GPS/TomTom

• Maria

hoi een vraagje:

kan ik met de Europeessche TomTom in Canada uit de voeten(wielen) ivm een ander GPS systeem oa ??, de betreffende card zit erwel in.

hebben campers standaard zo,n navigatie systeem, dvd stereo etc ?

• Ronald Stark

als je Tomtom voorzien is van een kaart van Canada, dan gaat het zeker goed. Tomtom vind ook daar de juiste satelieten om je van de juiste info te voorzien.

2 maanden geleden heb ik daar de Tomtom 930 gebruikt zonder problemen.

daar ik alleen gebruik maak van huurauto's kan ik je geen antwoord geven op je volgende vraag. Lijkt me niet dat campers standaard een navigatie systeem hebben. Je zou bij de desbetreffende verhuurder op de site kunnen kijken wat ze allemaal aan boord hebben.

succes,

Ronald

• Cor

Campers zijn niet standaard voorzien van navigatiesystemen. Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn. Soms zijn er camperbedrijven waar je GPS als extra kunt huren. Ook zijn er bedrijven waar in Nederland waar je GPS + kaart van het desbetreffende land kunt huren, maar rekent erop dat het flink prijzig is.

Een landkaart en de vriendelijkheid van de Canadezen helpen je zeer op weg.

Ga maar eens op een verlaten weg staan en iedereen die langs komt stop om je te vragen of ze je kunnen helpen.

Groetjes Cor

• v. Lunteren

Waarom meenemen? Laat de gebroeders T. lekker thuis. Wees blij, dat je dat irritante metaalstemmetje een paar weken niet aan hoeft te horen. Bovendien heb je het absoluut niet nodig. De bewegwijzering is prima, de mensen zeer hulpvaardig en het wegennet bij lange niet zo fijnmazig als hier bij ons. Verdwalen is geen optie en af en toe een beetje verkeerd rijden hoort, m.i. tenminste, bij het vakantiegevoel. Dus een beetje gezond verstand, een goede wegenkaart en starten maar!

• Canadian Moose

Helemaal mee eens meester ;-) van Lunteren

Neem een kaart op schoot, geef je ogen de kost en ga een beetje voor avontuur, je hebt vakantie.

Inderdaad, verdwalen………….. dan moet je wel heel erg je best doen.

Maar een tijdje terug hebben we deze discussie al gevoerd, herhaling van zetten en dat is zonde van mijn tijd en deze moraalridder wil absoluut geen parkpas syndroom van de DomDom maken.

• v. Lunteren

Die discussie heb ik dan gemist. Zeker scripties aan het nakijken.

• Canadian Moose

Zou wel eens heel goed kunnen, werd op 8 juni j.l. gestart en toen draaiden de scholen nog op volle toeren……….

Maar volgens mij was Maria toen nog niet in ons midden, dus laten we het haar niet kwalijk nemen.

• Maria

Bedankt allen, de TomTom gaat zeker mee, voor de CD speler in de camper bel ik wel met het verhuurbedrijf.

Voorkomen is beter dan etc verdwalen

• nuttig

Maria, zeker meenemen, kan erg handig zijn, zeker in de wat grotere steden, en specifieke adressen. In de meeste campers zit wel een cd speler, veel plezier!

• Maria

nuttig schreef:

>

> Maria, zeker meenemen, kan erg handig zijn, zeker in de wat

> grotere steden, en specifieke adressen. In de meeste campers

> zit wel een cd speler, veel plezier!

ths voor het aanmoedigend bericht, de overige deskundige zitten in de komkommertijd :) (*_*)