Hallo allemaal,
Ik ben onze vakantie naar Vancouver aan het voorbereiden eind augustus/begin september vor mijn vriendin en mezelf. Wij huren een auto en willen overnachten in B&B’s, motels etc. Ik heb al veel gelezen en verhalen gehoord. Wij willen geen standaard rondje doen, maar bekende met minder bekende plekken afwisselen. Wildlife is ook een doel van onze reis. Net als activiteiten als wandelen, zeekajakken e.d. Wij zijn actieve personen, lange dagen met op tijd opstaan is voor ons geen probleem. Toch wil ik graag wat feedback op de hier onderstaande reisschema. Is dit te doen? Ook heb ik nog wat vraagjes. Wie kan hier antwoord op geven.
Alvast bedankt.
Koen Ket
1) aankomst Vancouver
2) Vancouver – Gulf Islands (Galiano Island)
3) Zee kajak. Vraag 1: We willen graag zeekajakken (quided tour). Op internet iets gezien op Galiano Island. Heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaring vanuit een ander eiland? Iemand een tip voor een goede organisatie.
4) Naar Victoria (bezoek Butchard gardens wn binnenstad)
5) Via west coast road richting Port Renfrew. Vraag 2: Ik heb gehoord dat aan deze kust mogelijkheden zijn voor spotten van walvissen vanaf de wal. Er is een beroemde plek met grote kans om ze te zien. Weet iemand waar dat is?
6) Dag voor wandelingen aan de kust. Vraag 3: Kan iemand ons wandelingen aanraden?
7) Naar Parksville/Qualicum Beach (bezoek Duncan, Chemanaius, Englishman River Falls)
8) Naar Telegraph Cove (bezoek Little Qualicum Falls, Cathedral Grove)
9) Grizzly tour Knight Inlet
10) Orca whale watching
11) Inside Passage cruise
12) Naar Stewart/Hyder
13) Dag Stewart/Hyder
14) Dag Stewart/Hyder
15) Naar Smithers. Vraag 4: Onderweg komen we langs enkele indianen dorpen. Wat is leuk om te bezoeken? Ik heb gehoord dat de Hazeltons de moeite waard zijn. Zijn er nog meer het bezoeken waard?
16) Naar Prince George.
17) Prince George – Barkerville – Quesnel
18) Naar Clearwater
19) Wells Gray
20) Naar Cache Creek
21) Naar Whistler
22) Whistler
23) Naar Vancouver
24) Vancouver
25) terugvlucht