Autosleutels onder je kussen neerleggen kan ook ……….
Nou Chantal die autosleutels hebben we nog niet hoeven gebruiken 's nachts, maar ik heb wel eens beren op de camping mee mogen maken, maar dat had verder geen vervelende gevolgen, wel een beetje voor de mensen die zo eigenwijs waren de koelbox buiten te laten staan en zelf weg waren gegaan………
Die keken toch vreemd op toen ze terugkwamen en meneer Beer op zijn dooie akkertje voor hun tent de koelbox aan het leegmaken was. Ton schreef in een paar draadjes hieronder (beren en kinderen) (http://canada.startpagina.nl/prikbord/13112325/13112452/re-beren-en-kinderen#msg-13112452)
voor de grap ? over een kooi met een blikje tonijn, nou die kooi was er echt niet, maar ik kan je vertellen dat dat blikje tonijn toch echt open ging en op ging !
De beer was trouwens niet te verwurmen, at rustig zijn maaltje op, en zelfs het getoeter en het grote licht van de betreffende mensen kon hem niet deren. Daarna waggelde die beer dik en rond gegeten op zijn dooie akkertje verder de bossen in. Ik moet je wel bekennen dat ik die nacht erg slecht geslapen heb, maar je moet er inderdaad vanuit gaan dat die beer niet in jou geinteresseerd is, maar in voedsel en andere aantrekkelijke zaken (zoals de tandpasta).
Wij ruimen echt alles maar dan ook alles op. Die keer dat we dat niet deden omdat we niet in bear-country waren en geen zin hadden om weer alles op te ruimen (was trouwens aan de kust in Oregon), hebben we nachtelijk bezoek gehad van racoons (wasbeertjes), die hadden de party van hun leven !
Sindsdien is het echt altijd alles opruimen. En zoals John zegt, op veel plaatsen krijg je echt een flinke waarschuwing van de Park Ranger of Campsite Host als je het niet doet (of kan je verwijderd worden). En terecht !
En wat betreft jouw opmerking over een dikke boom, het is waarschijnlijk super slecht voor de bomen, maar ik ga toch echt niet in het stikke donker op zoek naar dat ene wc-huisje…………..
En ja, kamperen in een tent is nog steeds echt leuk !