Columbia Valley - Invermere

  • Moi

    Tough luck als mijn toon je niet aanstond…

  • Canadian Moose

    Merry Christmas!!!!!!

    Canadian Moose

  • Sophia

    Dank je wel, lieve Moosie, ook jij en de jouwen en iedereen op dit prikbord het allerbeste gewenst :D

  • Canadarc

    Tax in BC hoog????? Wat een onzin!!! BC heeft de laagste personal income tax tot 110.000 dollar van heel Canada!!!!

    En wat betreft het krijgen van een goed betaalde baan, geen enkel probleem mee gehad!!!!

  • Sophia

    Hmmmm ik heb vandaag echt iedereen tegen me in het harnas gejaagd. :( Ik had het over PST + GST, geen income tax… en die is hier hoger dan in veel provincies, hoewel niet zo hoog als in Nederland natuurlijk.

    En qua baan zijn er overal uitzonderingen (ook hier zijn bijvoorbeeld artsen, notarissen enz), dus dat JIJ een goed betaalde baan hebt gevonden wil niet zeggen dat de banen voor het oprapen liggen… Sarah (die ik hier nog niet teruggezien heb) vroeg hoe de werkgelegenheid hier is. Het antwoord is en blijft “matig”, dat er uitzonderingen zijn doet daar niets aan af. Ook Canadezen trekken hier geregeld weg, gewoonweg omdat er geen passende baan te vinden is. Het is beter om zoiets van tevoren te horen dan achteraf.

    Ik ben dus nog steeds niet van mening dat ik onzin heb verkondigd hier… en dat is het laatste dat ik erover zeg.

  • Canadarc

    Een lijstje met de sale tax van alle provincies en territories.

    AB 5%,SK 10%,BC 12%,MB 12%,ON 13%,QC 12,5%,NB 13%,NFL 13%,NS 13%,PEI 15% en de territories 5%………. Vind het wel meevallen met de sale tax in BC, alleen in AB, SK en de territories is het minder.