Nee Illona,
Van Canada kun je echt geen genoeg krijgen. Ik ben tot nu toe elke keer 4 weken en langer geweest en toch was het altijd te kort! Ik denk dat je juist met kinderen / tieners niet moet gaan racen, want dan zit je inderdaad alleen in de auto en rafel je het verplichte toeristische programma af. Voor de kinderen is het juist leuk, verschillende activiteiten te kunnen gaan doen, zoals raften, abseilen, kayaken, een whale-watching of grizzly tocht, een wandeling, een dagje luieren op het strand, een dagje in een pretpark, een dagje wildwest gevoel in een openluchtmuseum, shoppen in een grote stad etc. Maar voor al deze activiteiten ben je dus tijd nodig. Vaak is het zelfs handig om meerdere nachten op een en dezelfde plek te verblijven, omdat de verschillende activiteiten anders moeilijk in te passen zijn. Dus ik denk, dat jouw kinderen zich minder gaan vervelen, als je meer tijd voor jullie reis uittrekt,, dan als je probeert het verplichte rondje in een week of twee achter de rug te brengen.
Zoek gewoon goed uit, wat op de verschillende plekken te zien en te doen valt en laat ook je kinderen meepraten over de keuze van de route en de verschillende activiteiten.
Groetjes,
Franziska