Hahahaha……
We hebben er hier smakelijk om gelachen LOL
DD
Best DD,
Ik ben het ondanks je heldere uitleg niet helemaal met je eens.
Mijn mening:
De parkpas is in feite bedoeld voor Canadezen die er een heel jaar gebruik van kunnen maken en (indien gewenst) dagelijks zo'n nationaal park in en uit kunnen lopen of rijden.
Als toerist maak je echter maar 3 weken gebruik van zo'n pas, maar je betaalt (net als die Canadees) voor een heel jaar.
Daarbij komt dat de Canadese pas, in tegenstelling tot de Amerikaanse, niet persoonsgebonden is en doorverkoop dus niet verboden is.
Ik verbaas me dan ook steeds over de reactie's van mensen (zoals u) die het doorverkopen van zo'n pas om onduidelijk redenen afkeuren.
Ik heb op dit prikbord eerder betoogd dat mijn voorkeur zou uitgaan naar een speciale (persoonsgebonden) toeristenpas met beperkte geldigheid (bijvoorbeeld 1 of 2 maanden).
Op dat bericht heeft toen niemand gereageerd.
Vreemd, want het onderwerp “parkpas” is toch altijd goed voor een paar pagina's.
Verder, mensen (ook pashouders) die uit ideele overwegingen de nationale parken van welk land dan ook extra menen te moeten steunen staat het volkomen vrij een ruimhartige donatie te doen.
Deze zal waarschijnlijk in dankbaarheid worden aanvaard.
Tot slot:
Ikzelf verkoop mijn passen niet maar dat komt simpelweg omdat ik regelmatig naar de USA en/of Canada ga. (meestal USA)
Ik kan mijn (USA) pas dus meerdere keren per jaar gebruiken.
Ik heb er eerlijk gezegd ooit wel eens een weggegeven.
Kom maar op met het pek en de veren. :-) :-)
Daarbij komt dat de Canadese pas, in tegenstelling tot de Amerikaanse, niet persoonsgebonden is en doorverkoop dus niet verboden is.
Ik verbaas me dan ook steeds over de reactie's van mensen (zoals u) die het doorverkopen van zo'n pas om onduidelijk redenen afkeuren.
must be signed by holder
is rendered void if resold
is not transferable
zie site:
http://www.pc.gc.ca/voyage-travel/carte-pass/carte-pass1_e.asp
Ah, inderdaad. Bedankt voor de aanvulling.
Mijn laatste Canadese parkpas is van een aantal jaren geleden.
Ik gaf ook al aan dat ik meer een USA ganger ben.
Moet je je tegenwoordig in Canada dan ook legitimeren als je (met parkpas) een park binnenkomt ? (Zo ja, dan is verkoop zowieso onmogelijk)
In de USA moet dat namelijk meestal wel.
Men vergelijkt daar de handtekening achterop de pas met een legitimatiebewijs met foto (paspoort / rijbewijs)
Cees schreef:
>
> Best DD,
> Ik ben het ondanks je heldere uitleg niet helemaal met je eens.
> Mijn mening:
> De parkpas is in feite bedoeld voor Canadezen die er een heel
> jaar gebruik van kunnen maken en (indien gewenst) dagelijks
> zo'n nationaal park in en uit kunnen lopen of rijden.
> Als toerist maak je echter maar 3 weken gebruik van zo'n pas,
> maar je betaalt (net als die Canadees) voor een heel jaar.
> Daarbij komt dat de Canadese pas, in tegenstelling tot de
> Amerikaanse, niet persoonsgebonden is en doorverkoop dus niet
> verboden is.
> Ik verbaas me dan ook steeds over de reactie's van mensen
> (zoals u) die het doorverkopen van zo'n pas om onduidelijk
> redenen afkeuren.
>
> Ik heb op dit prikbord eerder betoogd dat mijn voorkeur zou
> uitgaan naar een speciale (persoonsgebonden) toeristenpas met
> beperkte geldigheid (bijvoorbeeld 1 of 2 maanden).
> Op dat bericht heeft toen niemand gereageerd.
> Vreemd, want het onderwerp “parkpas” is toch altijd goed voor
> een paar pagina's.
>
> Verder, mensen (ook pashouders) die uit ideele overwegingen
> de nationale parken van welk land dan ook extra menen te
> moeten steunen staat het volkomen vrij een ruimhartige
> donatie te doen.
> Deze zal waarschijnlijk in dankbaarheid worden aanvaard.
>
> Tot slot:
> Ikzelf verkoop mijn passen niet maar dat komt simpelweg omdat
> ik regelmatig naar de USA en/of Canada ga. (meestal USA)
> Ik kan mijn (USA) pas dus meerdere keren per jaar gebruiken.
> Ik heb er eerlijk gezegd ooit wel eens een weggegeven.
> Kom maar op met het pek en de veren. :-) :-)
Niks Pek en Veren, ik probeer gewoon duideljik te maken dat ik het uit principiële overwegingen gewoon niet netjes vindt om een parkpas door te verkopen en ik voer daarbij argumenten aan.
Je kan dan wel zeggen dat het handig zou zijn wanneer er passen zijn die voor 1 of 2 maanden geldig zijn en je afvragen waarom daar niet op gereageerd wordt, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Eénieder maakt de bewuste keuze om zo'n park in te gaan, daarmee ga je dus akkoord om een parkpas te kopen en voor je verblijf aldaar te betalen.
Je hóeft er niet in.
Canada heeft ook buiten de natuurparken om geweldig veel te bieden aan natuurschoon.
Je betaald voor de pas dus je betaald voor het park. Dat het dan éénieder nog vrij staat om een vrijwillige bijdrage te storten t.n.v dat park is een heel andere kwestie. Ik ga er persoonlijk vanuit dat wanneer ik een Parkpas koop, dat ik daarmee het behoud steun, dus ik hoef niet meer te storten.
Het zou hetzelfde zijn, wanneer je een kaartje koopt voor de dierentuin, daar rond kijkt en geniet, en je vervolgens buiten de poorten van de dierentuin je kaartje voor de helft van de prijs doorverkoopt.
Omdat je “goed” wil doen.
Dan doe je niet goed, dan benadeel je de dierentuin.
Je kunt wel beargumenteren dat de bezoeker die de helft voor 't kaartje betaald heeft, ook nog mag doneren, maar je gelooft toch zeker zelf niet dat dat gebeurd?
Daarbij blijf ik het onzin vinden dat je zoveel geld uit geeft voor zo'n fantastische reis, die dat overigens dubbel en dwars waard is, maar dat je vervolgens aan alle kanten een minimaal gedeelte van het geld terug probeert te krijgen.
Ik vind het kleinzielig en immoreel.
Je kan het met me eens zijn of niet, maar duidelijker kan ik er écht niet over zijn.
DD
Wat een onderwerp!! Ja mijn vriendin heeft die pas ter overname aangeboden, op mijn verzoek! Is er de één of andere wijsneus die het allemaal wel weet en een ander de les zo nodig moet lezen! DD, je moet in het onderwijs gaan! En dan nog een paar lastige klantjes in je klas, kun je daar je lusten op botvieren! Volgens mij is dit een openbaar forum, waarop iedereen naar eigen behoefte en inzicht z'n ei kwijt kan en niet zit te wachten op de één of andere wijsneus! En als iemand toevallig iets schrijft met hoofdletters, DAN MOET HIJ/ZIJ DAT LEKKER ZELF WETEN! En als je er niets over wilt weten of lezen, kun je gewoon doorklikken hoor, niets mis mee, maar dan kwets je ook niemand! En er worden hier volgens mij ook nog appels met peren vergeleken! Ja als je meerdere malen van zo'n pas gebruik kan maken, moet je dat vooral doen, of…. zou je dan in principe niet elke keer een nieuwe pas moeten kopen?? Dan ben je een kanjer en zal de “natuur” je dankbaar zijn en dan praten we niet over de luchtvervuiling die zo'n persoon veroorzaakt met het vliegen! Nou, zeg het maar was er nog iemand die zo'n pas tegen gereduceerde prijs wilde hebben?? Kunnen zij die BELANGSTELLING hebben reageren, de rest is ballast!
Groet van Ikal!
In mijn eerste bericht ging ik uit van de situatie zoals ie een aantal jaren geleden was.
Een niet persoonsgebonden pas zonder handtekening of iets dergelijks.
(heb al even geen Canadese parkpas meer gehad, alleen dagkaarten)
Dankzij de link van A.M. Verwey weet ik nu dat de Canadese situatie lijkt op de Amerikaanse. (waarvoor nogmaals dank)
Het doorverkopen van passen is dan niet (zoals sommigen beweren) “zielig” of “onwenselijk” maar gewoon simpelweg verboden. punt. uit. klaar.
Ik heb echter nog steeds geen antwoord op mijn vraag; daarom stel ik nog maar eens.
Moet je je tegenwoordig in Canada dan ook legitimeren als je (met parkpas) een park binnenkomt ?
In de USA moet dat namelijk meestal wel.
Men vergelijkt daar de handtekening achterop de pas met een legitimatiebewijs met foto (paspoort / rijbewijs)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?