je naast de chauffeur en kun je onder het rijden niet door de camper lopen,hetgeen soms storend voor de chauffeur kan zijn. elke camper heft zijn voor en tegens (*_*)

• louisa

In een camper met doorloop mag je ook niet lopen tijdens het rijden.

Je moet dan ook in de gordel zitten.

Om eerlijk te zijn heb ik het wel eens gedaan omdat er iets niet goed opgeborgen was maar erg makkelijk is het niet.

Misschien een idee voor brainiac kijken of je drank kunt serveren in een rijdende camper.