Kosten west-canada

  • Rentia

    Hi Linda,

    Nee, we hebben niets ontvangen. Op dit moment hebben we wat problemen met verzenden van email op de website. We zijn hier druk mee bezig om dit te verhelpen.

    Je kunt een mail sturen naar, info@eagleeyeadventures.com voor meer info.

    Gr,

    Rentia

    www.eagleeyeadventures.com

    Campbell River, VI

  • Ria

    Hallo Evelien,

    Je moet rekening houden dat je al gauw minimaal € 3000,= p.p. kwijt bent voor 3 weken.

    Alleen al de vliegreis (hoogseizoen) is € 1000,= En dit is echt de goedkoopste vlucht.

    Wij gaan volgend jaar ook 4 weken. Wij willen graag zoveel mogelijk zelf kunnen koken (4 weken alleen restauranteten vinden we niks)

    We laten alles via Askja reizen regelen (wat we al 2x eerder gedaan hebben naar alle tevredenheid)

    Let er wel op dat bij de huur van een auto er vaak maar 1 bestuurder mag rijden. Wil je met 2 man kunnen rijden, ben je al gauw 4 a 5 per dag duurder uit.

    En je moet er ook op letten dat je ongelimiteerde km. mag rijden.

    En wij willen ook dit jaar weer een treinreis maken van Jasper naar Vancouver (via Canada rail en niet met de Rocky Mounteneer die is reteduur)

    Al met al hebben wij al heel veel voorpret.

  • Maria

    Ria Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Evelien,

    >

    > Je moet rekening houden dat je al gauw minimaal

    > € 3000,= p.p. kwijt bent voor 3 weken.

    > Alleen al de vliegreis (hoogseizoen) is € 1000,=

    > En dit is echt de goedkoopste vlucht.

    > Wij gaan volgend jaar ook 4 weken. Wij willen

    > graag zoveel mogelijk zelf kunnen koken (4 weken

    > alleen restauranteten vinden we niks)

    > We laten alles via Askja reizen regelen (wat we al

    > 2x eerder gedaan hebben naar alle tevredenheid)

    > Let er wel op dat bij de huur van een auto er vaak

    > maar 1 bestuurder mag rijden. Wil je met 2 man

    > kunnen rijden, ben je al gauw 4 a 5 per dag

    > duurder uit.

    > En je moet er ook op letten dat je ongelimiteerde

    > km. mag rijden.

    > En wij willen ook dit jaar weer een treinreis

    > maken van Jasper naar Vancouver (via Canada rail

    > en niet met de Rocky Mounteneer die is reteduur)

    > Al met al hebben wij al heel veel voorpret.

    Ga maar uit van tussen de € 8000 a € 10.000 voor 3 a 4 weken en 2 personen

  • opa

    Ik weet niet wat jullie doen in Canada. Maar wij gaan in juni ongeveer 4 weken en wij zijn ongeveer 5 a 6000 euro kwijt en wij gaan toch geregeld uit eten maar meestal in kleine eetgelegenheden aan de weg. En bij ons is de reis er bij inbegrepen .Dus Maria wat jij doet weet ik niet maar eet jij van een gouden bord en slaap jij in een gouden bed met prive ober. hi hi hi .

  • ans

    Met verbazing steeds de uitgaven gelezen van een aantal Canadagangers en me net als opa afgevraagd wat doen jullie dan allemaal.

    Wij zijn nu 4 keer met een motorhome, geen kleintje de C30 of 25, op stap geweest, 5 weken. Eten maar een enkele keer 's avonds buiten de deur/camper, maar voor de rest doen we alles waar we zin in hebben, orcatrip, berensafari, kabelbaan , ferry,enz.

    Bezuinigen nergens op, en geven toch niet meer uit dan zo'n €8.000,- voor 5 weken inclusief de vliegreis, huur motorhome, benzine (zo'n 4500 km gereden, dus dat is een aardige slok benzine), staanplaats (als het mogelijk is op een provinciaal park, maar ook vaak genoeg op een park met alle voorzieningen , je wilt ook wel eens een was draaien,.

    We reizen met z'n tweetjes.

    Het hoeft dus niet zo duur uit te pakken, het plezier is er niet minder om.

    ans

  • EvelienK.

    Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat wij ook niet te luxe zullen eten, overnachten is leuke, niet al te dure, motels/hotels/b&b etc. Ik ben benieuwd. Van het weekend ga ik de hotels boeken.

    Ik ben blij met alle schema's en reacties, ondanks dat ze soms enorm verschillen. Bedankt!

  • digger

    Ik ben het inderdaad eens met Opa en Ans. Wij hebben ook al diverse reizen gemaakt met een Camper A Class van 32 ft en iedere keer 28 dagen. Wij zijn nog nooit boven de 3000 euro per persoon geweest, incl alles van brandstof, eten, drinken, campings, attracties, ferry,s. enz. Wij hebben wel alleen buiten de deur gegeten en dat dan alleen de lunch op reisdagen en de eerste en de laatste dag. De camper hebben we altijd vroeg geboekt bij een van de bekende aanbieders in Nederland. De Vluchten zelf en hierbij goed op aanbiedingen gelet, we zijn hiervoor nooit meer dan 800 euro per persoon kwijt geweest. Campings varieerden van luxe tot eenvoudig maar wel altijd met Full Hook Up.

    Succes met de voorbereiding

    Digger

  • EvelienK.

    Dank je wel Digger!! Ik moet zeggen dat het toch wel prettig is om berichten van jou, Opa en Ans te lezen. Ik begrijp heel goed dat het een duurdere vakantie dan bijvoorbeeld Spanje gaat worden, maar ook ik ben wel zo dat ik lekker mn ontbijtje en lunch in de supermarkt koop en niet te luxe uit eten ga 's avonds of misschien wel gewoon iets haal om zelf klaar te maken of gewoon lekker een salade.

  • opa

    Hallo .

    wij gingen altijd s“middags ergen langs de kant van de weg warm eten. Er waren tentjes bij die er niet uitzagen aan de buitenkant maar waar binnen heerlijk gegeten kon worden.Denk eraan om altijd even binnen te kijken je moet er wel rekening mee houden het niet altijd eruit ziet als in Nederland maar wij hebben daar altijd door heen gekeken.En we hebben altijd heerlijk gegeten. En vergeet niet te kijken of er veel auto”s of vrachtwagens staan want dat zegt al genoeg dan is het eten zeker goed.

    groetjes opa.

  • Ties B

    Hallo Evelien,

    Ik ben blij dat er meer mensen zijn die niet 9 of 10 duizend euro kwijt zijn voor hun Canada reis. Ik was al even bang dat ik de enige was die voor veel minder kon. Met een auto is vaak nog wat goedkoper en zo nu en dan zelf koken bespaard natuurlijk ook. Vroeg boeken is volgens mijn ook zeker aan te raden. En vergelijken ook. Veel succes met het voorbereiden van jullie ongetwijfeld geweldige reis.