GPS/TomTom

• Berry

En al water gevonden Cor! Wachten in spanning af!

Brie

• Berry

Ben blij dat je weer terug bent ! (lol)

Gelukkig staan er altijd wel borden,en voel je je gelijk al weer een stuk op je gemak als je die ziet!!

Doei,

Berry

• Ada

Nou Berry, die borden heb ik al helemaal niet gezien. Jij hebt ook altijd weer van die toepasselijke foto's, genieten met jou.

Groetjes, Ada

• jack

Wichelroedes zijn er alleen om onzichtbare dingen zichtbaar te maken en “werkt” op zeer korte afstand… een manueel navigatie systeem wijst daarentegen de weg naar plekken die honderden en duizenden kilometers verder opkunnen zijn. De manuele navigatiesystemen worden door vele zeer gerenommeerde bedrijven gemaakt zoals Michelin, Rand McNally en Falkplan-Andes.

• Berry

Helemaal goed!

Autonavigatie werkt op basis van het GPS.die staat in verbinding met een 25 tal satellieten.Aan de hand van deze signalen (1,2 Ghz)kan de navigatiePc de positie van de auto berekenen.deze informatie krijgen we via de girosensor,of ouderwets kompas genoemd.Heb veel met militaire GPS gewerkt tijdens uitwisseling met

US special force group,daar maakten we veel gebruik van de AN/PRC-137 radio's,

dit was een high frequency long range communications radio met integrated securety system,dat tevens was uitgerust met een Solar-panel.Dus konden we ten alle tijden de batterijen opladen.

In het veld gebruikten we de AN/PRC-126,maar die was alleen voor communicatie

onder elkaar.

De AN/PRC-112 gebruiken we alleen in nood,die gaf alleen een signaal af,zodat men wist ,waar ter wereld ook,waar we ons exact bevonden.

Jammer dat de wichelroede nog geen signaal af geeft waar je precies water vind.

Wie weet!

Groeten,

Berry

• jack

De manuele navigatiesystemen werken zelfs zonder GPS, maar vertrouwen op organisch optisch systeem en zijn daardoor onafhankelijk van een electriciteitsvoorziening. Ze zijn wel lux afhankelijk en een 0.25 lux is zo ongeveer het absolute minimum.

De interpretatie van het organisch optisch systeem is wel lastiger dan GPS navigatiesystemen. Vooral wanneer de bedrading niet goed functioneerd. ;-)

• Berry

hahaha,volgens mij doe jij iets met elecrticiteit ,etc.

Berry

• Cor

Mijn manuele navigatiesysteem die ik op zolder heb liggen werkt die ook op het Canadeese elektriciteit netwerk? Het is niet meer zo'n luxe maar toch nog wel 0,25 lux. Er zit een plaatje op met waar op staat 9 lumen, heeft dat er wat mee te maken. Ik kan het niet zo goed lezen want de luxaflex is dicht.

Groetjes Cor