Hoi Double D.
Ja,we hebben inderdaad wel is een hele dag liggen wachten tot er wildlife voorbij kwam,maar ook wel is 5 dagen.Veel met de tent op pad.
Als je een neef en een nicht hebt die in de bosbouw werken,weten die natuurlijk de meest onherbergzame plekken.Dan Mike bij de RCMP,met fotograferen als hobby,en tante Gail,die in het Wildlife Recovery Centre werkt. Ronny die heeft een survival school in Yellowknife in the Northwest Territories.
En Lizzy werkt voor Het Magazine, Beautiful British Columbia.
David werkt voor het Marine Science Center in Vancouver,en doet onderzoek naar het leefmilieu van de Orca's,dus onze hele familie is een onuitputtelijke bron.
Toen mijn schoonfamilie in 1952 naar Canada emigreerden,wisten ze natuurlijk niet wat ze zagen,omdat al het wildlife gewoon in de tuin rondliep,of hun eerst whaletour met een roeiboot,m'n schoonmoeder vertelde:er zwommen zoveel Orca's
in Johnstone strait,dat je over hun ruggen naar de kant kon toelopen.Je hoefde ook niet op zoek te gaan naar wildlife,want je zag het elke dag.
Een geweer in huis of(een beer) in de auto was heel normaal,als mijn schoonvader met zijn broers hout ging halen in het bos,gingen de wapens mee omdat je altijd beren,cougars,wolfen,lynxen,elanden,of andere dieren tegen kwam.
M'n schoonvader is ooit aangevallen door een cougar,en heeft daarbij veel geluk gehad.En werden hij en twee van zijn broers aangevallen door een gewonde agressieve Grizzly beer,en hebben ze hem helaas moeten doden.
Vaak moet hij ook lachen,als mensen een beerbel adviseren.
We hebben ook veel vrienden onder de First-Nations zitten,en daar gaan we ook veel mee de natuur in.Ze hebben ons ingewijd in het Modoc vissen,dan lig je heel stil aan de kant van de rivier,je strekt je hand uit in het water,en blijft zo wachten tot er een zalm langs zwemt,en als je de truuk goed beheerst,kun je hem met je blote hand vangen,maar dat kunnen hun als geen ander.(ik heb al moeite met stil liggen).
Yvonne,mijn vrouw,heeft altijd alles op Canadees gebied verzameld,en ook gefotografeerd,dus dan kun je je wel voorstellen dat het bij ons,vanaf 1952 tot nu uitpuilt van alles wat canada is.De meeste foto's die we hebben komen natuurlijk nog van een filmrolletje.Ook maken we wel gebruik van een van de camera's van onze neef,want die heeft er een stuk of vier!
De samsung NV24 HD.
De Olympus E420.
De Nikon S3
En zijn grootste favoriet,een oude Leica R6.
Ik vind dat de meeste foto's hier geweldig mooi van kwaliteit zijn.De foto van de beer,heb ik met Ronny in de Yukon gemaakt,die heeft hij als poster in zijn School hangen.Hij maakt wel is foto's voor Magazine's.
En voor de rest hangen de meeste foto's bij ons aan de muur,en daar genieten wij elke dag van! Ik denk dat er bij de persbureau's en stockagency's zoveel materiaal binnenkomt,dat dat van ons doet verbleken.
Heb nog een oude foto van Lake Louise uit 1975.Toe was het er nog heeeeeeel
rustig!
Groeten,
Berry