grens Canada-Amerika

• Maria

Cees, bedankt voor de toelichting.

Of ik naar Mexico ga of naar Canada vanuit de USA maakt mi geen verschil uit,Amerikanen zijn niet al te vriendelijke controleurs :)

• Trix Koning

Wie weet heeft het invloed gehad.

• Cees

Beste Maria,

Je snapt het nog steeds niet helemaal.

Het ging om de vraag of het problemen gaf om de VS IN TE KOMEN.

Alleen dan heb je namelijk met de Amerikaanse immigratiedienst te maken.

Bij het verlaten van de VS heb je helemaal niks met die dienst te maken.

• Anne-Marie

NB als er kinderen meereizen, hebben die allemaal een eigen paspoort nodig!

• Brenda

Uehmmm, Loes…

Dit had je op (of voor) de 90ste dag moeten inleveren. Volgens de US immigratiedienst ben je nu namelijk illegaal aanwezig in de US, en dat kan je grote problemen opleveren…

NIET vergeten dat ding weer in te leveren!!

• Brenda

Klein aanvullinkje hierop: Het is NIET aan de Canadese border patrol om het uit je paspoort te halen. Je zult even naar de US douane moeten en het inleveren.

• Ann B.

Wij gaan regelmatig een namiddagje naar de USA om te shoppen en sinds ik nog Belgische ben en een Belgische paspoort heb moet ik dus ook telken dat papiertje invullen, $6 USD betalen, vingerafdrukken laten afnemen en een foto'tje.

Meestal hou ik dat groene papiertje bij omdat wij binnen de 3 maanden nog wel eens terug gaan, maar het is ook al een paar keer voorgekomen dat we niet terug gegaan zijn en dat ik mijn papiertje niet heb kunnen inleveren.

Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, ik denk wel dat ze weten dat je terug de grens bent overgegaan door de nummerplaat van je wagen/camper. Maar ze herinnerde me er wel aan om het best toch maar in te leveren voor ik terug Canada inga. ;)

Gewoon normaal doen en geen grapjes uithalen met die mensen aan de grens, want die kunnen met je doen wat ze willen.

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

• Ann B.

Hoi Brenda,

Zover dat ik weet kan je het gewoon aan de Canadezen afgeven als je terug Canada inrijdt…zij leveren het dan wel aan de Amerikanen. Zo doe ik het in elk geval toch altijd.

• Ann B.

Hoi Anne - Marie,

Dat denk ik wel, want ze zullen toch ook wel een paspoort hebben om zover te reizen, niet? Ik heb zelf geen ervaring daarmee.

• Brenda

LOL

Het was geen vraag, maar een statement ;-)

Voor Canada hebben de kinderen geen eigen paspoort nodig, voor de US wel.