Gereserveerd en meteen een vraag

• Ada

hallo beste prikkers,

Hieperdepiep, we hebben de offerte teruggekregen en alvast gereserveerd voor psssssst…………………..volgend jaar september. We kregen de gelegenheid en zijn er meteen ingesprongen. We weten tenslotte al een poos dat we dan willen en nu kregen we een mooie vroegboekkorting. Alleen, het wordt een C30. Wij zijn een C25 gewend. Qua ruimte ben ik er blij mee, qua afmeting vind ik het best spannend. We willen er mee naar Nova Scotia, Pei en Cape Breton. Heeft iemand ervaring met die maat camper op de wegen daar? Zijn er wegen waar we niet kunnen komen met een grotere camper of is het geen enkel probleem? Bijvoorbeeld de Cabbott Trail?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes, Ada

• petra

gefeliciteerd en heel veel voorpret met je aankomende reis. Een C25 is niet klein toch wij reizen in een pickuptruck 10ft van fraserway met 3 pers en dat ging perfect gr Petra

• Trix

Wij hebben deze zomer met een C25 op Nova Scotia en Cape Breton gereden en het was makkelijk te doen. Moet met een C30 ook makkelijk kunnen. Hebben we daar genoeg gezien.

Groet, Trix

• ruud

Ada,

Ik weet wel dat de C30 iets meer verbruikt maar als je comfort wil hebben dat moet je er wel iets voor betalen, toch? Ik heb wel een paar links nog voor je:

http://www.cabottrail.travel/

http://www.gov.pe.ca/visitorsguide/index.php3

http://capebretonisland.com/

vast veel voorpret

Ruud

• A B

Hoi Ada,

Van harte gefeliciteerd met jullie gereserveerde reis.

Moet een heerlijk moment zijn om te weten dat je gaat.

Het gaat nu echt allemaal in werking.

Iets heel anders dan de vorige keer, maar zeker net zo mooi.

Nou en volgens mij moet de C30 ook goed gaan.

Het zal allemaal wel mee hobbelen.

Over de te rijden route kan ik je heleaas niets vertellen.

Heel veel plezier met de voorpret.

Groetjes van Agnes en Colinda

• Kaka

Hallo Ada,

Gefeliciteerd met jullie reis. Het zal vast een fantastische reis worden. Over de wegen hoef je niet bang te zijn. De Cabot Trail is wat bochtig en gaat op en neer, maar het is een hele goede brede weg en de bochten zijn heel ruim (zeker geen haarspeld bochten). De steilste stukken van de Cabot Trail zitten in het binnenland op het noordelijke deel van de route, als je oversteekt van de ene kust naar de andere. Er wordt dan regelmatig gewaarschuwd om ‘low gear’ te gebruiken. Maar ook dit stuk is de weg goed en breed, de camper zal alleen dan wat meer benzine slurpen. De rest van de wegen op Nova Scotia zijn ook goed te doen. PEI heeft lange rechte wegen over een glooiend landschap. Ook hier geen enkel probleem met een grote camper.

groet,

Kaka

• Ada

Bedankt voor de reacties, kaka je hebt mij wel gerust gesteld. En Pieter bedankt voor de links, ik ga ze op mijn gemak bekijken.

Het was niet eens vanwege het grotere comfort dat we de C30 gekozen hebben, hij werd ons geoffreerd omdat er een veel grotere korting op zat waardoor hij voordeliger uit de bus kwam dan de C25. En omdat we het bed achterin de C25 altijd wat krap hebben gevonden en de capover niet prettig vinden zijn we min of meer gezwicht voor de C30.

Als er nog meer mensen zijn die de route die wij zullen gaan met een C30 hebben gereden, dan hoor ik dat nog graag.

Groetjes, Ada

• Ada

Sorry Ruud, ik zei Pieter (waarschijnlijk omdat ik al een paar keer op zijn prachtige foto's heb gereageerd), maar ik bedoelde natuurlijk Ruud.

• fraenziott

Hoi Ada,

Wat leuk dat het nu allemaal doorgaat. Ik hoop dat jullie ook volgend jaar weer een reisblog op internet gaan zetten. Ik heb namelijk erg genoten van jullie vorige verslagen, die mij erg hielpen bij de planning van onze laatste Canada-reis. Omdat ook wij ooit nog naar Nova Scotia willen, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen daar zo.

Ik kan je dus niet helpen, wat jullie route betreft. Maar ik heb wel ervaring met een C30 in West-Canada opgedaan. Hij slurpt inderdaad een hoop benzine (ongeveer 1 op 3,5). Bovendien konden we een paar smalle, bochtige wegen in de Rockies (zoals die naar Mt. Edith Cavell in Jasper en die naar de Takakawfalls in Yoho) met de C30 niet berijden, omdat die te lang is. Trouwens zijn er mensen, die wel met een C30 naar de Takakawfalls hebben gereden. Je moet dan gewoon een paar keer steken of een stukje in zijn achteruit omhoog. Maar dat durfden wij dus niet aan. Maar over het algemeen zijn in Canada de wegen overal breed genoeg, om met een C30 langs te kunnen.

Het grote voordeel van de C30 is inderdaad het vrijstaande bed achterin. Je kunt er omheen lopen en je moet dus niet elke keer over jouw partner heen kruipen, als je 's nachts naar de wc moet. Ook de bank tegenover van de dinnette zit lekkerder dan de bankjes bij de tafel. Maar goed wij waren dan ook met 4 volwassenen onderweg en dus dubbel blij met een beetje extra ruimte.

Trouwens hadden wij eigenlijk wel een C25 gereserveerd, maar kregen bij aankomst ongevraagd een gratis upgrade naar de C30. Eerst waren we daar helemaal niet zo blij mee, maar uiteindelijk is hij toch wel redelijk goed bevallen. Voor de details kun je kijken op onze site www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu bij het bericht ‘de camper’.

Groetjes en alvast heel veel voorpret toegewenst!

Franziska

• Marjolein

Hoi Ada,

Met een C30 is goed te doen hoor. Cape Breton moet ook goed te doen zijn, alleen als er sneeuw ligt wordt het echt afgeraden. Maar dat zal in september nog niet het geval zijn ;-). Vlieg je op Halifax? En via welke maatschappij heb je geboekt? Canadream komt je nl ophalen, ik weet niet of dat voor alle maatschappijen geldt.

Wij zijn eerst naar Peggy's Cove gereden en hebben daar op het parkeerterrein van het restaurant overnacht. Daarna zijn wij doorgereden naar Mahone Bay en Lunenburg. Erg mooi en bijzonder. Als je in Lunenburg bent neem dan ook vooral de moeite om door te rijden naar Blue Rocks, (tipje van mijn kant nog ff: bij de kerk rechtsaf en dan alsmaar doorrijden, op het eindpunt kun je dan ook weer keren, de routebeschrijving op de weg houdt opeens op ;-) en tot de kerk konden wij het nog volgen). Verder zou ik gewoon lekker een kaart erbij pakken en zo je route verder maken. Wat ikzelf op zich ook heel mooi vond was het park van Truro. Het heet het Victoriapark en daar kan je heerlijk wandelen, het is niet heel groot, maar toch. Je hebt er ook een tidal bore die je kan bewonderen.

Over PEI en Cape Breton kan ik je helaas heel weinig vertellen. Veel succes en plan plezier over de reis!!! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!!

Groeten, Marjolein