Ja klopt. Ze vragen altijd wanneer je voor het laatst er was.
Alleen als je 6-6(maanden) doet krijg je nooit problemen, je bent 1 maal per jr in Canada.
Kennis van mij ging alleen naar de states en weer terug en die kreeg een hell of a time aan de border, maar werd wel telkens binnengelaten. Ik zou daar zelf geen zin in hebben.
Als je 6 maanden in Canada zit ga je ook dingen missen uit NL. Bepaalde vrienden, familieleden, de nederlandse gezelligheid. Bepaalde lekkernijen die overal in NL bij de AH liggen. (is wel te krijgen, maar daar moet je wel voor betalen) bepaalde culturele zaken. Kortom er is een cultuur verschil. Ik denk dat als het voor mensen( die terug zijn gegaan) (financieel) mogelijk was geweest om 6-6 of 8-4(maanden) in Ca te verblijven ze niet volledig terug zouden gaan. Simpel voor het feit dat je zo onwijs veel hebt dat je in NL niet hebt en kan krijgen.
Verder kan je doen enlaten wat je wilt. Kopen, huren. Alleen een hypotheek wordt moeilijker. Neem een doorlopende reisverzekering met aanvullend medisch. In elk stadje zijn er health/medical centers, dan hoef je niet eens naar een ziekenhuis. Dus kan je ook een vaste huisarts raadplegen, alleen een harttransplantatie zal je er niet krijgen.
Voor je auto heb je een adres nodig. Bankaccount is geen probleem. De rente die je trekt wordt door de bank gedeeltelijk ingehouden als inkomstenbelasting.
Je kan ook een zaak starten/kopen alleen je mag er zelf geen werk in verichten. Kortom de mogelijkheden zijn plenty.