beren (hoe gevaarlijk)

• chantalleke888

Dan heb ik hierover nog even 1 vraag???

Ze zeggen altijd dat je geen geurende dingen in je tent mag bewaren, geen eten, geen zeep of tandpasta, en zelfs de kleding die je gedragen hebt kan je beter in de auto bewaren.

maar geur gaat toch ook in je haar zitten. Als je het bijvoorbeeeld net gewassen hebt ruikt het toch ook naar zeep. Of naar eten kan ook. Ik doe meestal met zoon reis nepvlechten in mijn haar wat moeilijk te wassen is. Mijn haar gaat dan op een gegeve moment erg muf ruiken :( komen daar ook beren op af???

• Berry

Hoi Chantalleke,

haha,ja als je muf begint te ruiken,dan weet je zeker dat beren op de loop gaan,want die eten liever verse produkten,zoals zalm met kuit.

Maak je niet zo druk meid,als er uberhaupt al een beer in de buurt is,is dat al bijzonder.Gewoon je producten goed opbergen in plastic afsluitzakjes.

Vergeet niet dat Canada voor een groot gedeelte een dierentuin is waar de mensen met de dieren moeten samenwonen.,en dat gaat ze prima af.

Een oom van ons heeft het altijd aan de stok met ze, omdat ze zijn fruitbomen en moestuin kaalvreten,dus als we af en toe ome Jan voorbij zien rennen,met de honkbalknuppel als we in de tuin zitten,weten we dat hij ze even moet verjagen,heerlijk hé!

Als je je wat safer voelt,haal dan een busje pepperspray!

En voor de rest,ga er fantasties van genieten.

Greetz,

Berry

• Pieter

Toen ik dit zwarte monster digitaal vastlegde stond ik op nog geen 20m afstand. Volstrekt onverantwoord werd mij later verteld. Ben ik het mee eens…..

Pieter

http://www.pbase.com/piet01

• chantalleke888

het is iig een geslaagde foto zou ik zeggen!

• John

Hoi Chantalleke,

luister maar goed naar Berry hoor, anders moet je zijn oom (kompleet met honkbal-knuppel) verplicht meenemen tijdens jullie vakantie :).

Alles dat je gedurende de dag op je smeert of als je jezelf net gedouched hebt is geen probleem hoor. Ik heb ook altijd mijn kleren ‘gewoon’ in de tent maar kijk m'n zakken wel na op snoeppapiertjes, lippenbalm, die ene pinda e.d. M.n. het kleine gespuis (muizen, eekhoorntjes e.d.) weten anders de weg naar je tent ook erg makkelijk te vinden ;).

Kan niet wachten om weer te gaan kamperen …

Groetjes,

• John

Hoi Pieter,

je kunt aan de uitdrukking zien dat er inderdaad iets aan de hand is. Met zijn / haar half open bek probeert deze beer letterlijk ‘lucht’ van je te krijgen. Oren en neus zijn erg goede zintuigen van een beer, de ogen net ietjes minder.

Mijn persoonlijk ‘record’ ligt momenteel op zo'n 10 meter, had het eerst niet door, en voelde me achteraf ook niet zo comfortabel. Tijdens een mtb-tocht schoot een zwarte beer naast ons ineens de boom in en ging vanaf een tak naar ons zitten kijken (heb nu ook altijd bearspray bij me tijdens het fietsen).

Een sportende kennis is vorig jaar letterlijk tegen een beer aangelopen ……….. en heeft in z'n broek geplast. De beer schrok ook en rende verbaast weg.

Mooie foto overigens,

• Berry

Hoi John,

Sinds wanneer slaap jij met al dat gespuis in je tent,of ligt Christy nog wel bij je!

Ja,het mooie lenteweer komt eraan dus straks weer heerlijk de natuur in!

Gr,

Berry