Hoi Ada,
Wat leuk dat het nu allemaal doorgaat. Ik hoop dat jullie ook volgend jaar weer een reisblog op internet gaan zetten. Ik heb namelijk erg genoten van jullie vorige verslagen, die mij erg hielpen bij de planning van onze laatste Canada-reis. Omdat ook wij ooit nog naar Nova Scotia willen, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen daar zo.
Ik kan je dus niet helpen, wat jullie route betreft. Maar ik heb wel ervaring met een C30 in West-Canada opgedaan. Hij slurpt inderdaad een hoop benzine (ongeveer 1 op 3,5). Bovendien konden we een paar smalle, bochtige wegen in de Rockies (zoals die naar Mt. Edith Cavell in Jasper en die naar de Takakawfalls in Yoho) met de C30 niet berijden, omdat die te lang is. Trouwens zijn er mensen, die wel met een C30 naar de Takakawfalls hebben gereden. Je moet dan gewoon een paar keer steken of een stukje in zijn achteruit omhoog. Maar dat durfden wij dus niet aan. Maar over het algemeen zijn in Canada de wegen overal breed genoeg, om met een C30 langs te kunnen.
Het grote voordeel van de C30 is inderdaad het vrijstaande bed achterin. Je kunt er omheen lopen en je moet dus niet elke keer over jouw partner heen kruipen, als je 's nachts naar de wc moet. Ook de bank tegenover van de dinnette zit lekkerder dan de bankjes bij de tafel. Maar goed wij waren dan ook met 4 volwassenen onderweg en dus dubbel blij met een beetje extra ruimte.
Trouwens hadden wij eigenlijk wel een C25 gereserveerd, maar kregen bij aankomst ongevraagd een gratis upgrade naar de C30. Eerst waren we daar helemaal niet zo blij mee, maar uiteindelijk is hij toch wel redelijk goed bevallen. Voor de details kun je kijken op onze site www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu bij het bericht ‘de camper’.
Groetjes en alvast heel veel voorpret toegewenst!
Franziska