Kosten west-canada

  • Vivke

    Wij (2pax) zijn ook wat “goedkoper” als gemiddeld op reis geweest. Dit jaar van half aug tot half sept (27 dagen). Calgary -> Vancouver via V.I.

    Per persoon, incl alles net onder de 3000 pp. Totaal iets van 5820 dacht ik.

    Wij hebben overigens ook een SUV (Jeep Compass-1150 totaal) gehuurd, en hebben via air transat (tickets a 700) zelf onze campingspullen meegenomen en omdat we prachtig weer hadden hebben we ook elke dag gekampeerd. Alleen de eerste en laatste nacht hebben we voor leuke B&B's gekozen. Had het echt continu geregend, waren we wel uitgeweken naar hotels. Koken hebben we grotendeels zelf gedaan (we houden niet van fastfood, maar van veel groente), al zijn we uiteraard ook wel een aantal keren uit eten geweest en hebben we veelvuldig allerlei bakkerijen bezocht. We hebben voor ons gevoel nergens vanwege kosten op bezuinigd, maar hebben gewoon gedaan wat we leuk vinden, in dit geval zat er iig bij een orcadagtour, dagje kayakken, vlucht in een watervliegtuig, parkpas, 4 ferrytochten en wat dingetjes die we ter plekke moesten kopen (kooktoestel&brandstof, koelbox, stoelen etc), en uiteraard brandstof, souvenirs en marshmellows om boven een kampvuurtje te roosteren. De grootste Canada activiteit voor ons was veel hikes/wandelingen doen, en daarvoor heb je alleen een parkpass nodig.

    #Disclaimer:dit is enkel een persoonlijke ervaring, en het geeft wel een beeld dat het ook goedkoper kan, maar alleen als deze manier van reizen je aanspreekt, uiteraard zou ook onze reis een stuk duurder zijn geworden als we elke dag een B&B of hotel hadden gehad en uit eten moesten gaan. Wellicht niet voor jou, maar wellicht voor iemand anders die kamperen overweegt. Overigens is onze motivatie nooit het geld geweest, maar gewoon omdat we outdoorvakanties, “buiten zijn” en tentkamperen de leukste manier van reizen vinden.

    Wel denk ik dat je goed kan besparen op tickets en autohuur door tijdig te boeken en goed te vergelijken. Wij waren voor ons gevoel al wat aan de late kant. En als je van te voren alles wilt vastleggen kun je vaak ook betere internetprijzen voor accommodatie vinden, al lever je dan natuurlijk flexibiliteit in. Dat is weer het voordeel van een tent, je kunt overal en altijd terecht.

  • EvelienK.

    Hallo allemaal,

    Bedankt weer voor de reacties. Ik ga binnenkort boeken voor alle hotels/campings/etc. Ik ben benieuwd… Het wordt iig een prachtige reis!

  • Gerard

    Hoi Vivke,

    Ik lees dat je een vlucht met een watervliegtuig hebt gedaan, ik heb hier wat vragen over. Ik ben nl van plan om de mailrun te gaan doen In Vancouver.

    1. Waar hebben jullie de vlucht gedaan?

    2 Welke vlucht hebben jullie gedaan?

    3 en hoe was de ervaring?

    mvg Gerard.

  • Vivke

    Hoi Gerard,

    We wilden in eerste instantie vanuit Tofino vliegen, maar daar zijn we snel vanaf gestapt.

    Te kort, duur en we hadden ter plekke slecht weer (en dus ook weinig zicht). Ons stond ook wat tegen dat het echt alleen sightseeing vluchten waren.

    Vervolgens zijn we naar Campbell River gegaan en zijn bij Corilair aan de haven binnengelopen.

    Daar konden we mee op een reguliere werkvlucht. Uiteindelijk heeft dit circa 140 euro per persoon gekost. (niet over nadenken en gewoon doen)

    hiervoor zijn we circa 3 uur onderweg geweest en hebben 4 waterstarts/landingen gemaakt. Maar volgens mij hebben ze de echte mailflights op vaste dagen en kun je dat van te voren ook regelen met ze. We zijn eerst ver noord gegaan naar een houthakkerskamp, toen ergens een eiland voor een pakket en vervolgens via de westkant terug naar een ander kamp waar we weer een monteur opgepikt hebben. Het landschap onderweg met alle eilandjes tussen vancouver island en de west-kust/vaste land is geweldig.

    Onderweg hebben we ook nog een walvis gezien. Wat de piloot zelf ook erg leuk vond overigens (wij hadden hem gespot via het zijraampje)

    In de Beaver zie je namelijk naar voren toe bijna niets. Maar een Beaver is wel een echt werkpaard (uit 1954) dat in Nederland niet vliegt, dus als je de kans krijgt…

    Voor ons als luchtvaartgekken was dit een van de hoogtepunten van de reis en we hebben er absoluut geen spijt van gehad.

    Verder was het prima verzorgd, goede koptelefoon, van te voren en onderweg uitleg piloot waar we waren en wat bezienswaardig was. En ook leuk was om met de houthakker en monteur te praten.

    En wat is zelf wel belangrijk vind, vriendelijke en kundige piloot (wat vooral fijn is als je zelf ook een brevet hebt en in de gaten hebt dat ie snapt wat ie doet, dat zit wat ontspannender ;-)

  • Ankie

    Dat is echt niet duur, kost het ons ook bijna om van Prince George naar Vancouver te vliegen, dat is dan maar een uurtje. En de nodige landingen en starten maakt het ook veel leuker.

  • Gabriel

    Hallo Evelien,

    als je vriend graag een leuke auto wilt rijden (net zoals ik) moet je eens even bij Enterprise Rentals kijken naar de full size pick-ups.

    Een stuk goedkoper en veel “leuker” om in te rijden. Wij zijn in 2009 al een keer geweest en ik heb toen een Dodge Ram 3500 pick-up met 5th.wheel trailer gehuurd i.p.v. de standaard motorhome en deze pick-up is zeer goed bevallen. Komend jaar gaan we weer en huur ik weer een pick-up (zonder 5th.wheel) en gaan we een combinatie doen van hotels,B&B's,cabins en campings (met tentje). Met deze pick-up hebben we geen problemen met de bagage en kunnen we alles doen.

    Groetjes,

    Gabriel.

  • Gerard

    hoi Vivke,

    Bedankt voor de reactie! Je bent in ieder geval enthousiast? Ik ga sowieso een vlucht maken maar had deze maatschappij nog niet gevonden op internet. Campbell River kom ik toch al en het past ook wat beter in in mijn reisschema om van daar uit zo'n vlucht te ondernemen. Qua prijs maakt het ook niet zoveel uit vergeleken met Vancouver.

    mvg Gerard

  • Rentia

    Hoi Gerard,

    Wij bieden volgend jaar een combi tour aan. - By Air and Sea, maandag, woensdag en vrijdag ( de andere dgn. word het een rondvlucht ) is dit de historische mail vlucht. Wel eens afgevraagd hoe de post bezorgd word naar de eilanden! Dan is dit nu de kans om dit mee te maken.

    'Sit back, relax and take in the views as your pilot charts a path through the Discovery Islands to the fringes of Desolation Sound and Coastal Inlets to communities off the grid, rich with history of the pioneering days of the coast. You will have the opportunity to get out at each stop to stretch you legs and soak up the local hospitality as we deliver their mail and supplies. You’ll even get to stop at one of Canada’s very few floating Post Offices! The course may vary each trip, but the experience to see some of British Columbia’s most remote and beautiful scenery will leave you breathless'

    De volgende dag een 6hr Whale Watching tour op zoek naar de indrukwekkende orca's in hun natuurlijke omgeving. Natuurlijk ook op zoek naar ander wildlife en we laten je de indrukwekkende natuur zien de oost kant van Vancouver Island. Deze tour vertrekt in de ochtend en is incl. lunch.

    We kregen veel vragen dit jaar om dit te gaan combineren en na overleg met Corilaiir hebben we dit op kunnen zetten. Het is evt. mogelijk om het in 1 dag te boeken maar dan word het een 4 uur Wildlife tour i.p.v. 6 uur Whale Watch tour, dit i.v.m. de tijd!

    Gr. Rentia

    www.Eagleeyeadventures.com

    Campbell River,VI

  • Linda

    Hoi Rentia

    Ik heb je 2 dec. Een mail gestuurd via de website van jullie met een vraag over een vlucht met een watervliegtuig heb jij die ontvangen?

    Nu ik op dit forum lees over de combinatie van een vlucht en whalewatching lijkt mij dat ook interessant.

    Ik hoor graag van je,

    Groetjes, Roel en Linda Donken

  • Gerard

    Hoi Rentia,

    Dat is perfect want ik kom aan op een vrijdag in Campbell River. Voor vragen stuur ik je wel even een mailtje.

    mvg Gerard