Wegbreng camper

• Marina

Ook wij gaan het eens proberen een wegbreng camper vanaf de fabriek 16 maart vliegen wij.

Alleen wel jammer niet in Canada maar Amerika..is helemaal nieuw voor ons maar hebben er heel veel zin in.

Aankomende oktober vliegen wij nog voor 15 dagen naar Canada stond al geboekt :-)

Onze camper zoeken wij via Travehome altijd zorgvuldig uit en hebben al 7 reizen achter de rug.

Maar wij lazen ongeveer 6 weken geleden zo'n super aanbieding bij Travelhome 25 dagen, voor 1840 euro voor 2 pers. dat konden wij niet laten.

En dan met betrekking tot het weer in het voorjaar in mei.

Zo zijn wij ook al 3x door de rocky's gereden in mei en juni en ik moet je zeggen qua weer kan je er niets van zeggen

in 2005 tussen 2-6 mei stralend weer alles groen langs de weg geen sneeuw, 2010 eind mei sneeuw buien en groene bermen maar 2011

begin mei rond 8-12 mei zoveel sneeuw… alleen de weg deze was schoon goed te rijden maar alle campings op de ice-fieldparkway closed!!! alleen maar sneeuw.

Alleen mogelijkheid in Jasper, Lake Louise en Banff op de wintercamping.

Je weet het dus nooit het weer kan enorm verschillen. Wel wil ik even kwijt mocht je in het voorjaar gaan dan heb je de meeste kans op wildlife.

Wij hebben al verschillende jaargetijden meegemaakt maar voor mij staat het voorjaar op nummer 1.

Zelf ben ik helemaal gek van de beren en heb in 2012 48 verschillende beren mogen spotten geweldig zowel de grizzly als de zwarte beer met en zonder cubs..

Wel dank voor de tip van fraserway kunnen wij misschien ook nog eens doen.

Marina

• Svenn

Beren in het voorjaar vindt je aan de sneeuwgrens, dus waar de wintersneeuw aan het smelten is. Daar is veel voedsel voor ze te vinden. Dieren die uit winterslaap komen en kadavers van dieren die het niet hebben gered.

• Willem

Hallo Tjeerd ik en mijn vrouw zijn voor volgend jaar ook deze reis aan het plannen onze vraag is hoe lang hebben jullie er over gedaan en is het mogelijk dat wij contact met jullie opnemen voor nog wat meer vragen groeten willem en yvonne . Mijn telefoon nr. 0174246985

• André

Hoi,

We willen met twee personen een camperreizen van oost naar west Canada maken.

Welke plaatsen moeten we aandoen enz.

• Ankie1

Maak even een nieuw item aan. Veel makkelijker te volgen voor jezelf en andere forummers.

• Jan

Hallo,

Aangezien wij (echtpaar) ook zitten te denken aan zo'n reis willen we graag iets meet informatie.Kun je me iets meer bijzonderheden vertellen.Voor welke maatschappij deden jullie dit. Hoeveel dagen was je onderweg en wat kost het globaal.

Kun je ook kiezen uit verschillende plaatsen van ophalen en wegbrengen.

Met vriendelijke groet,

Jan

• ans

Wij hebben in mei, juni 2013 een camper van Toronto naar Vancouver gebracht. TOtaal 3 weken onderweg, afstand ong. 5000 km. Heerlijke trip gehad, veel geluk met het weer onderweg. Er waren nogal wat terreinen gesloten omdat er daarvoor veel sneeuw was gevallen. Hoe westelijker hoe beter hrt weer.

Volgens mij is dit wel de langste route die aangeboden wordt.

Vancouver naar Calgary, of andersom. Toronto naar Montreal kan ook.

Er zijn verschillende reisorganisatie s die het aanbieden.

met verschillende soorten en maten campers.

CANADA.STARTPAGINA.NL staan er een aantal. Wij hebben tot grote tevredenheid geboekt bij Go Canada.

De kosten zijn verschillend, de huur en vliegreis kun je van tevoren berekenen, houdt er wel rekening mee dat een camper een aardige slok brandstof gebruikt, 1 op 4 ongeveer en dat 5000 km lang.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.

Wil je meer weten, vragen staat vrij

ans