tolkaart nationale parken

• v. Lunteren

Velen van U hebben ongetwijfeld wel eens in de file gestaan op 's rijks wegen, wellicht zelfs iedere dag. U heeft dan de mogelijkheid om deze hardnekkige vertraging te ontlopen door te kiezen voor de vluchtstrook. Toch zal (bijna) niemand dat doen(ook mol en Maria niet). Waarom niet? Vanwege de hoge boete?Omdat het a-sociaal is? Wat zouden mijn mede-weggebruikers daar wel niet van denken? Of gewoon omdat het niet mag?

Welke reden voor U dan ook van toepassing is, ze gelden evenzeer voor het doorverkopen van Uw National Park Pass. Deze pas is persoonlijk en niet overdraagbaar en doorverkoop strafbaar. Is gewoon een feit en heeft niets met moralisme te maken.

Waarom dan één norm hanteren voor Uw gedrag in de file en een volstrekt andere voor Uw N.P.P. Om 30 euro terug te verdienen op een vakantie, die vele duizenden euro's heeft gekost?? Quatsch!!

Wat het C.J.I.B. met al onze boete-euro's doet is nogal onduidelijk. Wat er met de opbrengst van de N.P.P. gebeurt is tenmiste wel helder. En als U zo'n pas te duur vind, vermijdt dan de National Parks, niemand dwingt U om deze te bezoeken en daarbuiten is ook meer dan genoeg(en zelfs meer) natuurschoon te bewonderen.

Of anders,… ga volgend jaar weer en liefst binnen de aflooptermijn van Uw N.P.P.. Kan je twee keer naar binnen op hetzelfde kaartje!

• Maria

A M Verwey schreef:

>

> Als je het park inrijd,staat er een politieman(met pistool)

> die vraagt naar je pas incl handtekening.

> Heb je dat niet of staat de handtekening er niet op dan ben

> je de lxl

> Dus goeduitkijken,juffie

Lol er kraait geen haan na , de locals doen namelijk hetzelfde (*_*)

• A M Verwey

Wat nou lol?

De politie controleert bij elk wachthuisje bij de ingang van het park!!

• elsbeth weert

Helemaal mee eens, van Lunteren.

Duizenden euro's uitgeven voor zo'n reis en dan (uit nobelheid uiteraard..) 40 euro terug hopen te krijgen en een ander er een “groot plezier” mee doen. Kom op, zeg. Wie zich een reis naar Canada kan permitteren (en zo te zien zijn we dat op dit forum allemaal), gaat toch niet lopen mekkeren over zo'n parkpas. Lenen jullie ook de museumkaart stiekem van vrienden, of de biebpas?

• A M Verwey

De bieppas van mijn dochter,en met studentenpas van zoon naar musea

• Maria

vlg mij waren het soldaten met tanks.

de moralisten Lunteren Weert praten vanuit hun eigen beurs en kunnen donaties overmaken.

Ik maak inderdaad gebruik van de alle mogelijkheden om goedkoper uit te komen in het buitenland en in Nederland, via mijn mail inmiddels 9 NP passen aangeboden gekregen, misschien wel van ??? :)

• Canadian Moose

Maria,

Als je Lunteren Weert moralisten noemt, dan ben ik wel heel benieuwd hoe jij jezelf zou noemen.

Ik heb in ieder geval een naam voor je, maar die zal ik hier maar niet uitspreken.

Misschien moet je lekker zelf een forum beginnen waar alles kan en mag wat niets meer met normen en waarden te maken heeft, zijn wij hier meteen verlost van een hoop ellende.

Canadian Moose

• mol

Lieke, wij zijn geen enkele keer gecontroleerd, sterker nog er is een baan voor pashouders, hier kun je zo doorrijden!

De handtekening op de pas kan makkelijk worden verwijderd, dus niets aan het handje!

En wat die agent betreft, die heeft wel andere zaken te doen, dan parkpassen controleren. En maak mij niet wijs dat men het daar zelf niet weet dat dit soort doorverkopen gebeurt!

Lieke, als je er één kan scoren zeker doen, en rijden maar!

• Canadian Moose

mol schreef:

>

> De handtekening op de pas kan makkelijk worden verwijderd,

> dus niets aan het handje!

>

Niets aan het handje?????

Een handtekening verwijderen van de pas is gewoon 100% fraude, dat je dat hier ook nog gewoon durft te verkondigen zonder dat je je daar voor schaamt.

Schande is!!!!!!!!!!!!

• mol

Moose, misschien hebben ze nog een politieagent nodig bij de ingang die controleerd op handtekeningen echtheid.

Het is een “tip” en men neem zelf het risico en draagt de verantwoordelijkheid.

Enne…..je hoeft het niet te lezen hoor!

Canadian Moose schreef:

>

> mol schreef:

> >

> > De handtekening op de pas kan makkelijk worden verwijderd,

> > dus niets aan het handje!

> >

>

> Niets aan het handje?????

>

> Een handtekening verwijderen van de pas is gewoon 100%