Kosten west-canada

  • Reimer

    Kijk ook eens bij de goede Canada aanbieders als WRC, Kuoni, Tioga, Askja, GoCanada. Zij hebben regelmatig mooie frly-drives(met of zonder accommodaties)

    Die pakken meestal voordeliger uit, dan wanneer je vlucht, auto, etc. apart boekt.

    Er zijn diverse hotelketens. Onderweg zul je b.v. regelmatig Best Western, Days Inn, Quality Inn, misschien een Super8, tegenkomen. Over het algemeen schoon en betaalbaar( kamer ca. $ 100). Naast, in of tegenover het hotel is altijd wel een plek om te ontbijten.

    Hotels in bekende en populaire plaatsen als Banff, Lake Louise, Jasper, Whistler zijn wel behoorlijk duurder.

  • Cees A

    Ik begrijp dat Evelien in het hoogseizoen gaat en dan betaal je altijd iets meer dan iemand die in het voorseizoen gaat

    Ik vind daarom ook Tom's begroting het beste.

    Tom moge dan misschien hier en daar wat royaal begroten, maar een te royale begroting is altijd beter dan een te krappe.

    Je kunt wel “naar je toe rekenen” , maar als tijdens je vakantie je budget ineens op is is dat niet fijn.

    Tijdens je vakantie niet ieder dubbeltje om hoeven draaien en aan het eind van je vakantie nog geld overhouden lijkt me een beter vooruitzicht.

  • Maria

    Tom010 Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Evelien,

    >

    > Tickets : € 2300,00 (KLM)

    > Suv : € 1200,00

    > Benzine: € 400,00

    > Uit eten : € 1000,00

    > Hotel : € 2100,00

    > ——————————————-

    > Totaal. : € 7000,00

    >

    >

    > Het is een grove berekening maar dit is ongeveer

    > het bedrag waar je op moet rekenen.

    >

    >

    > Gr. Tom

    Redelijke raming, ik denk dat de benzine kosten aan de lage kant zijn voor een SUV

    Excursies entreegelden etc

    Ontbijt lunch dinner glaasjes wijn hapje en koffie etc 20 *2 *40= € 1.600 excl boodschappenkosten

    Ik zou in totaal op € 9.000.00 rekenen

  • Ties B

    Hallo Evelien,

    We hadden een compact car. Dat is hier, in Nederland, al een flinke midden-klasser. Gehuurd bij

    www.drive-canada.de. Voor hotels kijken we meestal www.booking.com . In Jasper heb je veel B&B en die kan je vinden op www.bbcanada.com . Dat kan je ook op andere plaatsen proberen natuurlijk. We zijn nog nooit naar Vancouver Island geweest, dus daar kan ik weinig van zeggen.

    Ties

  • JohanAnnick

    Wij zijn dit jaar in augustus geweest (23 dagen). Totale kostenplaatje van onze reis kwam toch boven de €8000 uit.

    Dit was inclusief:

    vlucht met KLM (€850 per persoon),

    huur auto full size (rond de €1000),

    verblijven van gemiddeld €115 per kamer/nacht (soms minder betaald, maar ook bewust een aantal keren duurder),

    eten ('s middags meestal iets simpel gegeten (sandwich, broodje), 's avonds regelmatig uit eten geweest of iets uitgehaald,

    inkomgelden, orca tour, etc etc,

    en wij drinken ook graag een flesje wijn of een biertje (hebben wegens dure prijzen wel dikwijls alcohol in liquor store gekocht),

    benzine (in totaal 3500km afgelegd)

  • Rentia

    Hoi Evelien,

    Misschien een idee om naar de vakantiebeurs te gaan. Vaak worden er beurs aanbiedingen aangeboden die erg scherp geprijsd zijn. Dit was afgelopen januari het geval. Geldt natuurlijk vaak bij vertrek op verschillende data's maar als je iets kunt schuiven in vertrek is het mooi meegenomen. Ik weet dat GoCanada leuke beurs aanbiedingen heeft gehad afgelopen januari!

    Het is vaak moeilijk om een schatting te geven wat de uitgaven zullen zijn, is natuurlijk erg persoonlijk. In het verleden 5 keer camper 1 keer met auto door West-Canada. Met de camper waren we gem. voor 3 wkn. vakantie ong. 3500/4000 euro kwijt aan benzine, boodschappen, excursies, campings etc.

    Wij zijn over het algemeen goedkoper uit geweest met een camper. Dit is dan wel 3 wkn of langer, tot 2 wkn. is auto goedkoper!

    Veel succes met de voorbereidingen.

    Gr. Rentia

    www.Eagleeyeadventures.com

    Campbell River, VI

  • EvelienK.

    Wat komen de reacties toch altijd snel op dit forum, erg fijn! Ik ga er eens even achteraan dit weekend en neem al jullie tips mee. Bedankt!

  • Peke

    wij met 3 personen in een camper (de goedkoopste)

    Heeft ons wel 9000 euro gekost.

    2 nachten hotel Vancouver.

    fiets huur.

    biertje halen in de daar voor bestemde winkel

    orca tour.

    diesel

    overtochten

    hier en daar met de kabelbaan omhoog

    soms ff uit eten.

    camping geld

    tel alles op en het valt je altijd tegen hahahahah

    succes

  • Maria

    Peke Schreef:

    ——————————————————-

    > wij met 3 personen in een camper (de goedkoopste)

    > Heeft ons wel 9000 euro gekost.

    >

    > 2 nachten hotel Vancouver.

    > fiets huur.

    > biertje halen in de daar voor bestemde winkel

    > orca tour.

    > diesel

    > overtochten

    > hier en daar met de kabelbaan omhoog

    > soms ff uit eten.

    > camping geld

    >

    > tel alles op en het valt je altijd tegen

    > hahahahah

    >

    > succes

    Rond het bedrag maar af op plm € 10.000,00, wel iets meer dan ene € 7.000,00

  • Jos

    Hoi Evelien ,

    Je moet denken dat je per 4 mensen het goedkoopst kan reizen , want dan kan je de kosten van onderdak , auto en benzine het beste verdelen .

    Met twee personen liggen je kosten nu eenmaal iets hoger en voor 3 weken verblijf met compact car , motels , excursies etc zou ik ook rekenen op ongeveer € 9.000,00 .

    Ter vergelijking , ik reis alleen en ben in september 28 dagen geweest en had een budget nodig van iets minder als € 6.000,00 .

    Vergeet ook niet je kosten in het voortraject een beetje mee te begroten , want zaken als kleding , gifts , boekjes/kaart/etc , stoelreserveringen en evt extra bagage , en eventueel onderdak van huisdieren kunnen ook nog wel het nodige kosten .

    Zorg in elk geval dat je niet te krap berekend , want moeten bezuinigen terwijl je daar bent is nooit een goed plan .

    Jos .