Reserveren hoogseizoen camping echt nodig?

• Karin

canada long weekend is bere-druk!

En als je flexibel bent, betekent het vaak dat je geen plekken krijgt met stroom aansluiting.

Weet je; als je “baalt” van je reservering laat je hem verlopen. Is soms $20, maar je verpatst wel vaker 20 dollar op vakantie toch?

• Kendra

Het is niet het July lange weekend (Canada Day), maar het Civic Holiday lange weekend (August lang weekend). Niet dat dat trouwens veel uit maakt, een lang weekend is een lang weekend! :D

Het enige nadeel van het reserveren is, dat een aantal campgrounds niet te reserveren zijn. Als je Banff bv wilt reserveren, dan kom je al gauw uit op Tunnel Mountain of Lake Louise, omdat Johnston Canyon bv niet te reserveren is. Niet zo ver van Johnston Canyon liggen trouwens twee kleinere campgrounds (Castle Mountain en Protection Mountain) en ook al hebben die geen elektriciteit, het is wel leuk om af en toe een of meerdere nachten door te brengen op zulke campgrounds. Je hebt echt niet elke dag een plek met elektriciteit nodig, omdat de accu van de camper oplaadt tijdens het rijden.

• Dorien

Wij konden ongeveer 3 dagen zonder stroomaansluiting en dan sta je inderdaad op de mooie plekjes in het bos. Water kon je tappen en ook het black water (je riool dus) kun je daar dumpen. Hebben ook 1 nacht op Tunnel Mountain gestaan, puur alleen voor de stroom anders zou ik daar niet gaan staan. Verder hebben we ook halverwege de icefields parkway gestaan (wilcox creek) en daar hadden we alleen pit toilets, maar ik vond hem geweldig. Prachtig uitzicht en 's avonds kwam de parkwachter om te vertellen over de omgeving en konden de jongens broodjes bakken op het houtvuur.

gr. Dorien

• Babette

Hallo allemaal,

ik ben terloops een wegbreng special met de camper tegengekomen voor in augustus 2019 (!). Nu zal een camping in de omstreken van Banff lastig worden om nog te vinden. Wat is een over-flow exact? En heb je dan helemaal geen electra? Hoe doe je dit dan met douchen/eten etc.. ? Zijn er nog opties van ‘kamperen bij de boer’ of ergens langs de weg, private campings? Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Bedankt alvast

Gr. Babette