3 weken te lang?

• swissdutchie

Nee Illona,

Van Canada kun je echt geen genoeg krijgen. Ik ben tot nu toe elke keer 4 weken en langer geweest en toch was het altijd te kort! Ik denk dat je juist met kinderen / tieners niet moet gaan racen, want dan zit je inderdaad alleen in de auto en rafel je het verplichte toeristische programma af. Voor de kinderen is het juist leuk, verschillende activiteiten te kunnen gaan doen, zoals raften, abseilen, kayaken, een whale-watching of grizzly tocht, een wandeling, een dagje luieren op het strand, een dagje in een pretpark, een dagje wildwest gevoel in een openluchtmuseum, shoppen in een grote stad etc. Maar voor al deze activiteiten ben je dus tijd nodig. Vaak is het zelfs handig om meerdere nachten op een en dezelfde plek te verblijven, omdat de verschillende activiteiten anders moeilijk in te passen zijn. Dus ik denk, dat jouw kinderen zich minder gaan vervelen, als je meer tijd voor jullie reis uittrekt,, dan als je probeert het verplichte rondje in een week of twee achter de rug te brengen.

Zoek gewoon goed uit, wat op de verschillende plekken te zien en te doen valt en laat ook je kinderen meepraten over de keuze van de route en de verschillende activiteiten.

Groetjes,

Franziska

• Berry

Als je met kids gaat wil je natuurlijk na het mooie van de natuur en de bergen ook leuke en gekke kids dingen doen BV.

Cultus Lake Waterpark!

Of:

Of.

In Calgary heb je het grootste pretpark van west Canada,het Calaway Park.

En het Shaw Millinium park,het grootste openlucht skatepark.

Of bezoek het meest spectaculaire Wild Rapids Waterslide park in Sylvan Lake,met de kami Kazi en de Hari kari.Neem maar een kijkje.

www.wildrapids.ab.ca

In Osoyoos heb je Rattlesnake Canyon Park( karten,golf,botsbootjes),en de Osyoos windmill(bungy jumpen, de schietstoel,wandklimmen,trampolines).

Penticton: Wonderful water world.

Wilde waterbanen,zwembaden,golf, Karting

Radium hot springs:Playland Family Avendture Land.

Karten,Paintball,bootjes.

Revelstoke: Skytrek Adventure Park.

Een echt outdoor park met veel survival opdrachten in de bomen,erg leuk!

Rosedale:Dinotown.

Waterpark met allerelei water attracties.

Cultus Lake: Santa's Funland:

Roeien,paardrijden,fietsen hiken,etc

Naast de dingen die door de anderen al genoemd zijn,is dit natuurlijk wat kinderen ook graag willen doen.Kinderen houden nou eenmaal van rollercoasters ,etc.

Vancouver,Vancouver Island,en het Okanagan gebied staan bekend om hun heerlijk stranden.Je mag er een boot huren om te waterskiien,tubing,en te wakeborden.Je kunt quads huren,parasailen,abseilen,parapenten,etc

Eigenlijk denk ik dat je tijd te kort komt! (vooral de kids).

Succes,

Berry

• jet

Hallo Ilona,

Het is altijd moeilijk om voor een ander te bepalen of 3 weken wel of niet te lang is, maar voor een bestemming als Canada is het geen bijzonder lange periode.

Zoals anderen al aangeven zijn de afstanden aanzienlijk en om daadwerkelijk dingen te doen en te zien onderweg is 3 weken echt niet lang.

De route van Calgary naar Vancouver gaat zo en zo al door een afwisselend landschap, als je ook Vancouver Island nog meeneemt heb je echt alles van bergen tot oceaan, hoewel ik persoonlijk 3 weken alweer aan de korte kant vind om ook Vancouver Island te doen.

Een tijdje terug vroeg iemand iets over de route tussen Vancouver en Wells Grey, en een advies waar op dit stuk een paar nachten te verblijven.

ik heb hier het volgende over geschreven:

http://canada.prikpagina.nl/read.php?f=1011&i=42294&t=42289

hetgeen misschien voor jullie familie ook interessant kan zijn.

Succes verder,

• Moi

Volgens mij is dat ding in Penticton al 2 jaar dicht, Berry…

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat gelezen te hebben…

• Koen

Hallo Ilona,

Of 3 weken te lang is kan ik geen antwoord op geven. Dat is voor iedereen anders. Dit is o.a. ook afhankelijk van bestemmingen van eerdere vakanties en wat je dan in die vakanties deed. Ben je vaker naar bijv. Oostenrijk of Zwitserland geweest en hebben jullie daar al regelmatig wandelingen gemaakt, dan weet je hoe je kinderen dat ervaren.

Je kinderen (eigenlijk zijn er een paar al gewoon volwassen) zijn van dusdanige leeftijd dat je ze niet meer bezig hoef te houden met allerlei pretparken en van dat soort dingen. In de natuur en steden kan je genoeg leuke en avontuurlijke dingen verzinnen die eigenlijk al op ieders lijstje staan. Voorbeelden:

- Calgary tower; wie durft er op de glazen vloer te staan op die hoogte.

- Banff; kabelbaan naar Sulphur Mountain en dan kleine wandeling naar de top

- Johnston Canyon; wandeling door een kloof naar 2 watervallen (ca. 5km)

- Columbia Icefield; met zo'n grote monster de gletsjer op.

- Jasper; boottocht over Maligne lake naar Spirit Island

- kabelbanen in Whistler

- Excursie naar orca's en beren vanuit Campbell River (Vancouver Island)

- zeesterren zoeken op long beach (Pacific Rim NP)

- shoppen in Victoria en Vancouver

- fietsen door Stanley Park (Vancouver)

- spectaculaire watervallen; Denk aan de watervallen in Yoho NP, Wells Gray park, aan de Icefield parkway.

- raften, kano varen (dit kan op heel veel plaatsen), mountain biken e.d.

Belangrijkste tip is om ze bij de reisplanning te betrekken. Samen de route bepalen, wie wil wat waar zien. Ze weten wat ze moeten verwachten van de reis en het wordt dan voor hun ook een avontuur. Dan is ook vooraf duidelijk wanneer, waar en hoeveel er gewandeld gaat worden.

groeten,

Koen

• Berry

Hoi Moi,

Zover ik weet niet,hoop dat je geen gelijk hebt! We zullen het juli wel zien!

Groeten,

Berry

• Gerard-W

wij zijn in juli 2007 met twee kinderen van toen 13 en 16 jaar 2 weken naar Canada geweest en geloof me het was tekort, de jongens hebben genoten van de reis, moet wel eerlijk zijn we zijn twee weekenden bij familie waar ze konden spelen en ouwehoeren met de neven en een nichtje. wil je wat foto's van ons zien kijk dan op www.freewebs.com/canadareis2007

• Berry

Hoi Gerard,

Heb even naar je site gekeken leuk hoor,ja ik gaf het ook al aan,in principe is er genoeg te doen voor kinderen,die van ons vermaken zich altijd opperbest,en ook bij de familie.Gaan jullie dit jaar ook nog weer!

Groeten,

Berry

• Gerard-W

was het maar waar, maar vorig jaar veel geld in de zaak geinvesteerd en nu met de economische malaise zit het er even niet in, wij hadden ook nog een verbouwing voor ons achterhuis gepland maar ook deze voorlopig uitgesteld,

hoop dat alles snel weer aantrekt en dan kijken of we over een jaar of 2 weer een reis die kant op kunnen maken, hoe is het bij jouw in de bussines Berry, heb begrepen dat jij een restaurant hebt, kun jij het ook merken.

PS. mijn zus Anjo gaat dit jaar samen met haar gezin wel naar Canada zij hebben een camper gehuurd.

• louisa

Je hebt gelijk Moi, het is er niet meer en op de plek waar het was zijn al huizen gebouwd. Wij zijn er afgelopen zomer nog geweest maar helaas het was dicht.

In Vernon is ook een waterpark dat is ook leuk.