Als het goed is wordt het je verteld. “This is valid until ….”
Als het je niet wordt verteld, staat er evengoed een geldigheids datum op. Die staat er niet op voor hun plezier…
Het is altijd verstandig om te lezen wat je ondertekent…
Tjonge wat worden er weer aardige antwoorden gegeven, en zo aardig van DD dat ze Brenda zo wil helpen…
Maar wat er op het papiertje staat en wat er werkelijk gaat gebeuren bepaalt denk ik de dounier ter plekke,
Mijn man was/is voor zaken regelmatig in de US en moest als het 3 mnd visum verlopen was een nieuwe kopen.
Ze doen altijd erg vervelend, maar met het niet inleveren van het visum heeft hij nog nooit problemen gehad.
Ja ze zeggen even dat het ingeleverd had moeten worden en nemen het in, geven een nieuwe af en dat was het.
En ach Loes als je ze de states niet meer inlaten heb je een goede reden om hier eens aan te komen.
Ik denk dat de houding van het persoon belangrijk is. Als je vriendelijk blijft, dan zal het blijven bij de waarschuwing. Echter als je gaat zeuren, onvriendelijk bent of op een andere manier de douanier een beetje tegen de haren instrijkt, dan kunnen ze het gebruiken als reden om je niet toe te laten.
Oh ja? Nou, ze hadden anders niets te doen met z'n vieren. Wij waren in de verre omtrek de enige toeristen. En waarom zou ik niet mogen verwachten dat de douane hun eigen systeem uitlegt? Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen handelen, maar ik blijf van mening dat enige uitleg wel degelijk op zijn plaats was geweest.
Ada
Ada,
Ongeacht of ze het druk hebben of niet; de wet uitleggen behoort niet tot de taken van de grensbewaking. Ze behoren de wetten uit te voeren. Als ze de voorlichtersfunctie zouden gaan uitvoeren, kunnen er interpretatieverschillen ontstaan en die kunnen weer leiden tot rechtzaken. Ik weet dat in West-Europa meer aan uitleg gedaan wordt door de uitvoerders, maar in Noord-Amerika is dat ongebruikelijk. Als je (per ongeluk) de wet overtreedt, dan kan je altijd je verhaal aan de rechter kwijt en de rechter zal dan de wet uitleggen (in begrijpelijke taal i.t.t. Europa).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?