Wegbreng camper

• Tjeerd

Hallo allemaal,

Wij zijn 2 weken geleden weer thuisgekomen van onze wegbrengreis.

We hebben een camper weggebracht van Canadream van Toronto naar Vancouver en

het was geweldig.

Een hele relaxte manier om het land te bezoeken.

De afstand is ongeveer 5000km en dat is prima te doen.

Thuis hadden we al bedacht dat we elke dag 250 km wilden rijden.

Maar dat is in Canada geen enkele moeite, mooie wegen, relaxte mensen op de weg.

Als je naar het westen vliegt, heb je weinig last van een jetlag, je bent alleen heel vroeg wakker, helemaal klaarwakker.

Dat hebben we benut, 6.30 uur opstaan, en voor 7.30 uur reden we al.

Nou dan heb je 10.30 uur al 250 km gereden en heb je de hele dag nog over voor andere dingen.

Een trail lopen, een museum, een plaatsje bekijken, een waterval of iets anders.

Omdat het zo lekker reed, we reden ongeveer 95 km per uur, er heel weinig verkeer op de weg is, hebben we veel gezien onderweg.

Vaak reden we nog een uurtje door, het ging zo lekker.

Zelfs de Prairie was niet vervelend, het was stralend mooi weer en de omgeving had veel weg van Jutland, Denemarken.

Af en toe heuvelachtig, koolzaadvelden en kleine dorpjes.

Op de Prairie zelf hebben we 2 dagen van 500km gereden en ook dat is niet vervelend.

Cruisecontrol aan, en je tuft rustig door.

Veel stops gemaakt onderweg: het museum van Winnipeg, kan je zo een halve dag aan besteden.

Op de Prairie veel kleine dorpjes, ze hebben haast allemaal een klein regionaal museumpje, zo leer je het land en zijn geschiedenis en cultuur goed kennen.

Je moet toch regelmatig tanken, dus maak er meteen wat van.

In de Badlands een extra vrije dag, er was zoveel te zien en je kon er mooie trails lopen. Ook het Dino museum een aanrader.

Bij de Rockies veel gezien en gedaan, regelmatig 2 dagen op een camping.

Omdat we onderweg meestal een uurtje langer doorgereden waren en in de prairie 2 dagen van 500 km, hadden we in de Rockies regelmatig een dag extra om wat te doen of te bezichtigen.

Kortom, als je net als wij van reizen en trekken houdt, is dit een ideale en rustige manier om een land te leren kennen.

groeten van Tjeerd en Alice

( we zijn niet meer zo piepjong, dus je hoeft ook niet jong en dynamisch te zijn om dit avontuur aan te gaan)

• Janneke

Wij hebben er dit jaar een van Fraserway van Vancouver naar Calgary gebracht.

Dit was eind mei begin juni. Prima tijd. Net op tijd terug voor de overstromingen in Calgary.

Ik onderschrijf het verhaal van Tjeerd en Alice.

Ons bevalt dit heel goed, we zijn rond de 60 en……nog niet eens de oudste hoor die er met een camper op uit trekken.

Een aantal jaren geleden hebben we er een van Vancouver naar Halifax gebracht een supertrip!! Ook bij Fraserway.

• John

Volgens mij een prima deal van GoCanada.

http://www.gocanadaonline.nl/vroeger-dan-vroegboek-actie-2014-west-canada–camperreizen-west-canada#.Ue1xQtBrbcs

Groetjes,

• Rentia

Ook een super deal voor de wegbreng amper special,

http://myemail.constantcontact.com

Gr. Rentia

www.eagleeyeadventures,com

Campbell River, BC

• John

Hoi Rentia,

de link lijkt niet te werken :( .

Groetjes,

• Ruben en Roxana

Lijkt me ook een goede nbieding. Maar hoe is het weer rond 10 mei? Is het dan niet te koud? En ligt er geen sneeuw op de bergwegen?

Of we bezoeken alleen VI en BC ( Okanaganvalley) ? Daar zal het weer wel beter zijn, denk ik.

• John

Hoi Ruben en Roxana,

de westkust met o.a. Vancouver Island en de Sunshine Coast zijn over het algemeen prima bestemmingen in mei. Volop voorjaar met zo nu en dan wat ‘sprinkeltjes’, maar daar valt goed mee te reizen :). Zoek je ook bergen? Vancouver Island | Strathcona PP heeft bergtoppen tot 2,300 meter hoog. Verder kun je makkelijk richting Whistler en daar liggen de Coastal Mountains aan je voeten.

Meer dan voldoende mogelijkheden voor een zeer afwisselende 2 - 3 - 4 weeks rondreis gedurende het (vroegere) voorjaar.

De (hoofd)wegen zullen zeker sneeuwvrij zijn (ook in de Rockies), niet alle (wandel) trails (in de bergen) zullen opengesteld zijn omdat er nog sneeuw ligt.

Overigens, ook geen reden om niet te gaan.

Mei maakt mij in ieder geval altijd ……. blij :) .

Groetjes,

• Ruben en Roxana

Misschien maakt mei, mij ook wel blij,

Want de maand juni, kon dat helaas ni….

Ik zal eens kijken naar de mogelijkheden, zag al wel dat de goedkoopste plekken al wel weg zijn. September stond er ook tussen, maar die was 1449 euro. Lijkt me op zich ook nog wel redelijk.

• John

Ook vaak nog een heeeeele mooie maand ……..

September, a month to remember :) .

Succes,

• Rentia

Deze werkt dus niet!

Volgende?

http://www.gocanadaonline.nl/Camperspecials

Gr. Rentia

www.eagleeyeadventures.com