Canada ? Zeehondjes.......

  • Jonepoon

    Canada ? Dan denk ik direct aan de jonge zeehonden die daar elk jaar levend worden doodgeknuppeld waar de moeder bij ligt. Ik vraag mij af of er in Canada zélf voldoende weerstand bestaat tegen dit Canadees, nutteloos, en gewetenloos uitmoorden, want ik heb er nooit iets over gelezen of gezien. Genoeg weerstand en protesten in Europa en elders, maar in Canada, don't know………..

  • Maria

    Jonepoon Schreef:

    ——————————————————-

    > Canada ? Dan denk ik direct aan de jonge zeehonden

    > die daar elk jaar levend worden doodgeknuppeld

    > waar de moeder bij ligt. Ik vraag mij af of er in

    > Canada zélf voldoende weerstand bestaat tegen dit

    > Canadees, nutteloos, en gewetenloos uitmoorden,

    > want ik heb er nooit iets over gelezen of gezien.

    > Genoeg weerstand en protesten in Europa en elders,

    > maar in Canada, don't know………..

    Oeps noemen ze dit niet het spek op de poes binden?

  • Gerard

    Politieke statements kun je doen op het politieke prikbord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • enno

    Waar staat vermeld, dat hier geen plaats is voor “politieke statements” ??

  • Gerard

    Het leek mij beter om dat gescheiden te houden, daar heb je tenslotte het politieke prikbord voor. Ik ga hier ook niet mijn politieke mening verkondigen, want dan krijg je hele andere discussies. Maar misschien ben ik de enige die er zo over denkt. Als ik ik naar Canada ga dan ga ik om van dat mooie land te genieten en niet om de Canadezen een politiek lesje te leren.

    Dus enno zo jij wilt…….ach laat ik het toch maar niet doen.

  • enno

    Nee hoor, ik heb geen behoefte aan een politieke discussie hier over de Canadese zeehondjes. Ik vroeg me alleen af of jij meer wist dan ik en dat daar op dit forum geen plaats voor is, maar voor zover ik weet is dit een Canada-forum en géén Canadareis-forum. Dat de meeste vragen slechts, soms tot in den treure en eindeloos herhalend, gaan over reizen naar en in Canada is wat anders.

  • Claudia D.

    De Canadezen staan er voor een deel anders in.

    MAAR

    voordat we vanuit Nederland met een opgeheven vinger naar Canada wijzen vanwege de zeehondjes… laten we eerst ons eigen dierenleed “opruimen”.

    De hele bio-industrie, varkensflats, kippenrennen, enz enz moet eerst eens opgelost worden voordat je je gaat bezig houden met andermans, lees andere landen hun problemen.

    Ik ben zeker geen voorstander van de zeehondenjacht, maar het is zooooooo hypocriet een ander land op diens “misdaden” te attenderen terwijl er voor eigen deur genoeg puin te vegen valt.

  • TO-J

    Een vergelijking maken tussen de zeehondenjacht en de bioindustrie is niet echt behulpzaam. De bio-industrie bestaat ook in Canada. De Inuit hebben wel een keer stevig kritiek geuit op de zwijnenjacht in Europa (vooral Nederland en Duitsland), waar soms tot 90% van de dieren worden afgeschoten… Dat is iets dat voor Canadezen onbegrijpelijk is vanuit een natuurbeschermingsoogpunt.

    Het merendeel van de Canadezen is zeker niet voor de zeehondenjacht, maar ze realiseren zich dat een simpel verbod op de zeehondenjacht constitutioneel niet haalbaar is. Ze realiseren zich ook dat in een provincie van Newfoundland en Labrador een beperkte zeehondenjacht (alleen verdragsgerelateerde jacht) leidt tot een simpele verschuiving van de markt; de Inuit gebruikmakend van hun rechten zullen dan de positie van de andere Canadezen overnemen. De enige ecologisch verantwoorde manier om de zeehondenjacht te verminderen/stoppen, is voldoende economische ontwikkeling in Newfoundland and Labrador, de Territories en het noorden van Quebec en Ontario zodat de jacht overbodig wordt. Een andere methode is gewoon doorgaan met het verstoken van fossiele brandstoffen, zodat er door het broeikasteffect onvoldoende ijs is voor de jagers om op te jagen.

  • Ko

    Als ik aan Nederland denk denk ik aan:

    35-50 boeren die per week stoppen.

    40.000 geiten en schapen die de afgelopen maanden zijn geruimd

    Sinds 1980 weer grijze zeehonden voorkomen,omdat ze daarvoor bijna uitgestorven waren.

    Gezonde koeien en varkens zijn geruimd de afgelopen jaren.

    Konijnen en hazen op een hand kunt tellen!

    Nertsen nog steeds worden vergast.

    De paling door overbevissing de afgelopen twintig jaar bijna is uitgestorven.

    Verschillende eenden soorten,talingen,snippen zijn verdwenen.

    Je naar de dierentuin moet om dieren in hokjes de hele dag rondjes te zien lopen.

    Ritueel slachten.

    De helft van de vissen en kikkers aan het verdwijnen is in de zoetwaterrivieren

    Blij mag zijn als je nog herten en reén ziet in het wild.

    Veel egels en eekhoorns langs de weg ziet liggen.

    De woningbouw steeds meer oprukt,gebieden worden onteigend.

    Natuurgebieden en bos worden beheerd door borden in Nederland,die alles verbiedend zijn.

    Ze in het Holland Heineken Huis liever geen Canadezen willen laten werken omdat ze geen humor hebben.

    We nog steeds bekend staan om “Lets go Dutch”.

    Misschien nog een parkpas hebben voor weinig!!!

    Als ik aan Canada denk,dan denk ik aan:

    Ongeveer 5 miljoen Harp Seals.

    Ongeveer 600.000 Hooded Seals

    Ongeveer 300.000 Grey Seals

    Ongeveer 300.000 Black Bears

    Ongeveer 30.000 Grizzly's.

    Ongeveer 60% van de 25.000 ijsberen in Canada leeft.

    Ongeveer 850.000 Elanden .

    Ongeveer in BC alleen al 8.000 wolven leven.

    Ongeveer 3500 - 4000 cougars in BC,en in Saskatchewan 300

    Bij het orca spotten soms wel 50 orca,s ziet

    In het Wood Buffalo Park ,de grootste kudde bizons ter wereld voorkomt.

    Canada een grote dierentuin is,waar de dieren vrij rondlopen.

    Meer dan de helft van Canada bestaat uit bos.

    Ze ons 65 jaar geleden bevrijd hebben.

    En gastvrijheid hoger in het vaandel staat als hier.

    Nog iets vergeten!

    Ko de Boswachter.

  • Pete Country

    Ko, je bent de coyote vergeten, maar dat is niet zo erg, de gemiddelde Canadees heeft het niet zo op coyote's en dat is nog zachtjes uitgedrukt………..