vragen reis West-Canada

• Svenn

John,

Deze weg (waar je heen gaat) heeft tegenwoordig ook een “toeristische route” of een “loop”. Helaas zijn we vergeten hoe dit rondje heet. Het gaat onder langs de Strait of Juan de Fuca en gaat via het binnenland terug richting Victoria. De route is aangegeven met speciale signs. Via google kan ik het ook niet vinden. Afgelopen augustus was deze hele weg verhard, althans we kunnen ons niet herinneren dat we gravel gehad hebben. Graag zou ik ergens een afbeelding van het bordje tegenkomen op internet.

Nu moeten ze nog de Bamfield Road verharden, dan wordt het helemaal interessant. We hebben geprobeerd deze weg te rijden, maar we zijn al snel weer omgekeerd, het was gekkenwerk!

• John

Hoi Sven,

ging je nog wel over de fraaie houten brug bij Port Renfrew? Ik ga hoogstwaarschijnlijk over een paar weekjes die kant op en dan geasfalteerd rijden (kan ik de 4x4 thuislaten en ons kleinere, zuinigere, autootje meenemen :)).

Cheers,

John

ps Lex is niet terug gevonden ;)

• Jet

Nou, wat mij betreft laten ze de rest gewoon lekker ongeasfalteerd en zeker de weg naar Bamfield ! Mogen er ajb ook nog wat onaangetaste stukken overblijven ?

En als je in Bamfield geweest bent dan begrijp je hopelijk waarom ik dit zeg. Overigens is de weg Port Alberni - Bamfield - Port Renfrew prima te rijden

• Svenn

Jet Schreef:

——————————————————-

Overigens is de weg

> Port Alberni - Bamfield - Port Renfrew prima te

> rijden

Okay, maar daar denk ik anders over. Augustus 2010. Vanuit Port Alberni zijn we na zo'n 5 km omgedraaid. Mogelijk was de weg een stukje verderop beter geworden, maar we hebben het niet geriskeerd en we moesten sowieso terug naar de camping in Coombs die dag. We hadden een kleine auto (Nissan Sentra) en die stuiterde en schoof naar alle kanten over de te dikke laag gravel. Logging trucks kwamen voorbij gereden als idioten met een regen van gravel. Als bewijs hebben we een stukje gefilmd. Volgende keer ga ik het nog eens proberen!

• Jet

Ja, met een normale, kleine auto kan ik me dat heel goed voorstellen; wij hadden een of andere 4x4 SUV, en dan nog is het goed opletten hoor, de achterkant brak regelmatig uit en al die denderende logging trucks. Veel Canadezen rijden dat soort wegen na 16.00 uur dan zijn die loggers richting huis. We reden echt als een soort rally-rijders, de bestuurder lette op de weg, de bijrijder op de route en de stofwolken, want stofwolk betekent tegenligger. De route vinden is ook nog een hele kunst, want hoewel we een backcountry roadmap hebben, staan niet alle logging roads op die kaart, dus soms is het ook maar gokken wat de weg rechtdoor is of op welke kruising je links of rechts moet en dan is het regelmatig keren geblazen. Er staan ook wel van die kleine bordjes langs de weg, maar ja, flinke laag stof erop en je mist het zo maar.

Maar na alle inspanning is het wel kicken als je op plaats van bestemming aankomt en daar als enige niet-Canadees op de camping staat. En in Bamfield heb je dan echt het gevoel van de bewoonde wereld te zijn !